Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití DV na 1. stupni ZŠ
Ilbergová, Daniela ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem možnosti využití dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ. Téma jsem si vybrala z důvodu toho, že dramatická výchova se ve výuce na základních školách objevuje velmi zřídka a zajímalo mě, jestli ji alespoň učitelé využívají během výuky. Práce je členěna do dvou částí, teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je zpracována na základě odborných zdrojů. Zaměřuje se na dramatickou výchovu a je kladen důraz na metody a jejich aplikace ve vyučování. Praktická část se zabývá výzkumem frekvence využívání dramatické výchovy při výuce na 1. stupni ZŠ. Zjišťuje, které metody dramatické výchovy jsou nejvíce využívané a do jakých předmětů jsou zařazované. Pro sběr dat jsem zvolila metodu standardizovaného dotazníku. Pomocí otázek jsem zjišťovala, kterou metodu dramatické výchovy pedagogové na 1. stupni ZŠ využívají a do kterých předmětů dramatickou výchovu zařazují. V rámci výzkumu jsem zjistila, že dramatická výchova je nejčastěji využívaná v českém jazyce a přírodovědě. Na základě výzkumu jsem sestavila návrh na vyučovací hodiny na předměty, v kterých dramatická výchova není tolik využívaná. KLÍČOVÁ SLOVA Využití dramatické výchovy, Dramatická výchova, Metody dramatické výchovy, Žák mladšího školního věku
Introvertní učitel na prvním stupni ZŠ
Schreierová, Kateřina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností introvertního učitele na prvním stupni základní školy. V teoretické části představuje profesi učitele skrze profesní kompetence a činnosti, z nichž se povolání učitele skládá. Následuje stručný přehled teorií osobnosti, který směřuje k hlubšímu pochopení osobnosti člověka a bližšímu seznámení s pojmy introverze a extraverze. Dále se věnuje silným a slabým stránkám introverze a jsou zde uvedeny čtyři typy introvertního vnímání světa. Empirická část zkoumá, jak se projevuje introvertní typ v roli učitele a jaké jsou jeho silné a slabé stránky. Do výzkumu byli osloveni muži i ženy vykonávající v současné době činnost učitele na prvním stupni základní školy. K identifikaci osobnostních typů jednotlivých respondentů byl využit online osobnostní dotazník. Pro samotný sběr dat byla zvolena metoda hloubkového rozhovoru. Pro hloubkové rozhovory byli vybráni pouze respondenti s introvertním osobnostním typem. Výsledky analýzy nasbíraných dat přináší hlubší porozumění osobě introvertního učitele. Popisují jeho konkrétní potřeby, které jsou pro introvertní osobu učitele důležité ve vztahu k výkonu jeho práce. Dále jsou popsány konkrétní situace, které jsou pro introvertní osobu učitele zátěžové, poté strategie, kterými introvertní učitelé předchází pro ně náročným profesním...
Empatie učitele a žáků
Kryllová, Kateřina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Tématem této diplomové práce je dovednost empatie učitele, žáků a její vztah k efektivitě učení. V teoretické části je vymezený pojem empatie a problematika definice tohoto pojmu. Autorka se dále věnovala tématu rozvoje empatie a jejímu vztahu k bezpečnému třídnímu klimatu. V diplomové práci jsou dále popsány faktory, které ovlivňují úroveň empatie u jedince. Práce vysvětluje roli empatie v komunikaci učitele a žáka a komunikační bloky, které projevování empatie brání. Dále je popsán vliv empatie na efektivitu vzdělávání v oblastech, ve kterých emoce žáků hrají klíčovou roli. V závěru teoretické části jsou uvedené také možnosti rozvíjení učitelovy dovednosti empatie a praktiky, kterými je možné rozvíjet empatii žáků v prostředí třídy na 1. stupni. V praktické části diplomové práce je cílem zjistit, jaké představy mají budoucí učitelé o empatii. Výzkum si klade za cíl zjistit, jak studenti učitelství definují empatii, zda si myslí, že mohou svou úroveň empatie rozvíjet, zda je možné rozvíjet úroveň empatie žáků ve třídě a jak. Druhým cílem praktické části je sestavení výukové lekce a její realizace. Lekce přinese výzkumníkům hlubší porozumění o tom, jak studenti učitelství nad tématem empatie přemýšlejí. K naplnění výzkumného cíle pracovala autorka s metodou dotazování a jejími respondenty byli...
Využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce vlastivědného tématu historie místa, kde žiji.
Křížová, Martina ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce ověřuje možnosti využití technik a metod dramatické výchovy při práci učitele 1. stupně základní školy ve výuce vlastivědného tématu. Je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části nejprve charakterizuje dítě mladšího školního věku a jeho specifika, zaměřuje se na tělesný, psychický, citový, sociální vývoj a vývoj jeho poznávacích procesů. V dalších kapitolách vymezuje pojmy výchova a vzdělání. Dále teoretická část seznamuje s pojmem dramatická výchova. Popisuje pohled na výchovu a dramatickou výchovu v průběhu historie. Blíže seznamuje s metodami, technikami, principy a cíli dramatické výchovy. Uvádí jednotlivé formy dramatické výchovy ve vzdělávání. Podrobně popisuje vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Dramatická výchova. Věnuje se osobnosti učitele a jeho profesním předpokladům. Jedna kapitola teoretické části je věnována informacím o historických událostech místa - vlastivědnému tématu výuky a popisu čerpání informací a sběru dat. Praktickou část tvoří plán pěti výukových bloků, ve kterém se děti prostřednictvím využití technik a metod dramatické výchovy seznamují s historií místa, kde žijí, a s osudy místních občanů v období druhé světové války. Hlavním cílem výuky bylo probudit v dětech touhu po poznání, motivovat je k pokládání otázek a uvědomění...
Efektivita výuky Starých pověstí českých a moravských metodou strukturovaného dramatu v porovnání s efektivitou frontální výuky.
Opltová, Petra ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Diplomová práce porovnává efektivitu výuky Starých pověstí českých a moravských metodou strukturovaného dramatu s efektivitou frontální výuky identického učiva. Výzkumný cíl práce se zaměřuje na porovnání výsledků učení žáků, kteří byli učeni metodou strukturovaného dramatu, s výsledky žáků, kteří byli učeni na základě frontální výuky. Dále práce zjišťuje, zda při výuce metodou strukturovaného dramatu žáci lépe chápou motivy jednání druhých. Teoretická část se věnuje definici dramatické výchovy, cílům dramatické výchovy, principům dramatické výchovy, pojednává o dramatické výchově jako o metodě vyučování, a o hodnocení v dramatické výchově. Z metod a technik dramatické výchovy je pozornost zaměřena na strukturované drama. Teoretická část se dále věnuje frontální výuce - základní charakteristika, stručná historie, dnešní pojetí, výhody a nevýhody. Závěr teoretické části se věnuje porovnání dramatické výchovy a frontální výuky. Praktická část obsahuje popis průběhu pretestace - ka školy, průběh a reflexe pretestace. Dále jsou zahrnuty přípravy na hodiny učené metodou strukturovaného dramatu a přípravy na hodiny učené frontální výukou. Hlavním obsahem praktické části práce je popis celého procesu výzkumu - charakteristika školy, ve které byl výzkum realizován, charakteristika výzkumného vzorku, reflexe hodin...
Práce začínajícího učitele dramatické výchovy na počátku školní docházky.
Štychová, Eva ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je věnována tématu začínajícího učitele dramatické výchovy na počátku školní docházky, tedy v prvním pololetí první třídy. Její teoretická část je odborným podkladem, z nějž vychází praktická část. Umožňuje hlubší náhled na dramatickou výchovu. Díky ní se dozvíme, jak vypadá takové dítě na počátku školní docházky a co by se mělo během prvního pololetí naučit. Dále je popsáno, co je to dramatická výchova, jaké jsou její principy, základní prvky, cíle a formy. Jak je dramatická výchova zastoupena v RVP ZV a jaký by měl učitel dramatické výchovy být. Popisuje, co je to dramatická hra, systém průpravných her a cvičení, představuje metody a techniky dramatické výchovy, ale také předkládá, jak lekce dramatické výchovy vytvářet, jak naplánovat drama a jak pracovat s literární předlohou. Praktická část vychází ze sestavení či převzetí a upravení deseti lekcí dramatické výchovy začínajícím učitelem. Lekce se zaměřují na budování přátelského klimatu ve třídě, podporu spolupráce, sociální rozvoj dětí a na učení základních technik dramatické výchovy. Součástí praktické části jsou i reflexe hodin, které popisují pokrok dětí. Ten představuje i dotazník od učitelů, kteří působí v této první třídě. V závěru se dozvíme, jaký účinek měla dramatická výchova v prvním pololetí první třídy ve výše...
Uplatnění metod a technik dramatické výchovy ve výuce dějepisné části vlastivědy.
Hybnerová, Alena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Tato práce pojednává o možnostech realizace společné výuky historie žáků víceročníkové třídy málotřídní školy. Tato výuka bude probíhat pomocí metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části se proto zabývá charakteristikou dramatické výchovy a jejím přínosem ve výuce žáků. Práce též zkoumá, zda kurikulární dokumenty takovouto výuku umožňují. Plánováním lekcí pro výuku, její realizací a reflexí se zabývá praktická část této práce, která též shrnuje použité metody a techniky DV. Součástí je souhrnná žákovská tabulka žáků s hodnocením vhodnosti zařazených aktivit. Závěrem je potvrzena hypotéza, že výuka pomocí metod a technik dramatické výchovy je pro žáky atraktivní. KLÍČOVÁ SLOVA Dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, malotřídní škola, vlastivěda, člověk a jeho svět, 4. a 5. ročník ZŠ, RVP, česká historie
Dramatická výchova jako cesta k porozumění závažným sociálním tématům.
Pospíšilová, Marie ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na téma multikulturní výchovy, a to na začleňování žáka s odlišným mateřským jazykem do prostředí základní školy, prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy, konkrétně prostřednictvím strukturovaného dramatu. Teoretická část pojednává o dramatické výchově a strukturovaném dramatu. Dále o multikulturní výchově, jejím uplatňování ve školství a o žákovi s odlišným mateřským jazykem a jeho přijímání i začleňování do školního a třídního prostředí. V praktické části se pomocí strukturovaného dramatu snažím přiblížit složitost začleňování se nově přistěhovaného žáka s odlišným mateřským jazykem do nové třídy. KLÍČOVÁ SLOVA dramatická výchova, multikulturní výchova, žák s odlišným mateřským jazykem, strukturované drama, první stupeň základní školy
Se třídou do divadla.
Váňová, Michaela ; HRNEČKOVÁ, Anna (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám metodami přípravy dětí na návštěvu divadelního představení a na možné způsoby jeho reflexe. V první části popisuji téma v kontextu primárního vzdělávání žáků. Z výsledků dotazníkového šetření vyvozuji závěry pro vytvoření dvoudenní dílny, cílené na učitele základních škol a studenty pedagogiky. Dále zachycuji jednotlivé části dílny společně s jejich teoretickým ukotvením a popisuji proces přípravy a jednotlivých realizací dílen, včetně vyhodnocení přínosu pro účastníky. Na závěr porovnávám plánované a dosažené cíle celého projektu a reflektuji jeho přínos pro svoji práci divadelního lektora a svou pedagogickou práci obecně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VÁŇOVÁ, Markéta
5 VÁŇOVÁ, Michaela
4 Váňová, Martina
2 Váňová, Miloslava
1 Váňová, Miroslava
4 Váňová, Monika
1 Váňová, Monika Bc.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.