Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Introvertní učitel na prvním stupni ZŠ
Schreierová, Kateřina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností introvertního učitele na prvním stupni základní školy. V teoretické části představuje profesi učitele skrze profesní kompetence a činnosti, z nichž se povolání učitele skládá. Následuje stručný přehled teorií osobnosti, který směřuje k hlubšímu pochopení osobnosti člověka a bližšímu seznámení s pojmy introverze a extraverze. Dále se věnuje silným a slabým stránkám introverze a jsou zde uvedeny čtyři typy introvertního vnímání světa. Empirická část zkoumá, jak se projevuje introvertní typ v roli učitele a jaké jsou jeho silné a slabé stránky. Do výzkumu byli osloveni muži i ženy vykonávající v současné době činnost učitele na prvním stupni základní školy. K identifikaci osobnostních typů jednotlivých respondentů byl využit online osobnostní dotazník. Pro samotný sběr dat byla zvolena metoda hloubkového rozhovoru. Pro hloubkové rozhovory byli vybráni pouze respondenti s introvertním osobnostním typem. Výsledky analýzy nasbíraných dat přináší hlubší porozumění osobě introvertního učitele. Popisují jeho konkrétní potřeby, které jsou pro introvertní osobu učitele důležité ve vztahu k výkonu jeho práce. Dále jsou popsány konkrétní situace, které jsou pro introvertní osobu učitele zátěžové, poté strategie, kterými introvertní učitelé předchází pro ně náročným profesním...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.