Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Organizace základního vzdělání v Evropě: Srovnávací analýza Finska a České republiky z hlediska spravedlnosti
Paulová, Kristýna ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Předkládaná diplomová práce je dvou případovou komparativní studií, jejímž cílem je porovnat dvě vybrané země, Finsko a Českou republiku, v oblasti organizace základního školství. Za srovnávací kritérium bylo zvoleno měřítko spravedlnosti, které bylo dále rozpracováno do jednotlivých indikátorů. Stěžejním indikátorem se v tomto ohledu stala selektivita vzdělávacích systémů. Z tohoto důvodu práce mapuje zejména způsob a míru diferenciace žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání u obou zkoumaných zemí a snaží se zjistit počet dětí, který je v nich vzděláván. Výsledky srovnávací analýzy ukázaly, že zatímco ve Finsku existují pouze dva typy škol, v České republice bylo identifikováno pět vzdělávacích programů různé úrovně. Finsko rovněž v porovnání s Českou republikou využívá v daleko menší míře diferenciaci žáků na úrovni školy, dokonce i třídy. Ve Finsku neexistují třídy s rozšířenou výukou některého z předmětů. Zatímco ve Finsku dochází k první diferenciaci žáků až v 16letech, v České republice jsou žáci do různých vzdělávacích programů rozřazováni již po ukončení prvního stupně základní školy, tj. v 11letech. Ve Finsku se mimo hlavní vzdělávací proud vzdělává pouze 4 % žáků. V České republice tento podíl činí 18 % žáků ze všech dětí školou povinných. Základní vzdělávání v České republice je tedy...
Vývoj psacích látek a pomůcek s důrazem na období evropského středověku a novověku
Paulová, Kristýna ; Hutař, Jan (vedoucí práce) ; Večeřová, Petra (oponent)
Tato práce popisuje původ a vývoj psacích látek a pomůcek. Je zaměřena především na psací materiály umělého charakteru, které výrazně ovlivnily období středověku a raného novověku v evropské kulturní oblasti. Těmito látkami jsou papyrus, pergamen, papír a s nimi spojené psací pomůcky a inkousty. Práce dále podává stručný přehled vývoje písma jako systému výměny informací, popisuje vývoj latinského písma a paleografie jako vědního oboru. Obsahuje také popis dalších přírodních psacích látek, které lidstvo v minulosti používalo.
Aplikace metod kritického myšlení v informačním vzděláváni: případová studie České zemědělské univerzity v Praze
Paulová, Kristýna ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Malečková, Dita (oponent)
Tato práce řeší problematiku aplikace technik kritického myšlení do informačního vzdělávání. V práci je popsán vztah mezi kritickým myšlením, jako jednou z oblastí konstruktivistické pedagogiky, a informační, kritickou a čtenářskou gramotností. V teoretické části je také prostor věnován popisu programu pro rozvoj kritického myšlení "Čtením a psaním ke kritickému myšlení" (Reading and Writing for Critical Thinking). Praktická část je rozdělena na dvě sekce. První je zaměřena na vyhodnocení dotazníkového šetření na téma kritického hodnocení kvality informací, které proběhlo mezi studenty České zemědělské univerzity. Druhá část je pak tvořena případovou studií (metodika dle Yin, 2009) aplikace technik kritického myšlení do informačního vzdělávání na České zemědělské univerzitě. S ohledem na zvolenou metodiku zahrnuje popis současného stavu informačního vzdělávání na univerzitě, jeho okolí a vlivů, které na něj působí, a také podrobný popis uskutečněného celodenního Kurzu informační gramotnosti pro doktorandy, kde byly využity techniky kritického myšlení z programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Organizace základního vzdělání v Evropě: Srovnávací analýza Finska a České republiky z hlediska spravedlnosti
Paulová, Kristýna ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Předkládaná diplomová práce je dvou případovou komparativní studií, jejímž cílem je porovnat dvě vybrané země, Finsko a Českou republiku, v oblasti organizace základního školství. Za srovnávací kritérium bylo zvoleno měřítko spravedlnosti, které bylo dále rozpracováno do jednotlivých indikátorů. Stěžejním indikátorem se v tomto ohledu stala selektivita vzdělávacích systémů. Z tohoto důvodu práce mapuje zejména způsob a míru diferenciace žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání u obou zkoumaných zemí a snaží se zjistit počet dětí, který je v nich vzděláván. Výsledky srovnávací analýzy ukázaly, že zatímco ve Finsku existují pouze dva typy škol, v České republice bylo identifikováno pět vzdělávacích programů různé úrovně. Finsko rovněž v porovnání s Českou republikou využívá v daleko menší míře diferenciaci žáků na úrovni školy, dokonce i třídy. Ve Finsku neexistují třídy s rozšířenou výukou některého z předmětů. Zatímco ve Finsku dochází k první diferenciaci žáků až v 16letech, v České republice jsou žáci do různých vzdělávacích programů rozřazováni již po ukončení prvního stupně základní školy, tj. v 11letech. Ve Finsku se mimo hlavní vzdělávací proud vzdělává pouze 4 % žáků. V České republice tento podíl činí 18 % žáků ze všech dětí školou povinných. Základní vzdělávání v České republice je tedy...
Vývoj psacích látek a pomůcek s důrazem na období evropského středověku a novověku
Paulová, Kristýna ; Hutař, Jan (vedoucí práce) ; Večeřová, Petra (oponent)
Tato práce popisuje původ a vývoj psacích látek a pomůcek. Je zaměřena především na psací materiály umělého charakteru, které výrazně ovlivnily období středověku a raného novověku v evropské kulturní oblasti. Těmito látkami jsou papyrus, pergamen, papír a s nimi spojené psací pomůcky a inkousty. Práce dále podává stručný přehled vývoje písma jako systému výměny informací, popisuje vývoj latinského písma a paleografie jako vědního oboru. Obsahuje také popis dalších přírodních psacích látek, které lidstvo v minulosti používalo.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.