Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Impact of News on Videogame Stock Market Prices and Volatility
Mertová, Veronika ; Čech, František (vedoucí práce) ; Kukačka, Jiří (oponent)
Tato práce zkoumá vliv sentimentu na sociálních sítích a v novinových titulcích na ceny akcií, konkrétně porovnává společnosti z herního průmyslu s firmami z ostatních odvětví. Tweety obsahující klíčová slova odkazující na čtyři vybrané firmy z herního průmyslu a čtyři jiné firmy byly sbírány po dobu 5 měsíců, novinové titulky potom 3 měsíce. Tweety a zprávy pocházely od běžných uživatelů a medií, nikoliv pouze z finanční oblasti. Pro každou zkoumanou společnost, byla sbírána také denní data o cenách akcií za účelem výpočtu výnosů a volatilit. K analýze dat byl využit model vektorové autoregrese v kombinaci s Grangerovou kauzalitou. Studie neprokázala žádný významný rozdíl mezi herním a neherním sektorem. Polarita sentimentu významně neovlivňovala tržní ceny. Nicméně, když byl sentiment rozdělen na jednotlivé emoce, byla pozorována určitá signifikantnost, výsledky se ale lišily u jednotlivých firem, bez ohledu na jejich odvětví. Byl učiněn závěr, že při využití sentimentu pro předpovídání trhu je vhodné využít výhradně finanční média nebo určit konkrétní typ sentimentu, který ovlivňuje zvolené akcie. Klasifikace JEL G14, G17, C32, C58 Klíčová slova tweety, titulky zpráv, herní průmysl, analýza sentimentu, emoce, výnosy, volatilita Název práce Vliv zpráv na ceny a volatilitu akciového trhu...
The influence of watching videogame streams on purchase decisions of gamers and their willingness to pay, evidence from the Czech Republic
Mertová, Veronika ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Kukačka, Jiří (oponent)
Tato práce si klade za cíl porozumět vztahu mezi sledováním živých vysílání z videoher a následnými nákupními rozhodnutími hráčů. Dále je také zkoumána cena, kterou jsou hráči ochotni zaplatit. Důraz je kladen především na pochopení rozdílů mezi tím, jak tyto vztahy ovlivňují velkou populární produkci a jak malé nezávislé vývojáře. Sběr dat byl proveden formou online dotazníku distribuovaného přes herní skupiny na sociálních sítích. Pro analýzu dat o obchodních rozhodnutích byla použita logistická regrese. Ta ukázala, že důvěra v doporučení streamerů spolu s množstvím preferovaných herních žánrů a zakoupených her zvyšuje šanci na zakoupení menších titulů.Také se ukázalo, že je vyšší šance, že po sledování streamu si velkou hru zakoupí student. Metoda nejmenších čtverců byla použita pro analýzu ceny a ukázala, že hardcore hráči, lidé zvyklí kupovat hry v den vydání, a ti s širším rozsahem zájmu v oblasti her, jsou ochotni zaplatit více. Na druhou stranu, starší lidé, studenti, a hráči preferující nákupy ve slevách platívají méně. Klíčová slova Videohry, streamování,nezávislé hry, AAA hry, ochota platit, logit,Česká republika Název práce Vliv sledování videoherních streamůna nákupní rozhodnutí hráčů a jejichochotu platit,data z České republiky

Viz též: podobná jména autorů
4 Mertová, Viktorie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.