Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití vybraných úloh z učiva geometrie s finanční tématikou ve výuce matematiky na gymnáziích
Kocourková, Zuzana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Tématem diplomové práce je využití vybraných úloh, které jsem vytvořila v bakalářské práci, ve výuce matematiky na gymnáziích. Jedná se o problémové slovní úlohy z učiva geometrie s finanční tématikou. Cílem práce je zjistit, jaký mají úlohy vliv na motivaci žáků ve vyučování. V teoretické části je popsána problematika motivace a žákovské motivace k učení. Dále se věnuji problematice slovních úloh, vymezení pojmu a jejich typologii. Praktická část je zaměřena na zpracování experimentu, jehož cílem bylo zjistit využití vybraných úloh ve výuce matematiky na gymnáziu. V rámci experimentu jsem primárně zjišt'ovala, jestli úlohy žáky motivují, jak jsou žáci úspěšní při jejich řešení a vliv finanční tématiky ve vybraných úlohách. V práci jsou uvedeny dvě verze každé z úloh. Jedna verze neobsa- huje finanční tématiku. Statistická data jsem zpracovávala kvantitativně i kvalitativně. Ke sběru statistických dat jsem použila dotazníkovou metodu a pozorování. Ve vyhodnocení experimentu jsou uvedeny statistiky týkající se motivace žáků při řešení úloh a úspěšnosti žáků v řešení úlohy. Podle výsledků výzkumu byly žáci úlohami motivováni. Obtížnost úloh je přiměřená úrovni...
Srovnání úspěšnosti jedinců v rámci diskriminačních úloh s ohledem na hierarchické postavení ve skupině
Kocourková, Zuzana ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Veselý, Petr (oponent)
Schopnost diskriminovat (rozlišit) stimuly je nejčastější testovanou kognitivní úlohou u holuba domácího (Columbia livia) v rámci zatím publikovaných prací. Dosud však nebyl dostatečně prozkoumán vliv personalitních vlastností na tuto schopnost. Tato práce se zabývá zjišťováním rozdílů v úspěšnosti jedinců mezi jednotlivými diskriminačními úlohami a analyzuje faktory včetně personality mající vliv na úspěšnost. Byla testována skupina 72 jedinců holuba domácího ve čtyřech na sebe navazujících úlohách: 1) diskriminace černé a bílé obrazovky ve Skinnerově boxu, 2) diskriminace černé a bílé plochy ve tvaru kruhu ve Skinnerově boxu, 3) diskriminace černého a bílého víčka v kleci, 4) diskriminace redukovaného černého a bílého stimulu na víčku v kleci. Kritérium úspěšnosti bylo stanoveno na 80 %. Ve Skinnerově boxu úlohu splnilo méně jedinců (6 % v první úloze, 20 % v druhé). V úlohách v kleci byl počet úspěšných jedinců vyšší (48 % ve třetí úloze, 50 % ve čtvrté). Úlohy se od sebe lišily prostředím a velikostí stimulů. Bylo zjištěno, že jedinci dokážou generalizovat pravidla diskriminace ve Skinnerově boxu, ale při výrazném zmenšení stimulů v kleci to již nezvládají. Dále byly analyzovány různé faktory, které by mohly ovlivňovat kognitivní úspěšnost. Bylo prokázáno, že úspěšnost ovlivňuje věk v době...
Malba a animovaný film v souvislosti s výtvarnou výchovou
Kocourková, Zuzana ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Bakalářská práce Malba a animovaný film v souvislosti s výtvarnou výchovou Zuzana Kocourková, duben 2018 ABSTRAKT Bakalářská práce se zaměřuje na propojení malby a animovaného filmu. V teoretické částirozebírápřístupyazpůsobyvyužitíbarevnéhmotyvmalběavklasickéiexperimentální animaci. Srovnává přístup k mabě v animaci a ve volné výtvarné tvorbě. Mapuje historii malby a hraničních přístupů v animovaném filmu. V didaktické části předkládá způsoby, jakými se dá ve výtvarné výchově propojit výuka malby s tvorbou animace. V praktické části je pak popisována realizace autorské animace experimentální metodou.
Využití vybraných úloh z učiva geometrie s finanční tématikou ve výuce matematiky na gymnáziích
Kocourková, Zuzana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Tématem diplomové práce je využití vybraných úloh, které jsem vytvořila v bakalářské práci, ve výuce matematiky na gymnáziích. Jedná se o problémové slovní úlohy z učiva geometrie s finanční tématikou. Cílem práce je zjistit, jaký mají úlohy vliv na motivaci žáků ve vyučování. V teoretické části je popsána problematika motivace a žákovské motivace k učení. Dále se věnuji problematice slovních úloh, vymezení pojmu a jejich typologii. Praktická část je zaměřena na zpracování experimentu, jehož cílem bylo zjistit využití vybraných úloh ve výuce matematiky na gymnáziu. V rámci experimentu jsem primárně zjišt'ovala, jestli úlohy žáky motivují, jak jsou žáci úspěšní při jejich řešení a vliv finanční tématiky ve vybraných úlohách. V práci jsou uvedeny dvě verze každé z úloh. Jedna verze neobsa- huje finanční tématiku. Statistická data jsem zpracovávala kvantitativně i kvalitativně. Ke sběru statistických dat jsem použila dotazníkovou metodu a pozorování. Ve vyhodnocení experimentu jsou uvedeny statistiky týkající se motivace žáků při řešení úloh a úspěšnosti žáků v řešení úlohy. Podle výsledků výzkumu byly žáci úlohami motivováni. Obtížnost úloh je přiměřená úrovni...
Srovnání úspěšnosti jedinců v rámci diskriminačních úloh s ohledem na hierarchické postavení ve skupině
Kocourková, Zuzana ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Veselý, Petr (oponent)
Schopnost diskriminovat (rozlišit) stimuly je nejčastější testovanou kognitivní úlohou u holuba domácího (Columbia livia) v rámci zatím publikovaných prací. Dosud však nebyl dostatečně prozkoumán vliv personalitních vlastností na tuto schopnost. Tato práce se zabývá zjišťováním rozdílů v úspěšnosti jedinců mezi jednotlivými diskriminačními úlohami a analyzuje faktory včetně personality mající vliv na úspěšnost. Byla testována skupina 72 jedinců holuba domácího ve čtyřech na sebe navazujících úlohách: 1) diskriminace černé a bílé obrazovky ve Skinnerově boxu, 2) diskriminace černé a bílé plochy ve tvaru kruhu ve Skinnerově boxu, 3) diskriminace černého a bílého víčka v kleci, 4) diskriminace redukovaného černého a bílého stimulu na víčku v kleci. Kritérium úspěšnosti bylo stanoveno na 80 %. Ve Skinnerově boxu úlohu splnilo méně jedinců (6 % v první úloze, 20 % v druhé). V úlohách v kleci byl počet úspěšných jedinců vyšší (48 % ve třetí úloze, 50 % ve čtvrté). Úlohy se od sebe lišily prostředím a velikostí stimulů. Bylo zjištěno, že jedinci dokážou generalizovat pravidla diskriminace ve Skinnerově boxu, ale při výrazném zmenšení stimulů v kleci to již nezvládají. Dále byly analyzovány různé faktory, které by mohly ovlivňovat kognitivní úspěšnost. Bylo prokázáno, že úspěšnost ovlivňuje věk v době...
Koncept člověka v procesu kategorizace u ptáků
Kocourková, Zuzana ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Exnerová, Alice (oponent)
Pro zvířata je důležité rychle a správně rozpoznávat (a řadit do kategorií) případné sociální či sexuální partnery, stejně jako nebezpečné predátory. Tvorbu kategorií a kognitivní procesy, které jsou za ně zodpovědné, můžeme považovat za zcela zásadní pro pochopení myšlení jiného zvířecího druhu. Tato práce se zaměřuje na kategorizační experimenty s holuby. Rozpoznávání a kategorizování může být uskutečněno pomocí "konceptu" (mentální reprezentace). Panují však spory, zda je tento vývojově pokročilý způsob využíván i holuby. Tato bakalářská práce provádí rešerši prací zabývajících se kategorizováním a přítomnosti konceptu u holubů (a jiných zvířat). Zaměřuje se především na rozpoznávání kategorie "člověk" a na to zda při tom používají koncept (popř. jaký typ konceptu). Na základě provedené rešerše předkládá závěr, že holubi koncept mají a využívají jej při rozpoznávání lidí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Finanční matematika ve vybraných úlohách z gymnaziálního učiva geometrie
Kocourková, Zuzana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Název práce: Finanční matematika ve vybraných úlohách z gymnaziálního učiva geometrie Autor: Zuzana Kocourková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí práce: Prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. Tématem bakalářské práce jsou vybrané úlohy, v nichž je propojena geometrie s finanční matematikou a lze je zařadit do výuky na gymnáziích. V první části je popsána finanční gramotnost a její zařazení do výuky na základních a středních školách. Dále jsou zde uvedeny základy finanční matematiky. Druhá část práce je zaměřena na řešené úlohy z geometrie ve spojení s finanční matematikou, které lze zařadit do výuky na gymnáziích. Na vhodných místech v řešení jednotlivých úloh jsou ukázány různé řešitelské strategie. Závěrem každé úlohy je souhrn po- třebných znalostí a dovedností k jejímu úspěšnému vyřešení. Klíčová slova: finanční gramotnost, finanční matematika, úlohy, geometrie, gymnázium
Srovnávání klecového a alternativního ustájení prasnic po porodu
Kocourková, Zuzana ; Chaloupková, Helena (vedoucí práce) ; Kristýna, Kristýna (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo porovnat hmotnostní přírůstek, mortalitu selat a aktivitu prasnice a selat v klecovém a alternativním, resp. kombinovaném typu ustájení. V poslední době je v chovu zvířat kladen velký důraz na zlepšování welfare, tj. pohodu zvířat, akceptováním jejich biologických a etologických potřeb. Předpokladem zkoumání bylo, že se přírůstek a mortalita selat v různých typech ustájení nebudou lišit. Očekávali jsme krátkodobý efekt nárůstu aktivity prasnice po 4. dni po porodu, kdy byla skupina prasnic v kombinovaném typu ustájení vypuštěna z klece volně do boxu. Celkem bylo pozorování provedeno na 27 prasnicích. U prasnic byla měřena aktivita, změny jejich poloh a hladiny kortizolu. U selat se sledovalo místo odpočinku, aktivita, přírůstek a mortalita. Byl zkoumán krátkodobý (5. den po porodu) a dlouhodobý efekt (25. den po porodu) po otevření porodní klece. Zkoumání dále zahrnovalo zjišťování vlivu parity prasnice a velikosti vrhu. Pátý den byla aktivita prasnic volně v boxu vyšší (p=0,002). Velikost vrhu měla vliv na míru přírůstku selat (p<0,001) a četnosti otáčení prasnice (p=0,009). Parita prasnice pak měla vliv na aktivitu prasnice (p=0,04). Měření 25. den po porodu prokázalo vliv parity prasnic (p=0,013) a velikosti vrhu (p<0,001) na hmotnostní přírůstek selat, na mortalitu selat měla vliv pouze velikost vrhu (p=0,001). Typ ustájení tak měl v celém experimentu pouze krátkodobý vliv na aktivitu prasnice. Hladina kortizolu se mezi skupinami prasnic nelišila. Potvrdili jsme hypotézy, že typ ustájení nemá zásadní vliv na mortalitu a přírůstek selat. Kombinovaný typ ustájení nesnižuje ekonomické ukazatele vrhu a zároveň více akceptuje welfare prasnice i selat. Bylo by proto vhodné, kdyby byl zastaralý klecový typ ustájení do budoucna nahrazen kombinovaným typem ustájení.
Děti, mládež a televize
Kocourková, Zuzana ; Havlík, Radomír (vedoucí práce) ; Holubec, Stanislav (oponent)
Diplomová práce Děti, mládež a televize (analýza televizních pořadů pro děti a mládež) se zabývá problematikou masové komunikace a masových médií a jejich rolí ve volném čase dětí a mládeže. Těžiště práce spočívá v analýze televizních pořadů pro děti a televizního programu z hlediska mládeže jako televizního publika, které vysílají české celoplošné televizní stanice, v níž je sledován podíl pořadů pro děti na vysílání a konfrontován televizní program s definovanými diváckými preferencemi a očekáváními mládeže i s potenciálními negativními jevy, jež mohou televizní pořady obsahovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.