Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tělo, oděv a móda z pohledu filozofie a estetiky
Beerová, Petra ; Jarošová, Helena (vedoucí práce) ; Kaplický, Martin (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se nebude zajímat o osobnost lidí, kteří se zajímají o novinky ze světa módy, ale o všechny lidské bytosti, pro které je vlastní, že pro společnost zakrývají jinak nahé tělo. Již od středověku je lidské tělo vztaženo k módě. V prvním kroku se podíváme na to, co je tělo (fenomenologická interpretace). Tato část pak slouží čtenáři k propojení širších souvislostí. V druhé části si vyjasníme, jak charakterizovat oděv, jaký je jeho význam a kde se vzal. Ve třetím tematickém okruhu propojíme dvě předcházející roviny problematiky, a to nikde jinde než na poli filozofie. Jedná se o práci v méně zkoumané oblasti filozofie. Jako cíl práce jsme si stanovili zmapovat a popsat souvislosti mezi tělem, odíváním a módou v rámci estetických koncepcí. Budeme se snažit zodpovědět otázku, proč je důležité se více zabývat oděvem v rámci estetického a filozofického bádání.
Původní zkušenost v myšlení Maurice Blanchota
Pola, Petr ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent)
Cílem této práce je představit svérázné pojetí umění a jeho zkušenosti, které ve svém díle rozvíjí francouzský spisovatel a kritik Maurice Blanchot na konci čtyřicátých a v první polovině padesátých let dvacátého století. V tomto období u Blanchota vrcholí snaha zachytit literaturu, popřípadě umění jako takové, ve vztahu k "původní zkušenosti". Umělecké dílo, které má v původní zkušenosti svůj zdroj, je vyčleněno z běžné zkušenosti zasazené do rámce struktur světa. Umělecké dílo pak není pochopeno jako forma podílející se na uskutečňování světa, ale jako výsledek extrémní zkušenosti poukazující vně každého světa.
Renesanční a barokní evropská krajka
Svobodová, Veronika ; Kybalová, Jana (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent)
Tato pnice se pokusila nacrtnout dulezite a zajimave aspekty vyvoje evropske krajky a jeji ulohu ve spolecnosti. Krajka je definovami svoji vzdusnosti, prolamovanosti a bohatosti vzoru. Mezi prave krajky se fadi krajka sita a palickovana. Obe techniky se vyvinuly zfejme behem prvni poloviny 16. stoleti soucasne v Italii a ve Flandrech. Sita krajka vznika sitim ozdobnych stehu jehlou na pomocnych konturach z niti napnutych na pergamenu. Palickovana krajka se vytvari kfizenym a kroucenim pfizi navinutych na palickach. Je upevnena spendliky na podusce, na ktere je umisten podvinek s vypichanym vzorem. Palickovana krajka se dale deli na krajku mnohoparovou a stfihanou. Sita krajka se vyvinula z prolamovane vYsivky. Jejim nejblizsim pfedstupnem jsou techniky point coupe a reticella. Bohate vzorovanou reticellu muzeme spatfit na mnozstvi dobovych portretu. Palickvana krajka se vyvinula z pozamenterie, z propletanych prymku. Prvni krajky, vychazejici z prolamovanych vYsivek, mely geometricky dekor odvisly z pravouhlosti osnovy a utku tkaniny. Geometricky vzor napodobovala i krajka palickovana. Ve druhe ctvrtine 17. stoleti se dekor meni na linearni a rostlinny. Ve druhe polovine 17. stoleti jsou m6dni velke kvetinove motivy. Ve stoleti 18. jsou krajky jemne a lehke, v prvni polovine 18. stoleti vypliiuje bohaty...
Umění a móda
Vlášková, Veronika ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent)
Tématem diplomové práce je vztah umění a módy z hlediska estetiky. K problému přistupuje systematicky. První kapitola práce zkoumá princip módy na podlkadě klasiků sociologie, G. Simmela, R. Königa, T. Veblena a G. Lipovetského. Dospívá k vymezení podstaty módy jako sociologické, tj. jakožto dvojpohybu společenského vyčlenění a integrace. Tento smysl (móda jako princip) je v práci odlišen od významu oděvní módy jakožto celku módních oděvů. Estetická složka v módě může vystupovat pouze jako druhotná. Druhá kapitola navazuje na tyto výsledky a podkládá je funkcionálně strukturalistickými principy v podání J. Mukařovského. Toto spojení umožňuje definovat módní oděv jako oděv s dominantní módní funkcí, umožňující sociální diferenciaci. Jakožto u oděvu u něj musí také existovat možnost obléknutí. Díky tomu módní oděv nemůže spadat do oblasti umění, kde dominuje funkce estetická, resp. pouze za cenu ztráty dominance módní funkce. Možné příčiny této ztráty zkoumá kapitola třetí. Ve čtvrté kapitole je nejprve krátce nastíněna Genettova koncepce modu transcendence uměleckého díla, která je poté aplikována na diskutovanou problematiku. To umožňuje vysvětlit možné přesahy uměleckých děl či žánrů do oděvů z hlediska extrafunkcionálního.
Socialistický životní styl ve vybraném československém tisku
Dlabáčková, Barbora ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent)
Práce se zabývá životem v socialistickém Československu z pohledu dvou vybraných novin. Zkoumá, jak v celostátní Lidové demokracii a regionální (východočeské) Pochodni psali o životním stylu, o čem se občan - čtenář mohl dozvědět a jaké informace si odnesl. Téma životního stylu je velmi široké, proto jsme si vybrali pouze oblast bytové výstavby, bytové kultury nejen v souvislosti s vlastní bytovou dispozicí, také v souvislosti s nábytkem, textiliemi a dekoracemi. Dale práce zkoumá oblast volného času, zaměřenou převážně na rekreaci, kterou zastupují hlavně fenomény hromadné odborové rekreace, pionýrského tábora, chataření a chalupaření a táboření a dovolené, trávené v karavanech a kempech. Posledním tématem je samozřejmě móda jako nedílná součást životního stylu, a to hlavně móda pro ženy, protože o mužské módě jsme v době socialismu příliš mnoho inforací nenašli. Nalezené texty jsme dále rozdělili na kategorie zpravodajské, publicistické a reklamní texty, přičemž do publicistiky jsme ještě přidali téma rady a tipů do domácnosti, recepty a podobné rubriky. V reklamě jsme samozřejmě využili i spotřebního zboží, které lze použít v domácnosti či na dovolené (např. kuchyňské přístroje, televizory, stany atd.) Nejenže nás zajímalo, o jakých tématech se v těchto oblastech píše, chtěli jsme také vědět, jestli se...
Radikální zkušenost a myšlení poetické inspirace. Tělo (bez orgánů) v literárním prostoru Maurice Blanchota.
Poch, Martin ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent)
Radikální zkušenost a myšlení poetické inspirace → Abstrakt Blanchotovo radikální myšlení klade, ale nezodpovídá otázku tělesného rozměru spisovatelovy literární zkušenosti. Zdá se, jako by literární zkušenost byla podle Blanchota zcela netělesná. To ovšem vylučuje možnost psaní a uskutečnění esenciální řeči ve světě. Na základě interpretace Blanchotových klíčových pojmů jsme se pokusili tento problém rozvést a představit jeho hlavní důsledky. V závěru práce jsme se pokusili pomocí Deleuzových a Guttariho pojmů - zejména stávání se a těla bez orgánů - načrtnout způsob, jak Blanchotovo radikální pojetí literární zkušenosti uchopit jako vnitřně diferencovaný proces, ve kterém je spisovatelovo tělo nepřítomné, protože se zbavováním orgánů stává nepozorovatelnou součástí asambláže, jež vchází do literárního prostoru.
Rozvoj zaměstnanců metodou koučování se zohledněním problematiky kvality
Langrová, Veronika ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Žijeme v době charakterizované změnou. Změnou, která je hybatelem nejen světa okolo nás, ale i nás samých. Dopadá intenzivně i na fungování a běh organizací, oblast vzdělávání a rozvoje zaměstnanců nevyjímaje. Aby byly organizace životaschopné a udržely se v sílícím konkurenčním prostředí trhu, musí na tyto změny adekvátně reagovat. Otázku, jak se jim to daří, co nového to do oblasti řízení lidských zdrojů a především vzdělávání a rozvoje přináší, jaké potřeby a nové situace to vyvolává a jak jsou organizace schopné na všechny popsané výzvy reagovat, jsem si kladla na začátku i v průběhu psaní předkládané disertační práce. Mým cílem je představit koučování jako jednu z cest rozvoje a nabídnout ucelený pohled na tuto metodu a její zařazení v rámci vzdělávání a rozvoje v organizacích. To mi umožňuje spojit nejen teoretický zájem, ale provázat ho s poznatky z vlastní praxe v této oblasti, současně představit konkrétní příklady nastavení koučování v organizacích v České republice, prozkoumat kvalitu a úspěšnost aplikace koučování a zhodnotit aktuální stav dle definovaných kritérií. Vzhledem k zasazení tématu do kontextu organizací jsem využila hledisko kvality, které se v různých souvislostech a své šíři prolíná zpracováním předkládané práce. Je aplikováno jak na oblast vzdělávání, tak na problematiku...
Rozvoj zaměstnanců metodou koučování se zohledněním problematiky kvality
Langrová, Veronika ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Žijeme v době charakterizované změnou. Změnou, která je hybatelem nejen světa okolo nás, ale i nás samých. Dopadá intenzivně i na fungování a běh organizací, oblast vzdělávání a rozvoje zaměstnanců nevyjímaje. Aby byly organizace životaschopné a udržely se v sílícím konkurenčním prostředí trhu, musí na tyto změny adekvátně reagovat. Otázku, jak se jim to daří, co nového to do oblasti řízení lidských zdrojů a především vzdělávání a rozvoje přináší, jaké potřeby a nové situace to vyvolává a jak jsou organizace schopné na všechny popsané výzvy reagovat, jsem si kladla na začátku i v průběhu psaní předkládané disertační práce. Mým cílem je představit koučování jako jednu z cest rozvoje a nabídnout ucelený pohled na tuto metodu a její zařazení v rámci vzdělávání a rozvoje v organizacích. To mi umožňuje spojit nejen teoretický zájem, ale provázat ho s poznatky z vlastní praxe v této oblasti, současně představit konkrétní příklady nastavení koučování v organizacích v České republice, prozkoumat kvalitu a úspěšnost aplikace koučování a zhodnotit aktuální stav dle definovaných kritérií. Vzhledem k zasazení tématu do kontextu organizací jsem využila hledisko kvality, které se v různých souvislostech a své šíři prolíná zpracováním předkládané práce. Je aplikováno jak na oblast vzdělávání, tak na problematiku...
Baudelairovy "estetické kuriozity"
Polcerová, Barbora ; Jarošová, Helena (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Předmětem této práce je shrnout estetické postoje Charlese Baudelaira, přičemž opírat se budu převážně o Baudelairovy teoretické spisy na pomezí kritických úvah o umění a záznamů měnící se společnosti. Coby nejklíčovější zdroj Baudelairových úvah mi poslouží jeho "salony" o umění a esej Malíř moderního života z roku 1863, v němž, kromě jiného, Baudelaire definuje pojem modernost. V závěrečné části práce se pokusím na Baudelaira nahlédnout optikou estetické teorie století dvacátého. Vycházet budu především z textů Waltera Benjamina, jenž Baudelairovi věnoval celou sbírku esejí a spatřoval v něm prvního moderního spisovatele. Na Baudelairových poznatcích ilustruje postoje k urbanismu a modernitě. Úvahy tak přesahují uměleckou teorii a slouží jako reflexe dobových společenských změn, nepostrádajících relevanci ani pro století dvacáté. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dandy jako umělecké dílo?
Csicsely, Lukáš ; Zuska, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent)
(česky) V této diplomové práci se snažím ověřit tvrzení, zda je dandy umělecké dílo. Touto tezí bývá dandy nejčastěji definován. Vymezují jej tímto způsobem zakladatelé diskuze o dandysmu (Barbey d`Aurevilly, Charles Baudelaire a Oscar Wilde) i soudobí teoretici dandysmu (například Francoise Coblence, Daniel S. Schiffer či Karin Becker), přes četný výskyt není nikdy toto tvrzení teoreticky uchopeno ve větší šíři. Nejprve proto hledám definici, která by nejlépe odpovídala konceptu dandyho, jak jej uvažují zakladatelé. Činím to za pomocí srovnání konceptu dandy s několika definicemi umění (mimetickou, expresivní, formalistickou, institucionální či funkcionalistickou) a s tou, která vychází ze srovnání jako nejvhodnější (funkcionalistickou), dále operuji - konkrétně se strukturalistickou definicí umění Jana Mukařovského. Z hlediska strukturalismu odpovídám na základní otázky spojené v rámci diskurzu estetiky s konceptem uměleckého díla. Hledám základní materiál (materiální normu), který by vytvářel identitu dandyho jako uměleckého druhu. Na tom základě odlišuji umělecké druhy dandysmu blízké (tanec, herectví či performance jakožto žánr výtvarného umění). Hledám specifika recepce dandyho, dále specifika tvůrce dandysmu i jeho tvorby nebo také specifickou souvztažnost dandyho se společností (za pomocí...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 JAROŠOVÁ, Hana
2 JAROŠOVÁ, Helena
7 Jarošová, Hana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.