Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Metabolická specifika žen s pozitivní anamnézou gestačního diabetu
Jarošová, Adéla ; Vejražková, Daniela (vedoucí práce) ; Krejčí, Hana (oponent)
Gesta ní diabetes (GDM) je porucha metabolismu glukózy nastupující poprvé v t hotenství a spontánn ustupující po porodu. Problematika GDM je velmi aktuální, jelikož podle poslední aktualizace diagnostických kritérií je touto poruchou ohroženo až 17 % t hotných žen. Incidence GDM koreluje s nar stající prevalencí nadváhy/obezity a metabolického syndromu. Je prokázáno, že ženy, které prod laly gesta ní diabetes, mají enormn zvýšené riziko rozvoje diabetes mellitus 2. typu (DM2T). GDM ovliv uje také plod a to jak p ímo (nap . rozvoj makrosomie), tak epigeneticky (zvyšuje náchylnost k obezit , k rozvoji DM2T i kardiovaskulárních chorob). Významný vliv na rozvoj GDM (resp. DM2T) má t lesné složení v p ímé souvislosti s životním stylem, p edevším se složením stravy a pohybovým režimem, v neposlední ad hraje roli také genetické pozadí. V asná intervence m že pomoci oddálit riziko p ípadného rozvoje DM2T a dalších metabolických komplikací. V diplomové práci jsme sledovali metabolické profily glukózy a lipid , t lesné složení na základ antropometrického m ení a sou ástí bylo i dotazníkové šet ení o nutri ním p íjmu a pohybové aktivit . Pro komplexní zpracování problematiky jsme sledovali i vliv kandidátního genu gesta ního diabetu PPAR . Výsledky práce poslouží ke zlepšení predikce rizik plynoucích z...
Rovný přístup ke vzdělání v České republice a Spolkové republice Německo
Jarošová, Adéla ; Koldinská, Kristina (vedoucí práce) ; Štefko, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rovným přístupem ke vzdělání v České republice a Spolkové republice Německo. Vzdělání by mělo v ideálním případě sloužit vyrovnávání sociálních rozdílů, protože v oblasti vzdělávání mají hrát roli jiné faktory než sociální původ, etnický původ nebo národnost. Na tomto principu stojí i mezinárodněprávní závazky v oblasti vzdělávání, avšak realita v České republice i Německu se od ideálu značně liší. Diplomová práce nejprve pojednává o právu na vzdělání jako takovém, jeho významu a mezinárodněprávním zakotvení, a principu rovnosti. V další kapitole autorka analyzuje nejvýznamnější judikaturu Evropského soudu pro lidská práva a Evropského soudního dvora vztahující se k právu na vzdělání. V další části autorka zkoumá přístup osob se zdravotním postižením ke vzdělání v obou zemích a stav porovnává s mezinárodněprávními závazky, zejména s Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením. Hlavní pozornost je věnována přístupu ke vzdělání příslušníků menšin - Romů v České republice a přistěhovalců v Německu. Na problematiku vzdělávání Romů se autorka dívá z celoevropské perspektivy a zkoumá významné rozsudky vnitrostátních i mezinárodních soudů. Česká republika není ve své neschopnosti úspěšně vzdělávat Romy osamocená, i když byla jako první kritizována Evropským soudem pro...

Viz též: podobná jména autorů
3 JAROŠOVÁ, Andrea
1 JAROŠOVÁ, Anetta
1 JAROŠOVÁ, Anna
2 Jarošová, Alžběta
3 Jarošová, Andrea
3 Jarošová, Aneta
1 Jarošová, Anežka
2 Jarošová, Antonie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.