Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora rodičů dětí s poruchami autistického spektra v nácviku sebeobslužných dovedností založeném na metodách aplikované behaviorální analýzy
Jandáčková, Kateřina ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Draberová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem podpory rodičů dětí s poruchami autistického spektra v rámci rozvoje sebeobslužných dovedností dle principů aplikované behaviorální analýzy. V literárně přehledové části jsou postupně přiblížena teoretická východiska tématu a současné výzkumné poznatky vycházející z odborné literatury. Empirická část je koncipována jako kvalitativní výzkum, jehož cílem je sledovat změnu v chování rodičů a jejich dětí s PAS při nácviku mytí rukou po použití dvou rozdílných způsobů tréninku rodičů - behaviorálního tréninku dovedností a videomanuálu. Metodou sběru dat bylo pozorování videonahrávek poskytnutých od rodin, které byly posuzovány dvěma pozorovateli pomocí hodnotícího formuláře. Dále byla data doplněna o informace z dotazníku, který sloužil k získání zpětné vazby od účastníků. Výsledky mapují pokrok každého zúčastněného rodiče a dítěte v nácviku mytí rukou dle principů aplikované behaviorální analýzy. Závěry mohou být podkladem pro budoucí výzkumy k vytvoření vhodného modelu tréninku rodičů dětí s PAS v nácviku sebeobsluhy. Klíčová slova Aplikovaná behaviorální analýza; poruchy autistického spektra; rodiče; sebeobsluha; trénink behaviorálních dovedností; videomanuál
Živost impulsů
Jandáčková, Kateřina ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Kateřina Jandáčková ve své diplomové práci s názvem ŽIVOST IMPULSŮ, o skryté roli náhody a intuice v tvůrčím procesu zkoumá skrze její vlastní divadelní praxi především fenomén intuice, díky kterému je možné zachytit a zafixovat veškeré vnější a vnitřní náhodné impulsy při sběru materiálu a hledání tématu pro připravovanou inscenaci, či při jejím praktickém zkoušení. Každý oddíl nese název jedné ze sedmi inscenací z její dosavadní divadelní praxe, kde autorka reflektuje své tehdejší poznatky a závěry, v neposlední řadě také konkrétní problémy, které musela v kontextu zmíněného tématu řešit. Nakonec nalézá společné praktické i tematické pojítko mezi všemi dosavadními inscenacemi, které se slučuje s jejím společenským postojem.
Souvislost mezi spánkovou deprivací a cirkadiánním typem dospívajících
Jandáčková, Kateřina ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šperlová, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou spánkové deprivace a cirkadiánního typu v období dospívání. První část práce je věnována spánku a spánkové deprivaci. Množství výzkumů ukazuje negativní dopady nedostatku spánku na somatické i psychické zdraví člověka. Ovlivňuje funkci kognitivní procesů, regulaci emocí, zvyšuje riziko kardiovaskulárních chorob. Jednou z více ohrožených skupin jsou dospívající jedinci. V závěru literárně přehledové části je popsán cirkadiánní typ neboli chronotyp. Cirkadiánní typ předurčuje, jaká denní doba danému jedinci nejvíce vyhovuje k fyzické i kognitivní aktivitě, kdy je jeho výkon na vrcholu. V době dospívání se člověk nachází v maximu své večerní preference, kdy je pro něj přirozené usínat později a další den si raději trochu přispat. Výzkumy ukazují, že děti s večerním chronotypem mají horší prospěch ve škole. Návrh výzkumného projektu je zaměřen na porovnání chronotypu a přítomností spánkové deprivace u dospívajících. Cirkadiánní typ bude zjišťován pomocí Kompozitní škály ranních a večerních typů, spánková deprivace bude měřena pomocí inventáře SD-38, který byl navržen pro účel tohoto výzkumu.
Narcismus v divadelním prostředí
Jandáčková, Kateřina ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce Kateřiny Jandáčkové se zabývá fenomén narcismu a pokusy o nalezení identity v běžném světě, ale především v divadelním prostředí. Tyto problémy se snaží na základě vlastních zkušeností i knižních definic reflektovat u sebe i u lidí, se kterými se setkala. Autorka se zde také vztahuje k problematické otázce, zda divadlo musí být v interakci s dobou. V každé kapitole udává teoretická vymezení, ale i příklady z vlastní osobní i divadelní praxe.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.