|
Stáří a dnešní společnost.
Hoffmannová, Anna ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Hlavním cílem mé diplomové práce je tedy nabídnout nový pohled na problematiku stárnutí a stáří v souvislosti s dnešní společností. Ve svém šetření vycházím z Národního programu přípravy na stáří 2003-2007. Za cíl si kladu zjistit, nakolik se daří naplňovat jednotlivé body tohoto "programu" a jaké jsou další aktuální problémy spojené se stárnutím a stářím.
|
| |
|
Efektivní kompetenční model
Hoffmannová, Anna ; Riegel, Karel (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Metodologie kompetencí se vyvinula z výzkumů zaměřených na určení vlastností a charakteristik, které se podílejí na rozlišení mezi průměrnou a nadprůměrnou výkonností. Přínosem kompetenčního modelu je to, že poskytuje zaměstnancům informaci o tom, co potřebují, aby byli úspěšní na svém současném, případně budoucím pracovním místě. Stanovením požadavků pro dané pozice následně umožňuje porovnávat aktuální úroveň kompetencí zaměstnanců s požadovanou úrovní. Efektivní kompetenční model podporuje a přispívá k naplňování cílů organizace a strategie. Teoretická část práce shrnuje dosavadní přístupy a poznatky k této problematice. V praktické části testujeme a ověřujeme kompetenční model. Pomocí konkrétního příkladu revize stávajícího modelu, resp. tvorby nového kompetenčního modelu, zjišťujeme, zda je model ve společnosti využíván, reflektuje její strategické potřeby a je propojen s ostatními procesy lidských zdrojů. Za tímto účelem je model podroben důkladné analýze s identifikováním nedostatků a příležitostí ke zlepšení a vyúsťuje v realizaci řešení situace. V práci je zdůrazněna myšlenka, že kompetenční modely nejsou univerzální a efektivita jejich používání spočívá v identifikovatelnosti, definovatelnosti, srozumitelnosti a komunikovatelnost kompetencí.
|
| |
|
Efektivní kompetenční model
Hoffmannová, Anna ; Štikar, Jiří (oponent) ; Riegel, Karel (vedoucí práce)
Metodologie kompetencí se vyvinula z výzkumů zaměřených na určení vlastností a charakteristik, které se podílejí na rozlišení mezi průměrnou a nadprůměrnou výkonností. Přínosem kompetenčního modelu je to, že poskytuje zaměstnancům informaci o tom, co potřebují, aby byli úspěšní na svém současném, případně budoucím pracovním místě. Stanovením požadavků pro dané pozice následně umožňuje porovnávat aktuální úroveň kompetencí zaměstnanců s požadovanou úrovní. Efektivní kompetenční model podporuje a přispívá k naplňování cílů organizace a strategie. Teoretická část práce shrnuje dosavadní přístupy a poznatky k této problematice. V praktické části testujeme a ověřujeme kompetenční model. Pomocí konkrétního příkladu revize stávajícího modelu, resp. tvorby nového kompetenčního modelu, zjišťujeme, zda je model ve společnosti využíván, reflektuje její strategické potřeby a je propojen s ostatními procesy lidských zdrojů. Za tímto účelem je model podroben důkladné analýze s identifikováním nedostatků a příležitostí ke zlepšení a vyúsťuje v realizaci řešení situace. V práci je zdůrazněna myšlenka, že kompetenční modely nejsou univerzální a efektivita jejich používání spočívá v identifikovatelnosti, definovatelnosti, srozumitelnosti a komunikovatelnost kompetencí.
|
|
Stáří a dnešní společnost.
Hoffmannová, Anna ; Ondrušová, Jiřina (oponent) ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce)
Hlavním cílem mé diplomové práce je tedy nabídnout nový pohled na problematiku stárnutí a stáří v souvislosti s dnešní společností. Ve svém šetření vycházím z Národního programu přípravy na stáří 2003-2007. Za cíl si kladu zjistit, nakolik se daří naplňovat jednotlivé body tohoto "programu" a jaké jsou další aktuální problémy spojené se stárnutím a stářím.
|
| |