Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii
Krulová, Anna ; Haškovcová, Eliška (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
Jméno: Anna Krulová Vedoucí práce: Mgr. Eliška Haškovcová Název bakalářské práce: Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI) je standardizovaný test z USA. U dětí hodnotí klíčové funkční schopnosti, asistentskou pomoc a modifikace ve třech oblastech: sebeobsluha, mobilita a sociální funkce. Práce je zaměřená na popis PEDI a jeho praktického využití v ergoterapii. V teoretické části je test představen, popsána je spolupráce ergoterapeuta s rodiči a stručně je zhodnocen vývoj funkčních schopností dítěte do věku sedmi let. V praktické části je uvedena výpovědní hodnota testu pro ergoterapeuta a pro rodiče. Shrnuty jsou i výhody a nevýhody PEDI z pohledu ergoterapeuta. Pro dosažení cílů práce bylo provedeno 20 hodnocení dětí testem PEDI. Formou anonymního online dotazníku byla získaná zpětná vazba respondentů na test. Výsledky dokladuje podrobná kazuistika a souhrnné grafy. Klíčová slova:  Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI)  ergoterapie  pediatrie  funkční schopnosti  hodnocení  disabilita  rodiče
Využití testu Sensory Profile 2 u předčasně narozených dětí z pohledu ergoterapeuta. Podtitul: Vliv prematurity na proces senzorické integrace u dětí ve věku 2 let.
Ředinová, Barbora ; Haškovcová, Eliška (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku procesu senzorického zpracování u předčasně narozených dětí. Cílem práce je poukázat na důležitou roli ergoterapeuta v péči o děti s perinatální zátěží a to již na neonatologické jednotce . Dalším cílem je vytvoření pracovní verze překladu standardizovaného testu Toddler Sensory Profile 2 (TSP2), jeho použití pro posouzení kvalit senzorického zpracování předčasně narozených dětí a porovnání jejich výsledků s dětmi narozenými v termínu. V teoretické části je pro orientaci v problematice uvedena klasifikace novorozenců, rizika která předčasné narození přináší a role ergoterapeuta v péči o tyto děti. V práci je přiblížen přístup Senzorické integrace a klasifikace poruch senzorického zpracování (SPD). V závěru teoretické části je test Sensory Profile 2 představen, zejména jeho část určená dětem v batolecím věku - TSP2. Praktická část práce je zpracována formou kvantitativního výzkumu. V rámci výzkumu bylo pomocí TSP2 hodnoceno 70 dětí ve věku 2 let, z toho 44 nedonošených a 26 donošených dětí. Soubor nedonošených dětí byl dále rozdělen na 15 lehce nedonošených, 17 těžce nedonošených a 12 extrémně nedonošených dětí. Výsledky neprokázaly statisticky významný rozdíl mezi jednotlivými soubory, nicméně SPD se objevily napříč všemi soubory nedonošených dětí. Z toho...
Pro-aktivní léčebný přístup v neurorehabilitaci integrující vzduchové dlahy a další terapeutické pomůcky. Podtitul: Využití v ergoterapii u dětských pacientů s diagnózou mozková obrna.
Opravilová, Dana ; Krulová, Anna (vedoucí práce) ; Haškovcová, Eliška (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Dana Opravilová Vedoucí práce: Mgr. Anna Krulová Oponent práce: Název diplomové práce: Pro-aktivní léčebný přístup v neurorehabilitaci integrující vzduchové dlahy a další terapeutické pomůcky Abstrakt diplomové práce: Tato práce se zaměřuje na využití Pro-aktivního přístupu v ergoterapii u dětských pacientů s diagnózou mozková obrna. Cílem bylo ověřit jaký vliv má Pro-aktivní léčebný přístup v neurorehabilitaci na funkční schopnosti dětí se spastickou kvadruparetickou formou mozkové obrny. V teoretické části je uveden přehled problematiky k mozkové obrně a přístupu zhotovený na základě rešerše odborné literatury. Studie se účastnilo celkem devět pacientů. U všech byl aplikován Pro-aktivní přístup. První kazuistika sloužila jako prevýzkum, terapie trvala po dobu 4 měsíců a pacientka absolvovala 25 terapií. Dalších 8 kazuistik probíhalo po dobu 5 týdnů s intenzitou ergoterapie 3x týdně. Účastníci byli vyšetřeni pomocí hodnocení Pediatric Evaluation of Disability Inventoy. (dále PEDI), měření aktivních a pasivních rozsahů pohybu a spasticity. Posouzeny byly také modelové aktivity. Porovnáním vstupního a kontrolního vyšetření bylo prokázáno zlepšení ve všech sledovaných položkách. V hodnocení PEDI se zlepšilo 6 pacientů průměrně o 1,4 body. V aktivním i pasivním pohybu došlo...
Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii
Krulová, Anna ; Haškovcová, Eliška (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
Jméno: Anna Krulová Vedoucí práce: Mgr. Eliška Haškovcová Název bakalářské práce: Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI) je standardizovaný test z USA. U dětí hodnotí klíčové funkční schopnosti, asistentskou pomoc a modifikace ve třech oblastech: sebeobsluha, mobilita a sociální funkce. Práce je zaměřená na popis PEDI a jeho praktického využití v ergoterapii. V teoretické části je test představen, popsána je spolupráce ergoterapeuta s rodiči a stručně je zhodnocen vývoj funkčních schopností dítěte do věku sedmi let. V praktické části je uvedena výpovědní hodnota testu pro ergoterapeuta a pro rodiče. Shrnuty jsou i výhody a nevýhody PEDI z pohledu ergoterapeuta. Pro dosažení cílů práce bylo provedeno 20 hodnocení dětí testem PEDI. Formou anonymního online dotazníku byla získaná zpětná vazba respondentů na test. Výsledky dokladuje podrobná kazuistika a souhrnné grafy. Klíčová slova:  Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI)  ergoterapie  pediatrie  funkční schopnosti  hodnocení  disabilita  rodiče
Role ergoterapeuta v procesu učení dítěte s DMO pro zlepšení výsledků ve škole
Jíšová, Žaneta ; Gerlichová, Markéta (oponent) ; Haškovcová, Eliška (vedoucí práce)
Součástí rehabilitace dětí s dětskou mozkovou obrnou (dále jen DMO) je optimální edukace. Děti s DMO mívají problémy v oblasti hrubé a jemné motoriky, komunikace, percepce a mnohé další, jež ovlivňují jeho edukační schopnosti. Důležité je zajistit takovému dítěti rehabilitaci v celém rozsahu, na jejíchž cílech se podílí tým odborníků. Ve své bakalářské práci jsem se snažila poukázat na práci multidisciplinárního týmu, zejména speciálního pedagoga a ergoterapeuta v edukačním procesu u dítěte s DMO. Hlavní cílem mé bakalářské práce bylo zmapovat současnou situaci v ergoterapeutické praxi v problematice role ergoterapeuta v procesu učení dítěte s DMO. Součástí tohoto cíle bylo zjistit kompetence ergoterapeuta v procesu učení dítěte s DMO ve škole a určit možné ergoterapeutické intervence k ovlivnění výsledků dítěte s DMO ve škole. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část této práce poskytuje informace o základních charakteristikách DMO a vlivu speciálního pedagoga a ergoterapeuta na dítě s DMO ve škole. V práci se snažím vyzdvihnout důležitost činnosti ergoterapeuta na procesu učení dítěte s DMO, jehož pole působnosti zahrnuje i oblast polohování a pomůcek pro edukaci. Praktická část práce byla založena na dotazníkovém šetření pracovišť v ČR, která pracují s dětmi s DMO a...

Viz též: podobná jména autorů
4 Haškovcová, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.