Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pošta pro tebe-reality TV a sociální motivace participantů
Ptáčková, Renáta ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
_Diplomova_prace_Ptackova_Renata Diplomová práce "Pošta pro tebe - reality TV a sociální motivace participantů" se zaměřuje na sociální užití televize. Popisuje podrobně žánr reality TV, zmiňuje jeho krátkou historii vysílání a soustředí se na motivační prvky jednotlivých participantů pořadu Pošta pro tebe. Zkoumá vliv a účinek médií a vztah mediovaných obsahů ke společnosti a realitě. Za pomoci dotazníků a rozhovorů analyzuje diváckou základnu a zkoumá důvody návštěvy diváků v televizním studiu a důvody televizních diváků, proč pořad vyhledávají v televizním programu a sledují ho. Zkoumá důvěryhodnost pořadu a ptá se diváků, zda by se oni sami stali účastníky pořadu. Dále práce zachycuje diváckou sledovanost a oblíbenost v jednotlivých letech svého vysílání. V neposlední řadě popisuje tvorbu pořadu, jeho zákulisí. Práce je členěna do 4 kapitol: Teoretický úvod práce (objasňuje pojmy, které jsou pro práci klíčové z hlediska tématu), Sledovanost (analyzuje žebříčky sledovanosti prvního kanálu České televize a demografickou skladbu publika), Zákulisí pořadu (popisuje průběh natáčení, role jednotlivých zúčastněných participantů, technické zázemí pořadu), Publikum (definuje, kdo je publikum a interpretuje dotazníky a rozhovory s publikem učiněné). Samozřejmostí je Úvod a Závěr práce. Na samotný konec...
Analýza medializace návštěvy papeže Benedikta XVI. v ČR v tištěných médiích ve dnech 26.-28. 9. 2009
Šedivá, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Bakalářská práce "Analýza medializace návštěvy papeže Benedikta XVI. v ČR v tištěných médiích ve dnech 26. - 28. 9. 2009" bude sledovat, jakým způsobem byly převedeny události spojené s touto návštěvou do tištěných médií. Papežova návštěva je bezesporu významnou událostí a zároveň tak vzácným a řídkým jevem, že je nemožné, aby na ni média nereagovala. Návštěva byla také poměrně krátká, během tří dnů plných událostí, vznikl unikátní materiál, na kterém lze sledovat, prokázat a charakterizovat rozdílné způsoby medializace,. První část práce je věnovaná charakteristice obecných pojmů užívaných v mediálních studiích a popisu sémiotické koncepce. V praktické části je provedena sémiotická analýza, která zkoumá způsob, jakým byla papežova návštěva představena ve vybraných denících. K jednotlivým zjištěním jsem připojila interpretaci a závěr věnuji zobecnění výsledků provedeného výzkumu.
Mediální skandalizace sexuálních afér v církvi v českém tisku na jaře 2010
Šulcová, Jana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Diplomová práce "Mediální skandalizace sexuálních afér v církvi v českém tisku na jaře 2010" se na základě kvantitativní analýzy mediálních rutin, stereotypů a logiky zabývá tištěnými periodiky z uvedeného období, resp. texty, které se za toto období věnovaly sexuálním aférám v římskokatolické církvi. Výsledky kvantitativního šetření tvoří základ pro polostrukturované rozhovory se zástupci církve a pracovníky médií, která se věnují církevní problematice. Jejich vyjádření jsou poté v rámci kvalitativní analýzy porovnávána, interpretována a v souvislosti s kvantitativním výzkumem sledovaných médií kriticky vyhodnocována. Pomáhají také nalézt odpovědi na předem formulované výzkumné otázky. Na základě mediálních teorií (gatekeeping, sociální konstrukce reality, nastolování agendy atd.) si práce všímá reflexe sledovaného tématu ve vybraných sdělovacích prostředcích a také specifik mediálního diskursu, jež byla v souvislosti s ním používána. Tento pohled rozšiřuje díky polostrukturovaným rozhovorům se zástupci církve a pracovníky médií, která se zabývají církevní tematikou, také o mimomediální rozměr. Kvalitativní část práce pojímá skandalizaci případů sexuálního obtěžování jako ilustrativní téma, o němž se ve spojení s římskokatolickou církví v českých médiích hovoří nebo hovořilo. V souvislosti s...
Srovnání mediálního obrazu církví v roce 1991,1999 a 2008 na stránkách vybraných českých deníků
Kysela, Ludvík ; Jungová, Eliška (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Bakalářská práce "Srovnání mediálního obrazu církví v roce 1991, 1999 a 2008 na stránkách vybraných českých deníků" má za cíl zachytit možnou změnu obsahu deníků Mladá fronta DNES a Právo. Česká společnost zažila v období po listopadu 1989 zvýšený zájem o náboženství a církve, který postupem času klesal. Výzkumné otázky této práce jsou zaměřeny na zjištění, zda a jakým způsobem deníky ve svých obsazích odrážely tyto posuny ve společnosti. Metodou práce je zkoumání vybraných článků pomocí kvantitativní obsahové analýzy. Výzkum se zabývá nejen rozsahem prostoru věnovaného duchovní křesťanské tématice, ale také mírou negativity a výběrem témat. Součástí výzkumu je i porovnání výsledků z hlediska sledovaných deníků, z nichž se Mladá fronta DNES profiluje jako nezávislý deník a Právo jako deník inklinující k levici. Bakalářská práce zkoumá také fenomén náboženství jak z obecného hlediska, tak z hlediska specifické situace v České republice.
Vývoj tisku Českobratrské církve evangelické v letech 1968 - 1990 na příkladu měsíčníku Český bratr
Čašková, Marie ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Diplomová práce "Vývoj tisku Českobratrské církve evangelické v letech 1968 - 1990 na příkladu měsíčníku Český bratr" pojednává o změnách obsahu časopisu Český bratr ve zmíněném období. Časopis Český bratr je nejvýznamnějším periodikem Českobratrské církve evangelické, která je největší nekatolickou církví v České republice. Práce představuje Českobratrskou církev evangelickou jako druhou nejpočetnější církev a největší protestantskou církev v České republice a kromě popisu jejího působení v současnosti se také zabývá její historií. Dále sleduje vývoj časopisu Český bratr od jeho vzniku v roce 1924 až do současnosti. Věnuje se také ostatním tištěným médiím, které tato církev vydává, a prostoru přidělenému náboženskému vysílání v českých veřejnoprávních médiích. Stručně přibližuje historii období, kterým se zabývá, a zmiňuje nejdůležitější právní normy, které v dané době upravovaly fungování médií a vztah státu a církví v Československu. Ve výzkumné části přináší pohled na tematické složení časopisu Český bratr a jeho změny v průběhu let 1968 - 1989, zmiňuje okrajově také změny grafické podoby časopisu a proměny ve složení redakce ve sledovaném období.
Cause Related marketing v ČR
Balatková, Táňa ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Bakalářská práce na téma Cause Related Marketing v ČR se zabývá problematikou spojenectví neziskové organizace a komerční firmy za účelem dobročinného projektu. Nejprve je toto téma představeno na teoretické úrovni, kdy je vysvětlen samotný pojem, dále je také zmíněn vývoj této marketingové aktivity, její přínosy pro společnost a celkový smysl. Také jsou v práci identifikovány jednotlivé formy, které jsou pro zavedení podobných projektů často využívány a zaznamenány jsou i výhody a možná rizika, která můžou projekty Cause Related Marketingu provázet. Dále jsou představeny dvě úspěšné případové studie, které proběhly v minulosti a poukazují na možný úspěch a efektivnost dobře připravené CRM kampaně. Poslední část práce je zaměřena na vlastní výzkum na téma Cause Related Marketing, který byl prováděn pomocí dotazníků a zkoumal názory a postoje mladé generace týkající se projektů Cause Related Marketingu v České republice.
Značka z pohledu sémiotiky
Lipár, Ondřej ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd / Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1 info@fsv.cuni.cz, tel: 222 112 111 www.fsv.cuni.cz Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 29/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není v elektronické verzi k dispozici.
Postup digitalizace v Česku a na Slovensku na příkladu sportovních kanálů ČT4 Sport a Trojky
Kalemba, Jiří ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Diplomová práce "Postup digitalizace televizního vysílání v Česku a na Slovensku na příkladu sportovních kanálů ČT4 Sport a Trojky" pojednává o současném stavu přechodu z analogového na digitální televizní vysílání. Za cíl si ukládá zmapovat a porovnat tento legislativně i technologicky složitý proces ve dvou státech - v Česku a Slovensku. Pro konkrétnější vyznění tohoto srovnání by měla posloužit analýza dvou tematických sportovních digitálních kanálů ČT4 Sport a slovenské Trojky. V obou případech se jedná o digitální projekty veřejnoprávních vysílatelů. Práce by měla především vystihnout rozdíly mezi oběma státy i kanály, upozornit na ně a pokusit se tyto odlišnosti vysvětlit.
Vývoj řádkové inzerce v denících z hlediska textové a tematické analýzy na základě srovnání deníků Lidová demokracie (1968-1988) a Lidové noviny (1998-2008)
Zavadilová, Anna ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem řádkové inzerce v denících. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, ve které je vývoj popsán na základě textové a tematické analýzy řádkové inzerce v denících Lidová demokracie a Lidové noviny. V tematické analýze se práce zaměří na množství inzerátů, respektive zda a kdy jejich počet stoupal (či klesal), na tematicky nejpočetnější rubriky apod. Textová analýza se snaží zachytit vývoj jazyka a pravopisných norem. Práce je zaměřena také na proměňující se slovní zásobu i aktivní jádro slovní zásoby inzerentů. Zkoumaný materiál zahrnuje rok 1968 a 1988 v Lidové demokracii, vždy první týden v březnu, červnu, září a prosinci daného roku, a rok 1998 a 2008 v Lidových novinách, taktéž první týden v březnu, červnu, září a prosinci. Oba deníky lze porovnávat především kvůli relativně srovnatelnému nákladu, čtenosti i pozicí na novinovém trhu. Na základě praktického porovnání jednotlivých analýz je vývoj řádkové inzerce demonstrován. Teoretická část práce nastíní historický vývoj inzerce obecně, včetně cenzurních zásahů ve 2. polovině 20. století. Dále se zabývá legislativními opatřeními a platnými regulačními principy reklamy v České republice. Teoretickou část práce dále doplňují základní principy inzerce a cíle a účinnost inzerce v denících. Dané téma nebylo...
Marketingová komunikace a efektivita reklamní kampaně Nike Run Prague 2011 (sémiotická a narativní analýza)
Housková, Jitka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou marketingové komunikace a reklamní kampaně běžecké akce Nike Run Prague, která proběhla v Praze 3. září 2011, sémiotickými a narativními prostředky a výzkumem efektivity kampaně. Nike Run Prague je běh Prahou o délce 10 km, který byl organizován firmou Nike vůbec poprvé. Běžecká událost Nike Run Prague 2011 byla bohatě medializovaná a v rámci své reklamní kampaně aplikovala marketingovou strategii zaměřenou na mladistvost, zábavnost a na image značky a využila k tomu různé komunikační kanály. Nike Run Prague sází na originalitu, interaktivitu, kontakt s registrovanými běžci i na zviditelnění akce neobvyklými formami reklamy a mediálních obsahů. Tyto použité typy reklamy a mediálních sdělení, jejich vizuální, verbální i neverbální prostředky, jsou v diplomové práci analyzovány. U jednotlivých druhů reklamy je kladen důraz na sémiotickou či narativní analýzu. Dále byl proveden kvantitativní výzkum, který zkoumal efektivitu prostředků využitých v reklamní kampani Nike Run Prague. Cílovou skupinou výzkumu jsou jednotlivci ve věkovém rozmezí 18 - 24 let, na které byla kampaň zacílena. Po následné analýze získaných dat proběhla jejich interpretace a závěrečné zhodnocení efektivity použitých marketingových nástrojů a komunikovaných sdělení v rámci cílové skupiny. Z...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.