|
Prostor jako služba: první dekáda Národní technické knihovny (NTK) v nové budově
Chodounská, Alena ; Firsova, Naděžda ; Martinová, Olga
V průběhu posledních deseti let se Národní technická knihovna (NTK) stala nedílnou součástí kampusu technických vysokých škol v pražských Dejvicích. Budova, která v roce 2019 zaznamenala téměř milion návštěv, je oblíbená především mezi vysokoškolskými studenty, jak domácími, tak zahraničními. Moderní, inspirativní prostory umístěné přímo v srdci kampusu jsou velkou předností při podpoře studentů, vyučujících a výzkumníků, ale samy o sobě nestačí. Aby mohla knihovna svým uživatelům sloužit ve své plné kapacitě, musí budova též „obsahovat“ relevantní informační zdroje, služby a lidi, kteří je poskytují a rozvíjejí. V příspěvku představíme metody používané pro sledování měnících se informačních potřeb a návyků stávajících a potenciálních uživatelů NTK a pro vyhodnocování uživatelské zkušenosti s knihovnou. Díky poznatkům získaným prostřednictvím těchto metod můžeme soustavně uzpůsobovat naše prostory a služby tak, abychom lépe podporovali akademickou i profesní úspěšnost, zvědavost a konkurenceschopnost našich uživatelů.
Plný text: PDF
|
|
Beyond Academic Support: using a CRM System to Enhance the Value of Academic Services and Improve Internal Training
Chodounská, Alena ; Ryzhkov, Alexey
This case study from National Library of Technology in Prague describes the use of customer relation management (CRM) software by the User Support Team in order to keep a record of provided academic support services provided and—most importantly—to ensure continuous improvement and appropriate analysis of these services. The CRM system helps to identify gaps in student support services, and inspires the development of new services. It is also used to enhance peer-to-peer personal knowledge exchange within the team. Last but not least, the essence and value of our support has been “materialized” in the form of the CRM system and can be easily communicated with our stakeholders.
Plný text: PDF
|
|
Pár kroků od pomoci, pár kliků od zdroje: podpora studentů v Národní technické knihovně
Chodounská, Alena
Případová studie s popisem jednoho dne fiktivního uživatele Národní technické knihovny (NTK), která vznikla na základě poznatků získaných prostřednictvím dvou mystery visitingových šetření, dvou etnografických studí a několikaleté praxe s poskytováním služeb. Umožňuje získat představu o benefitech, které uživateli používání prostor knihovny přináší, a nastiňuje potenciální přínos, který by mohl mít z komplexního využití nabízených zdrojů a služeb, které zůstávají často nerozpoznané anebo nevyužité. Již nyní by se měly akademické knihovny připravovat na budoucí studenty, kteří nastoupí ke studiu v příštích dvaceti letech.
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
Business from 38th Annual IATUL Conference Bozen 2017
Krueger, Stephanie ; Chodounská, Alena
Tématem výroční konference IATUL 2017 s titulem "Embedding Libraries – Service and Development in Contex" byl vývoj služeb a informační podpory poskytované akademickými knihovnami v kontextu univerzity a celé společnosti. Tohoto ročníku se zúčastnilo Více než 120 účastníků z celého světa. Dr. Krueger prezentovala příspěvek s názvem: Letting Traditional Boundaries Blur: A Case Study in Co-Developing STEM “Excellence” Courses a na žádost organizátorů konference moderovala čtvrteční sekci, jíž se účastnili řečníci z Technické univerzity v německém Mnichově a řečníci z Německé národní knihovny vědy a techniky v Hannoveru.
Plný text: PDF
|
| |