Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prostor jako služba: první dekáda Národní technické knihovny (NTK) v nové budově
Chodounská, Alena ; Firsova, Naděžda ; Martinová, Olga
V průběhu posledních deseti let se Národní technická knihovna (NTK) stala nedílnou součástí kampusu technických vysokých škol v pražských Dejvicích. Budova, která v roce 2019 zaznamenala téměř milion návštěv, je oblíbená především mezi vysokoškolskými studenty, jak domácími, tak zahraničními. Moderní, inspirativní prostory umístěné přímo v srdci kampusu jsou velkou předností při podpoře studentů, vyučujících a výzkumníků, ale samy o sobě nestačí. Aby mohla knihovna svým uživatelům sloužit ve své plné kapacitě, musí budova též „obsahovat“ relevantní informační zdroje, služby a lidi, kteří je poskytují a rozvíjejí. V příspěvku představíme metody používané pro sledování měnících se informačních potřeb a návyků stávajících a potenciálních uživatelů NTK a pro vyhodnocování uživatelské zkušenosti s knihovnou. Díky poznatkům získaným prostřednictvím těchto metod můžeme soustavně uzpůsobovat naše prostory a služby tak, abychom lépe podporovali akademickou i profesní úspěšnost, zvědavost a konkurenceschopnost našich uživatelů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Beyond Academic Support: using a CRM System to Enhance the Value of Academic Services and Improve Internal Training
Chodounská, Alena ; Ryzhkov, Alexey
This case study from National Library of Technology in Prague describes the use of customer relation management (CRM) software by the User Support Team in order to keep a record of provided academic support services provided and—most importantly—to ensure continuous improvement and appropriate analysis of these services. The CRM system helps to identify gaps in student support services, and inspires the development of new services. It is also used to enhance peer-to-peer personal knowledge exchange within the team. Last but not least, the essence and value of our support has been “materialized” in the form of the CRM system and can be easily communicated with our stakeholders.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Pár kroků od pomoci, pár kliků od zdroje: podpora studentů v Národní technické knihovně
Chodounská, Alena
Případová studie s popisem jednoho dne fiktivního uživatele Národní technické knihovny (NTK), která vznikla na základě poznatků získaných prostřednictvím dvou mystery visitingových šetření, dvou etnografických studí a několikaleté praxe s poskytováním služeb. Umožňuje získat představu o benefitech, které uživateli používání prostor knihovny přináší, a nastiňuje potenciální přínos, který by mohl mít z komplexního využití nabízených zdrojů a služeb, které zůstávají často nerozpoznané anebo nevyužité. Již nyní by se měly akademické knihovny připravovat na budoucí studenty, kteří nastoupí ke studiu v příštích dvaceti letech.
XX. Meeting of the National Commission for Services of the Slovak Republic
Procházková, Petra ; Chodounská, Alena ; Skenderija, Sasha
Účast na 20. výročním jednání Národnej komisie pre služby jejíž cílem je spolupráce mezi slovenskými knihovnami a sdílení příkladů dobré praxe při poskytování služeb a zpřístupňování elektronických informačních zdrojů. V rámci akce byly prezentovány také zkušenosti NTK. Přínos akce spočíval také v možnosti vyměnit si zkušenosti a prodiskutovat aktuálně řešené problémy s kolegy ze Slovenské republiky.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
XXI. Meeting of the National Commission for Services of the Slovak Republic
Procházková, Petra ; Chodounská, Alena ; Martinová, Olga ; Tassanyi, Pavlína
Cestovní zpráva popisuje účast na 21. výročním jednání Národnej komisie pre služby, jejímž cílem je spolupráce mezi slovenskými knihovnami a sdílení příkladů dobré praxe při poskytování služeb a zpřístupňování elektronických informačních zdrojů. V rámci akce byly prezentovány také zkušenosti NTK.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Cestovní zpráva: IFLA WLIC 2017 Vratislav
Chodounská, Alena ; Krueger, Stephanie ; Minaříková, Pavla ; Skenderija, Sasha ; Stehlík, Martin
Náplní služební cesty byla návštěva a aktivní vystoupení na konferenci IFLA World Library and Information Congress 2017 v polské Vratislavi. Přínos akce spočíval nejen ve vyměňování zkušeností a identifikaci trendů, ale i navázání cenných kontaktů s informačními profesionály z různých částí světa. Zároveň bylo možno s knihovníky z celého světa prodiskutovat modely zpřístupnění odborných elektronických zdrojů fungující v jejich zemích a představit jim cíle projektu CzechElib.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Business from 38th Annual IATUL Conference Bozen 2017
Krueger, Stephanie ; Chodounská, Alena
Tématem výroční konference IATUL 2017 s titulem "Embedding Libraries – Service and Development in Contex" byl vývoj služeb a informační podpory poskytované akademickými knihovnami v kontextu univerzity a celé společnosti. Tohoto ročníku se zúčastnilo Více než 120 účastníků z celého světa. Dr. Krueger prezentovala příspěvek s názvem: Letting Traditional Boundaries Blur: A Case Study in Co-Developing STEM “Excellence” Courses a na žádost organizátorů konference moderovala čtvrteční sekci, jíž se účastnili řečníci z Technické univerzity v německém Mnichově a řečníci z Německé národní knihovny vědy a techniky v Hannoveru.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
XIX. Meeting of the National Commission for Services of the Slovak Republic
Procházková, Petra ; Chodounská, Alena
Setkání umožnilo diskuzi o zkušenostech s nákupem a zpřístupňováním elektronických informačních zdrojů v České republice a na Slovensku. V rámci akce byl prezentován příspěvek Odborné akademické služby NTK (pohled do zákulisí). Zároveň byl kolegům ze Slovenské republiky představen projet czech eLIB a jeho cíle.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.