Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
XVII. zasadnutie Národnej komisie pre služby SR
Procházková, Petra ; Chodounská, Alena
Národná komisia pre služby (dále jen NKS) je poradním orgánem ředitelky Slovenské národní knihovny. Cílem NKS je rozvoj knihovnicko - informačních služeb a navázání mezinárodní spolupráce. Členy komise se stali nejen zástupci Národní knihovny ČR, ale od roku 2009 také zástupci NTK. Komise zasedá alespoň jednou ročně a zabývá se předem stanovenými otázkami. Náměty, které vznikají z její činnosti jsou předkládány ředitelce Slovenské národní knihovny a ředitelům ostatních knihoven zastoupených v komisi. XVII. zasedání proběhlo v Slovenskej pedagogickej knižnici v Bratislave. Zástupci NTK v komisi aktivně participují, vyjadřují se k probíraným tématům a přináší příspěvky shrnující zkušenosti z oblasti služeb NTK. Letošní zasedání bylo zaměřeno na prezentaci projektů digitalizace v SNK, knihovní služby, EIZ a aktuální problémy knihoven. Účast zástupců Národní technické knihovny na Národní komisi pro služby SR má velký význam nejen pro výměnu zkušeností a vzájemnou inspiraci, ale také pro navazování kontaktů a vzájemné spolupráci.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Cooking Stone Soup: Porous Workforce Training at the Czech National Library of Technology as a Supplement to (Impermeable) University Education
Chodounská, Alena ; Krueger, Stephanie
As in many other countries around the world, STEM (science, technology, engineering, and mathematics) libraries in the Czech Republic are facing the difficult challenge of meeting the rapidly-evolving service needs of the communities they support in an environment in which the current university educational system does not provide graduates—neither those from STEM subjects nor those graduating from Czech library/information professional schools—with the appropriate set of skills needed for working in today’s specialized information provision settings. As a result, the Czech National Library of Technology (NTK) has been forced to provide on-the-job workforce training since early 2015 to its reference, instructional, and front-lines services staff simply in order to keep pace with STEM library developments outside the Czech Republic. This weekly workforce training effort, christened NTKu (short for NTKyouniversity), does not resemble traditional university education with its rigid structures and focus on the attainment of a degree. NTKu is, instead, porous: traditional “impermeable,” less flexible university curricula are supplemented with on-demand, ever-changing targeted instruction on specific issues, topics, and skills applied immediately to real-work settings. This manner of instruction, as the authors discuss in the paper, can yield highly effective results; however, unique challenges can emerge in an instructional environment lacking traditional measures of effectiveness (i.e., grades) and requiring voluntary participation by both learners and instructors. Such porous instructional efforts resemble those of open source software (OSS) communities, in which voluntary effort can produce results benefiting a particularly community—but only to the degree of investment provided by contributors. Such initiatives resemble cooking stone soup: the results can be tasty, but everyone involved needs to bring something to the table.
Plný text: idr-1016_1 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-1016_2 - Stáhnout plný textPDF
Evaluation of Mystery Shopping in National Library of Technology 2015
Pavelová, Alena ; Orlová, Jana ; Chodounská, Alena ; Jindráková, Edita ; Kiknavelidze, Sandro ; Hrabovská, Tereza
V posledních letech knihovny po celém světě využívají metody ověřování kvality služeb formou tzv. mystery shoppingu. Národní technická knihovna se již podruhé rozhodla zvolit tento průzkum pro získání dat k evaluaci a rozvoji poskytovaných služeb. První testování knihovny proběhlo v roce 2014 a poskytlo teoretický i praktický základ pro přípravu průzkumu v roce 2015. Díky výsledkům z předešlého roku jsme mohli porovnat, zda došlo k úspěšnému zavedení doporučení z prvního mystery shoppingu. V roce 2015 bylo hodnocení více zaměřeno na samotné služby (otázky byly velmi specifické a šly více do hloubky oproti roku 2014). Vzhledem k tomu nebylo zcela možné srovnání všech výsledků z roku 2015 s rokem 2014. I v tomto roce byla na základě výstupů připravena SWOT analýza a sepsán soubor doporučení, který byl předán odpovědným oddělením. Z průzkumu vzešla také řada metodologických doporučení pro příští roky.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.