Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možná rizika střídavé péče u předškolního dítěte
Bortlíková, Kristina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možných rizicích střídavé péče v souvislosti s dítětem předškolního věku. Na úvod je zde zmínka o rodině a faktorech, které mohou vést k jejímu rozvratu. Následně jsou vymezeny a popsány tři typy porozvodového uspořádání, které v České republice umožňuje současná právní úprava. Jádro práce tvoří kapitola věnována střídavé péči, jejím nejčastěji uváděným výhodám a nedostatkům a rovněž výzkumům, které na dané téma byly realizovány. Další kapitola pokračuje vybranými oblastmi předškolního období, které jsou dávány do souvislostí s rozvodem rodičů a s klady a zápory střídavé péče. Důraz je kladen na rizika tohoto porozvodového uspořádání, která by měla být brána v potaz jak rodiči, tak samotnými soudy. Součástí práce je rovněž návrh výzkumného projektu na dané téma.
Teorie deficitů kognitivních funkcí v kontextu specifických poruch učení
Bortlíková, Kristina ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit kognitivní profil zahrnující rozvinuté i deficitní kognitivní funkce u skupiny dětí a dospívajících se specifickými poruchami učení. Teoretická část práce seznamuje čtenáře s učením Reuvena Feuersteina, zvláště pak s jeho koncepty strukturální kognitivní modifikovatelnosti a zprostředkovaného učení, teorií deficitů kognitivních funkcí, kognitivní mapou a Feuersteinovým programem Instrumentálního obohacování. Jsou zde rovněž popsány charakteristiky statického a dynamického testování, základní rozdíly mezi těmito diagnostickými přístupy a projevy deficitů specifických poruch učení na kognitivní rovině. V empirické části kvalitativně analyzujeme výsledky z vyšetření celkem dvaceti osmi klientů DYS-centra Praha, u nichž byly diagnostikovány specifické poruchy učení. Zaměřujeme se na jejich rozvinuté i deficitní kognitivní funkce, zvládání komplexních úkolů, preferovanou modalitu, v níž jsou úkoly prezentovány a na rozdíly mezi daty získanými prostřednictvím dynamického a statického testování. Výsledky z vyšetření jednotlivých probandů na závěr porovnáváme a prostřednictvím tabulek a grafů poskytujeme přehled o výskytu sledovaných fenoménů napříč celým výzkumným souborem. U všech klientů z výzkumného souboru jsme se v případě kognitivních deficitů setkali s nezřetelným a...
Možná rizika střídavé péče u předškolního dítěte
Bortlíková, Kristina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možných rizicích střídavé péče v souvislosti s dítětem předškolního věku. Na úvod je zde zmínka o rodině a faktorech, které mohou vést k jejímu rozvratu. Následně jsou vymezeny a popsány tři typy porozvodového uspořádání, které v České republice umožňuje současná právní úprava. Jádro práce tvoří kapitola věnována střídavé péči, jejím nejčastěji uváděným výhodám a nedostatkům a rovněž výzkumům, které na dané téma byly realizovány. Další kapitola pokračuje vybranými oblastmi předškolního období, které jsou dávány do souvislostí s rozvodem rodičů a s klady a zápory střídavé péče. Důraz je kladen na rizika tohoto porozvodového uspořádání, která by měla být brána v potaz jak rodiči, tak samotnými soudy. Součástí práce je rovněž návrh výzkumného projektu na dané téma.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.