Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dav a masa v umění. Multiplicita v díle Ivana Kafky
Bartlová, Anežka ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Ve své práci jsem se věnovala umění Ivana Kafky z hlediska fungování multiplicity. Na základě podrobnějšího průzkumu charakteru Kafkových děl jsem dospěla k vymezení důležitých aspektů v jeho tvorbě: práce s časem, místem a multiplicitou. První a druhý aspekt jsem v práci krátce zanalyzovala. Multiplicitu jako širší fenomén jsem definovala pomocí kategorií, vytvořených pro účely této práce. Tak typ užití multiplicity na způsob masy je charakterizován jako soubor neživotných elementů bez autonomie. Pro multiplicitní zobrazení typu davu je naopak typická vyšší míra individuality jednotlivých částí, které ale zůstávají významotvorným prvkem vzhledem k celku díla. Na základě těchto kategorií jsem se pokusila sestavit diagram, který naznačuje souvislosti mezi charakterem obrazu (jedinečný - multiuplicitní) a typologií vztahů částí k celku (škála možností na ose pojem a jeho protiklad). Aplikací modelu "rozšířeného pole" Rosalind Krauss jsem dospěla k diferenciaci dalších dvou momentů multiplicitních obrazů, a to na principu sériovosti a seriality, kde hlavním vektorem je narativita. Takto charakterizovanou multiplicitu jsem aplikovala na konkrétní díla Ivana Kafky, která jsem vybrala tak, aby skrze příklady bylo možné co nejlépe vysvětlit navržený model vztahů multiplicity a jedinečnosti v umění obecně....
Aspekty komična v umění raného novověku
Bartlová, Anežka ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Ve své práci jsem se věnovala obrazu Hanse von Aachena Smějící se sedláci z pohledu smíchové kultury a jejích konotací ve dvorské kultuře Rudolfa II. Tento obraz jsme zkoumala v porovnání s obrazy podobných námětů slavností sedláků. Výsledkem mého zkoumání bylo zjištění, že zkoumaný obraz nemá s ostatními díly s tematikou sedláckých slavností mnoho společného, že jde spíše o typ portrétu. Námětem obrazu je pravděpodobně soukromá hra malíře a adresáta obrazu. Hra se odehrává mezi divákem a zobrazenými postavami, zajímavě je také rozehrána hra s mediem obrazu samým. Annotation I have chosen Hans von Aachen's image Laughing peasants for my work and I suggest its interpretation from the point of "vulgar" culture of laughter and also its connection with art at the court of Rudolf II. I have recompared the picture with some images depicting a similar topic of peasant's festivals. RI suggest as a conclusion that the image has no connection with these works, and I think it is more likely a certain type of portrait. The correct topic of von Aachen`s image is private a play between the painter and recepient. This interplay is enacted between the beholder and figures in the image and another interesting play takes place concerning the image medium itself.

Viz též: podobná jména autorů
2 BARTLOVÁ, Andrea
1 Bartlová, A.
1 Bartlová, Adriana
2 Bartlová, Adéla
1 Bartlová, Aneta
1 Bärtlová, Alžběta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.