Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití senzorů mobilního zařízení v automobilu
Aron, Lukáš ; Široký, Vít (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím akcelerometru v mobilním zařízení pro měření vibrací v automobilu. Toto měření mapuje kvalitu silničního povrchu. Ze signálu z akcelerometru a aktuální rychlosti je vyhodnoceno dle prahové funkce, zda se jedná o výmol či jiný typ nerovnosti. Pokud je údaj o dané nerovnosti vyhodnocen tak, že může při vyšší rychlosti poškodit vozidlo, je zaznamenán do interní paměti mobilního zařízení. Druhou částí této práce je vytvoření internetové aplikace, která naměřená data seskupuje, zpracovává na základě metody shlukování a výsledné hodnoty poskytuje zpět uživatelům. Výsledné hodnoty jsou shluky oblastí s výskytem nerovností, tyto shluky jsou zobrazovány na mapu a informují řidiče. Obsahem práce je teorie k senzorům na mobilním zařízení včetně zpracování signálu a implementační řešení mobilní a internetové aplikace.
Vyhledávání osob ve fotografii
Svoboda, Pavel ; Žák, Pavel (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Základem rozpoznávání lidí ve fotografii je obecně počítačové vidění, které poskytuje metody a algoritmy pro samotnou implementaci. Některé z nich popisuje právě tato práce. Celý proces rozpoznávání lidí je zpracován do tří fází. Těmi jsou detekce, zarovnání detekovaného obličeje a konečně jeho rozpoznání. Ke každé fázi jsou zmíněny algoritmy, které se v dané problematice používají a jenž jsou ze současného pohledu stále vyvíjeny. V implementaci tvoří páteř systému 3 základní algoritmy, mezi které patří AdaBoost pro získání klasifikátoru k detekci, metoda zarovnání obličeje na základě markantních rysů a metoda Eigenfaces k samotnému rozpoznávání. Teoreticky jsou rozebrány mimo výše uvedené i neuronové sítě pro detekci, ASM - Active Shape Models pro zarovnání a AAM - Active Appearance Model pro rozpoznávání. Závěrem nechybí tabulky dat vyhodnocující implementaci.
Detekce hran pomocí neuronové sítě
Janda, Miloš ; Žák, Pavel (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Hlavní náplní této práce je popis a implementace metod detekce hran pomocí neuronové sítě, které jsou náhradou klasických metod detekce hran pomocí hranových detektorů. V prvních kapitolách je obecně diskutována problematika zpracování obrazu, detekce hran a neuronových sítí. Cílem hlavní části je návrh procesu generování syntetických obrazů, extrakce dat a představení variant vhodných topologií neuronových sítí pro účely detekce hran v obraze. Závěr práce je pak věnován vyhodnocení úspěšnosti detekce hran.
3D monitor pomocí detekce pozice hlavy
Zivčák, Jan ; Žák, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
S vývojem možností zpracování obrazu, stereoskopického zobrazení, cen webových kamer a výkonu počítačů vyvstala možnost jak znásobit zážitek uživatele během práce s 3D programy. Z obrazu z webové kamery lze odhadnout polohu uživatelovy hlavy a podle této polohy natočit trojrozměrnou scénu zobrazovanou na monitoru počítače. Uživateli se potom při pohybu hlavy bude zdát, jako by byl monitor okno, skrze které může nahlížet na scénu za ním. Pomocí systému, který je výsledkem této práce, bude možné jednoduše a levně dodat uvedené chování libovolnému 3D programu.
Segmentace obrazu pomocí neuronové sítě
Vrábelová, Pavla ; Žák, Pavel (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aplikací neuronových sítí na problém segmentace obrazových dat. První část práce je věnována úvodu do problematiky zpracování obrazu a neuronových sítí, v druhé části je popsán vytvořený segmentační systém a jsou prezentovány výsledky provedených experimentů. Vytvořený segmentační systém umožňuje použití různých typů klasifikátorů, extrakci různých příznaků pro klasifikaci a také vyhodnocení úspěšnosti segmentace. Byly vytvořeny dva klasifikátory - neuronová síť (samoorganizační mapa) a algoritmus K-means. Pro klasifikaci byly použity barevné (RGB a HSV) a texturní příznaky a jejich kombinace. Texturní příznaky byly získány pomocí sady Gáborových filtrů. Byly provedeny experimenty s vytvořenými klasifikátory a extraktory a porovnány výsledky.
3D aplikace pro mobilní telefony
Slavotínek, Tomáš ; Žák, Pavel (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá zobrazováním 3D gra fiky na platformě Java ME. Nejprve je obecně popsána architektura této platformy. Dále je pozornost věnována popisu a srovnání API rozhraní JSR 184 a MascotCapsule. Praktická část se týká tvorby aplikace s užitím rozhraní MascotCapsule. Je popisován návrh a implemntace jednoduché hry inspirované dvojrozměrným Dyna Blasterem.
SMART CAR: Automatická detekce vozidel
Burkot, Martin ; Žák, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalárská práce se venuje detekci pohybujících se vozidel v sekvenci obrázku. V úvodu je proveden strucný rozbor soucasných metod pro detekci vozidel a pohybu ve scéne obecne. V dalších kapitolách je navržena a popsána implementace detektoru pohybujících se vozidel v obraze založeném na urcování optického toku. V záveru je provedeno zhodnocení daného rešení.
Harmonizace melodie na základě pravidel
Kuchár, Pavol ; Žák, Pavel (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje počítačem podporovanému přístupu ke tvorbě hudby. Vytvořený program implementuje vybraná pravidla z hudební teorie a pomocí CSP vymezuje vhodné tóny pro harmonizaci zadané melodie. Výsledek je nakonec zobrazen v notovém zápisu a hudebně demonstrován prostřednictvím MIDI souboru.
Android vs Bada
Obořil, Radek ; Bartoň, Radek (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním mobilních platforem Samsung bada a Google Android, a to zejména z hlediska vývoje nativních aplikací. Srovnávány jsou možnosti nativních aplikací, vývojové nástroje a podpora grafiky a multimédií u obou platforem. V rámci práce byla pro obě platformy vytvořena aplikace - hra Had. Práce popisuje návrh této aplikace, rozdíly v implementacích a diskutuje možnosti přenositelnosti kódu mezi platformami.
Rozpoznávání textu v obraze
Bílek, Jan ; Žák, Pavel (oponent) ; Zuzaňák, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou rozpoznávání textu v obraze a těmi metodami zpracování obrazu, které rozpoznání textu napomáhají. Zvláště se zaměřuje na problematiku obrazového spamu a jeho úpravu pro rozpoznání. Popisuje metody zpracování obrazu, které vedou k takové úpravě obrazu, aby byl v něm obsažený text snadněji rozpoznatelný, a některé metody využívané pro rozpoznávání znaků. V práci je také popsán návrh a implementace systému, který zpracovává obrazový spam a detekuje v něm obsažený text.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 ŽAK, Pavel
15 ŽÁK, Petr
15 Žák, Petr
5 Žák, Přemysl
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.