Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace interkulturní kompetence českých a japonských vysokoškolských studentů
Škrábová, Michala ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Teoretická část rigorózní práce stručně přibližuje nejnovější poznatky o interkulturní komunikaci a představuje významné interkulturní teorie, které se zaměřují na dvě zkoumané země, na Českou republiku a na Japonsko. V další části je srovnáván český a japonský způsob myšlení a chování v pracovním prostředí pomocí teorie kulturních standardů. Následuje přehled dosavadních teorií interkulturní kompetence, na který navazuje popis specifik interkulturní kompetence a možné způsoby jejího rozvoje. Teoretickou část rigorózní práce uzavírá přehled předností a rizik interkulturních výzkumů obecně. Empirická část představuje výzkum interkulturní kompetence u českých a japonských vysokoškolských studentů. Jeho cílem je sestrojení dotazníku interkulturní kompetence, design situace pozorování měřící interkulturní kompetenci a zjištění vztahu mezi komponentami sestrojeného dotazníku a kritérii pozorování. Dalšími cíli je zjištění rozdílů u českých a japonských vysokoškolských studentů psychologie, jejich srovnání a také zjištění toho, zda lze tyto rozdíly opravdu vysvětlit komponentami dotazníku interkulturní kompetence. Zajímalo nás také, do jaké míry interkulturní kompetence souvisí s kompetencí intrakulturní a zda existuje spojitost mezi flexibilitou v pozorované situaci a interkulturní kompetencí. Dotazník...
Akulturace: Proces adaptace a jeho vliv na výkonnost a well-being studentů VŠ
Chýlová, Hana ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Škrábová, Michala (oponent) ; Jarošová, Eva (oponent)
Disertační práce se věnuje akulturaci jakožto procesu adaptace na novou kulturu, jeho vlivu na výkonnost a well-being vysokoškolských studentů. Práce se skládá ze dvou částí, části teoretické a části empirické. V teoretické části jsou v první kapitole představeny základní poznatky týkající se předmětné oblasti, je zde vymezena interkulturní psychologie, akulturace z různých úhlů pohledu, dále je zde popsán kulturní šok, odlišné strategie a průběhy akulturace a v neposlední řadě také typologie skupin účastnících se tohoto procesu. V následující kapitole jsou uvedeny nejvýznamnější výzkumné projekty interkulturní psychologie. Poslední kapitola teoretické části práce se zaměřuje na specifika skupiny zahraničních vysokoškolských studentů na studijních pobytech, s důrazem na akulturační stres, well-being a subjektivně vnímanou výkonnost a self-efficacy. Uváděné oblasti jsou dále zpracovány v rámci empirického šetření ve druhé části práce. Cílem předkládané práce je analyzovat proces adaptace na nové kulturní prostředí, se zřetelem na klíčové faktory, které ovlivňují průběh a výsledky tohoto procesu. S ohledem na zamýšlené praktické využití získaných výsledků bude sledován také vliv self-efficacy především v souvislost se zvládáním zátěže, subjektivním hodnocením akademického výkonu a celkovou mírou...
Komparace interkulturní kompetence českých a japonských vysokoškolských studentů
Škrábová, Michala ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent) ; Bahbouh, Radvan (oponent)
Teoretická část dizertační práce stručně přibližuje nejnovější poznatky o interkulturní komunikaci a představuje významné interkulturní teorie, které se zaměřují na dvě zkoumané země, na Českou republiku a na Japonsko. V další části je srovnáván český a japonský způsob myšlení a chování v pracovním prostředí pomocí teorie kulturních standardů. Následuje přehled dosavadních teorií interkulturní kompetence, na který navazuje popis specifik interkulturní kompetence a možné způsoby jejího rozvoje. Teoretickou část dizertační práce uzavírá přehled předností a rizik interkulturních výzkumů obecně. Empirická část představuje výzkum interkulturní kompetence u českých a japonských vysokoškolských studentů. Jeho cílem je sestrojení dotazníku interkulturní kompetence, design situace pozorování měřící interkulturní kompetenci a zjištění vztahu mezi komponentami sestrojeného dotazníku a kritérii pozorování. Dalšími cíli je zjištění rozdílů u českých a japonských vysokoškolských studentů psychologie, jejich srovnání a také zjištění toho, zda lze tyto rozdíly opravdu vysvětlit komponentami dotazníku interkulturní kompetence. Zajímalo nás také, do jaké míry interkulturní kompetence souvisí s kompetencí intrakulturní a zda existuje spojitost mezi flexibilitou v pozorované situaci a interkulturní kompetencí....
Komparace interkulturní kompetence českých a japonských vysokoškolských studentů
Škrábová, Michala ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Teoretická část rigorózní práce stručně přibližuje nejnovější poznatky o interkulturní komunikaci a představuje významné interkulturní teorie, které se zaměřují na dvě zkoumané země, na Českou republiku a na Japonsko. V další části je srovnáván český a japonský způsob myšlení a chování v pracovním prostředí pomocí teorie kulturních standardů. Následuje přehled dosavadních teorií interkulturní kompetence, na který navazuje popis specifik interkulturní kompetence a možné způsoby jejího rozvoje. Teoretickou část rigorózní práce uzavírá přehled předností a rizik interkulturních výzkumů obecně. Empirická část představuje výzkum interkulturní kompetence u českých a japonských vysokoškolských studentů. Jeho cílem je sestrojení dotazníku interkulturní kompetence, design situace pozorování měřící interkulturní kompetenci a zjištění vztahu mezi komponentami sestrojeného dotazníku a kritérii pozorování. Dalšími cíli je zjištění rozdílů u českých a japonských vysokoškolských studentů psychologie, jejich srovnání a také zjištění toho, zda lze tyto rozdíly opravdu vysvětlit komponentami dotazníku interkulturní kompetence. Zajímalo nás také, do jaké míry interkulturní kompetence souvisí s kompetencí intrakulturní a zda existuje spojitost mezi flexibilitou v pozorované situaci a interkulturní kompetencí. Dotazník...
Psychologické aspekty personální práce v japonské společnosti v ČR
Škrábová, Michala ; Rymeš, Milan (oponent) ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce)
Predmetem této diplomové práce jsou psychologické aspekty personální práce v japonské spolecnosti v CR. Zamerena je predevším na zjištování charakteristik japonských nadrízených, jejich ceských zamestnancu a na výzkum jejich vzájemných postoju. Teoretická cást pojednává o interkulturní komunikaci, o jejích úskalích a o možných rešeních techto úskalí. Dále jsou v ní shrnuty významné interkulturní teorie a nepríliš známá interkulturní teorie japonského vedce E. Hamaguchiho. Text se zabývá také ceskými a japonskými kulturními standardy v pracovním prostredí, japonskými zpusoby rízení lidských zdroju a možnostmi prenosu japonského zpusobu rízení lidských zdroju do zahranicí. Tyto nové poznatky, které pochází vetšinou ze zahranicní literatury, slouží jako východisko pro empirickou cást.

Viz též: podobná jména autorů
2 Škrábová, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.