Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora mládežnického fotbalu na amatérské úrovni v Praze
Brych, Jan ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá podporou mládežnického fotbalu na amatérské úrovni v Praze, který provozují sportovní kluby a tělovýchovné spolky. Podporou mládežnického fotbalu je myšleno vše, co je potřeba k zajištění dostupnosti fotbalu pro děti a mládež. Hlavními cíli práce je popsat podporu mládežnického fotbalu na amatérské úrovni, objevit a porozumět reálným problémům, se kterými se kluby při provozování mládežnických týmů potýkají a porovnat cíle organizací poskytující mládežnickému fotbalu podporu s cíli samotných klubů. První část práce je věnována teoretickému rámci, především teorii Street-level bureaucracy Michaela Lipskyho. Hlavní myšlenkou této teorie je, že pracovníci veřejných služeb tzv. linioví pracovníci mají velký vliv na vykonávání své profese, protože přicházejí do přímého kontaktu s občany, kterým služby poskytují. V činnosti liniových pracovníků se často objevují problematické indikátory a konflikty cílů, které Lipsky definuje. Záměrem práce je zjistit, jestli se tyto indikátory a konflikty cílů objevují i u pracovníků fotbalových klubů. V rámci výzkumné části práce bylo provedeno 11 polostrukturovaných rozhovorů. Pět rozhovorů se zástupci organizací poskytujících podporu a šest s pracovníky vybraných fotbalových klubů. Rozhovory s pracovníky klubů byly použity k...
Selhání a úspěchy veřejných politik: Případová studie organizační reformy na úřadech práce
Hiekischová, Michaela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Paulík, Karel (oponent) ; Malíková, Ludmila (oponent)
Práce se zabývá selháním a úspěchem veřejných politik s cílem otevřít toto téma v českém prostředí. Při vymezení teorií selhání a úspěchů veřejných politik vycházím především z prací Marka Bovense, Paula 't Harta a Allana McConnella, které jsou komplexním popisem znaků a dimenzí, jež je třeba při posuzování veřejné politiky vzít v potaz. Ambicí disertační práce však není pouze explorace a následné potvrzení či vyvrácení použité teorie, ale také rekonceptualizace teorie selhání a úspěchů veřejných politik, respektive její doplnění a inovování. Z tohoto důvodu je práce postavena na výzkumném designu případové studie, která za pomoci celé škály metod (kvantitativních i kvalitativních), velmi podrobně a důkladně popisuje případ typického politického selhání. Konkrétně se jedná o reformu úřadů práce, která proběhla ve dvou fázích. V roce 2011 došlo k centralizaci úřadů práce a v následujícím roce 2012 byly veřejné služby zaměstnanosti rozšířeny o všechny nepojistné sociální dávky. Analýza reformy úřadů práce hledá odpovědi na tři otázky, 1) jakým způsobem reforma selhala, 2) proč selhala a 3) jaké měla dopady. Celková struktura disertační práce tedy směřuje ke generalizování, potvrzování a budování teorie selhání a úspěchů veřejných politik. Konkrétní výsledky z případové studie jsou v závěrečné části...
Analýza podkladů pro vzdělávání o českém politickém systému
Černý, Jakub ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Analýza podkladů pro vzdělávání o českém politickém systému (Bakalářská práce) Autor: Jakub Černý Abstrakt: Bakalářská práce analyzuje české kurikulární dokumenty a učebnice pro základní a gymnaziální vzdělávání zaměřené na výklad o českém politickém systému; snaží se tak odpovědět na otázku, jak tyto dokumenty informují o českém politickém systému, zda o něm informují v logice Ústavy ČR a zda podávané informace nemohou přispívat k tvorbě miskonceptů o českém politickém systému.
Fenomén Airbnb v českém prostředí
Lejček, Kryštof ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Musílková, Markéta (oponent)
Cílem bakalářské práce "Fenomén Airbnb v českém prostředí" je rozebrat současné legislativní podmínky pro krátkodobé pronájmy, pro které je mimo jiné používána platforma Airbnb. První část práce poskytuje souhrn informací, které jsou známé o sdílené ekonomice, krátkodobém ubytování a také soupis současných legislativních podmínek, které se týkají krátkodobých pronájmů. Druhá část se věnuje příkladům různých regulací v evropských metropolích, kde se již s nutností regulace potkali. Následuje rozebrání postojů různých aktérů, kteří mají co dočinění s problematikou krátkodobých pronájmů pomocí mediální analýzy.
Prodlužování studia na vysokých školách v ČR a vliv poplatků za prodlužování studia
Fliegl, Tomáš ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá prodlužováním studia na vysokých školách v České republice a vlivem poplatků za prodlužování studia ("za delší studium") na délku studií. Je zaměřena na pregraduální studia na veřejných vysokých školách, na kterých jsou poplatky vyměřovány. Byla použita data matriky studentů a údaje o výši poplatků z většiny vysokých škol, která posloužila pro sestavení regresního modelu. Informovanost studentů o poplatkové politice byla zjišťována dotazníkem pro účastníky Národních srovnávacích zkoušek Scio. Prodlužováno je průměrně 41 % úspěšných studií, nejčastěji v humanitních vědách, zhruba 10 % studentů překračuje standardní dobu studia o více než jeden rok. Poplatky platí až pětina studentů, polovina z nich proto, že jim bylo započteno neúspěšné studium. Výsledky ukazují, že prodlužování studií jen neznatelně souvisí s výší poplatku, pouze v případě studentů jedné veřejné vysoké školy je souvislost mírná a 1000 Kč poplatků by mělo studium zkracovat o 6 dní. Vliv na délku neúspěšných studií je zřetelnější a představuje 10 až 90 dnů za každých 1000 Kč. Nízký vliv poplatků je připisován špatné informovanosti: pouze necelá třetina zájemců o studium totiž znala principy vyměřování poplatků, ani u zájemců se zkušeností z vysoké školy nebyla informovanost vyšší než 50 %. Práce dokládá nízkou...
Politicko-administrativní vztahy a politizace na ministerstvech ČR
Zápotocká, Veronika ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje v české odborné literatuře málo zpracovanému tématu politicko- administrativních vztahů a politizace na úrovni ministerstev a snaží se o jejich exploraci. V první části je práce zakotvena pomocí teorie politicko-administrativních vztahů, kde využívá zejména poznatky Aberbacha, Rockmana a Putnama (1981) a jejich čtyři zobrazení a soustředí se také na vývoj vztahů zkoumaných v čase. Následně práce představuje jev politizace a několik významných typologií, které politizaci přibližují a ukazují mnohovrstevnatost pojmu. K tomu využívá především poznatky autorů Peterse (2013), Eichbauma a Shawa (2008) a Hustedta, Salomonsena (2014). V další části se již práce zaměřuje na český kontext témat a po stručném shrnutí zákona č. 234/2014 Sb. představuje vlastní kvalitativní výzkum provedený s ministerskými úředníky. Z toho vyplývají 4 klíčová témata, kterými jsou politicko- administrativní vztahy a politizace v ČR charakterizovány. Těmito tématy jsou třetí strany ve vztazích, pozice státního tajemníka, problematika ovlivnitelnosti personálního složení a pozitivní politizace. Mimo tyto charakteristické rysy a nastínění možných směrů dalšího výzkumu práce zdůrazňuje nutnost neutrálního přístupu ke zkoumaným tématům, neboť i u negativně vnímaných pojmů, jako je v českém prostředí právě...
Fenomén vzniku soukromých základních škol - nový trend ve vzdělávání?
Cabalková, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Diplomová práce se věnuje vzniku soukromých základních škol v České republice. Tento nový fenomén se objevuje v posledních několika letech, a proto prozatím neexistuje detailnější evidence, která by poskytovala informace o tom, jaké školy vznikají a proč tomu tak je. Tato práce si klade za hlavní cíl identifikovat a popsat hlavní typy škol, které se za poslední roky objevily a porozumět jejich fungování. První část se za pomoci vymezení různých pohledů na vzdělání a tvorby jeho nabídky a poptávky snaží nastínit proměnu vzdělávání a roli nových aktérů, kteří do procesu vzdělávání vstupují. Zároveň je nový fenomén podpořen teorií Exit, Voice and Loyalty, která vysvětluje chování iniciátorů a zakladatelů soukromých škol. Práce dále přibližuje různé pohledy autorů a publikací na alternativní a tradiční školství, soukromé, veřejné a neveřejné školy a obtížnost jejich komparace napříč vzdělávacími systémy. V praktické části prostřednictvím sesbíraných dat o školách práce nabízí systematické a objektivní zhodnocení toho, jaké školy u nás vznikají a jak fungují. Zároveň také práce nastiňuje možné důvody, které stojí za vznikem škol a jaké implikace toto může mít pro vzdělávací systém. V neposlední řadě práce poskytuje přehled nových oblastí, kterým by bylo vhodné věnovat další výzkumnou pozornost.
Další vzdělávání pracovníků státní správy
Štiková, Kristýna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí dalšího vzdělávání úředníků na úrovni centrální státní správy a jejím cílem je kriticky vyhodnotit další vzdělávání na vybraných ministerstvech v souvislosti se zavedením zákona o státní službě 234/2014 Sb., který nabyl účinnosti 1. 1. 2015. Práce popisuje jakým způsobem zákon o státní službě ovlivňuje další vzdělávání úředníků centrální státní správy, dále uvádí vytipovaná klíčová témata, která se vzděláváním úředníků centrální státní správy souvisí a ukazuje, jaké jsou problémy, se kterými se úředníci centrální státní správy v oblasti dalšího vzdělávání setkávají. V práci byl využit výzkumný design případové studie, do které byly zahrnuty veřejně politické dokumenty související s tématem dalšího vzdělávání a data sebraná prostřednictvím hloubkových rozhovorů provedenými s deseti úředníky a dvěma se zástupci personálního oddělení na dvou vybraných ministerstvech. Na základě tematické analýzy byla vytipovaná čtyři klíčová témata dalšího vzdělávání úředníků centrální státní správy: vzdělávací potřeby, uspokojování vzdělávacích potřeb, zdroje získávání informací a úřednická zkouška. Problémy, se kterými se úředníci centrální státní správy v oblasti dalšího vzdělávání setkávají, jsou součástí těchto témat.
Extrakce informací z lékařských textů
Zvára, Karel ; Svátek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent) ; Skalská, Hana (oponent)
Cílem mé práce bylo zjistit specifické vlastnosti českých lékařských zpráv z hlediska možnosti extrahovat z nich konkrétní informace. Pro svoji práci jsem měl k dispozici celkem 268 anonymizovaných narativních lékařských zpráv ze dvou ambulantních pracovišť. Studoval jsem standardy pro uchování elektronické zdravotnické dokumentace i pro přenos klinických informací mezi informačními systémy ve zdravotnictví. Věnoval jsem se také implementování elektronického zdravotního záznamu v zubním lékařství. Nejprve jsem se narativní lékařské zprávy snažil zpracovat pomocí nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka (Natural Language Processing, NLP). Dospěl jsem k závěru, že narativní lékařské zprávy v českém jazyce jsou typickému českému textu velmi vzdálené zejména pro svoji heslovitost a absenci české větné stavby. Obsahují také velké množství překlepů, zkratek a zkrácených slov. Vzhledem k nedostupnosti hlavních mezinárodních klasifikačních systémů v českém jazyce jsem se rozhodl pokračovat ve výzkumu vývojem metody pro přípravu vstupního textu pro překlad a jeho sémantickou anotaci. Hlavním cílem této části výzkumu bylo navrhnout metodu a podpůrný software pro interaktivní korekci a sémantickou anotaci narativních lékařských zpráv, které by umožnily jejich snadnější použití, s menším množstvím chyb i...
Multicultural Education: Construction of Identity in Czech Educational System
Česká, Tereza ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pojetím identity v multikulturním vzdělávání v českém vzdělávacím systému - přesněji konstrukcí identity. Multikulturní vzdělávání je hlavním proudem ve výuce proti rasismu, xenofobii, intoleranci či diskriminaci. V České republice patří k jednomu z průřezových témat definovaných rámcovými vzdělávacími programy. V poslední době se proti nástrojům multikulturní výchovy včetně politiky identit zvedá kritika ohledně toho, že nenaplňuje svoje cíle a někdy naopak přispívá k reprodukci nebezpečných stereotypů ve společnosti a k disriminaci. Identita je klíčový pojem v multikulturní výchově. To, jak vnímáme sami sebe ale i ostatní, ovlivňuje mnohé sféry našeho života. Zda jsou skupiny pozitivně, či negativně konstruovány má vliv i na alokování benefitů. V rámci této práce je proto skrz diskurzivní analýzu zkoumáno, jak multikulturní vzdělávání konstruuje identitu. Ukazuje se, že multikulrní výchova má tendenci buď konstruovat identitu na základě vnějších znaků, které jsou na první pohled znatelné (barva pleti, jazyk, tradice, apod.), nebo identita vzniká na základě střetnutí se s odlišnostmi. Multikulturní identita byla na základě diskurzivní analýzy konstruována na úrovni znalostí jako kulturní identita, na úrovni dovedností jako zachování a na úrovni postojů jako tolerance....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 Veselý, Adam
1 Veselý, Alexej
4 Veselý, Aleš
4 Veselý, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.