Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
ALTERNATIVE PROPULSION FOR AIRCRAFT OF GENERAL AVIATION CATEGORY
Kaddour, Mirvat ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Air transport as all other transport contributes in producing emissions greenhouse gases, which is the main reason of climate changes. The doctoral thesis is focusing on possibility of using alternative energy source (fuel, motor) in aviation in order to reduce emission produced by aircraft. The area that has been working on is general aviation in particular aircraft of categories LSA and VLA. Three options, alternative source of energy, will be discussed. First is using LPG fuel, another is electric motors, and last adding catalytic converter to the exhaust system. For each of them will be mentioned there advantages and disadvantage, the main change in aircraft propulsion or exhaust system, and the different in aircraft performance due to these changes.
Dependability Assessment Methods for Complex Electronic Systems for Space Applications
Zakucia, Jozef ; Třetina, Karel (oponent) ; Vintr, Zdeněk (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
This thesis deals with a common cause failure analysis (CCF) for space devices. This analysis belongs among dependability analyses, which have not been sufficiently developed in a field of space industry in corresponding technical and normative documents. Therefore, we focused on devising a new procedure of a qualitative and quantitative common cause failure analysis for the space applications herein. This new procedure of the qualitative and quantitative CCF analysis was applied on redundant systems of a special space device microaccelerometer (ACC), which was developed in VZLÚ. Performance of the qualitative CCF analysis can lead to recommendations to change design of the system, making the system less susceptible to the common cause failures. Performance of the quantitative CCF analysis and its inclusion into the computation of the system reliability can lead to a more accurate estimation of the reliability (in most cases it leads to decreasing the system reliability). During the development of the ACC there were not defined any requirements to perform the CCF analysis within general dependability requirements (defined by the customer and by ECSS standards). Hence, we compared computations of the ACC reliability with and without considering the CCFs. When the CCFs were considered, the reliability of the ACC was decreased according to our assumption. On our example of the ACC we showed advantages of the performance of the CCF analysis within the dependability analyses during development of the space devices.
Možnosti využití vodíku v letectví
Jurečka, Radek ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na možnosti využití vodíku v letectví. Seznamuje s existujícími typy palivových článků a možnostmi skladování vodíku. Hlavní část práce se věnuje koncepčnímu návrhu malého UAV s vodíkovým palivovým článkem, který má ukázat možnost zástavby vodíkového pohonu.
Optimalizace hydraulického systému a jeho prvků pro malá dopravní letadla
Kameník, Luboš ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou optimalizace vybraných oblastí hydraulické soustavy malých a středních dopravních letadel. Jako představitel dané kategorie letounu je uvažován nově vyvíjený letoun EV-55. V disertační práci jsou optimalizačnímu úsilí podrobeny vybrané oblasti hydraulické soustavy, které se jeví pro tuzemského výrobce hydraulických přístrojů a celé hydraulické soustavy letounu EV-55 jako důležité a potřebné. V disertační práci jsou optimalizovány návrhové parametry hydraulické soustavy (druh zdroje tlaku, pracovní tlak, hmotnost potrubí), hydraulické prvky (tribologie, proces obrábění), modelování hydraulického servomechanismu a oblast diagnostiky technického stavu hydraulické soustavy.
Optimalizace hydraulického systému a jeho prvků pro malá dopravní letadla
Kameník, Luboš ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou optimalizace vybraných oblastí hydraulické soustavy malých a středních dopravních letadel. Jako představitel dané kategorie letounu je uvažován nově vyvíjený letoun EV-55. V disertační práci jsou optimalizačnímu úsilí podrobeny vybrané oblasti hydraulické soustavy, které se jeví pro tuzemského výrobce hydraulických přístrojů a celé hydraulické soustavy letounu EV-55 jako důležité a potřebné. V disertační práci jsou optimalizovány návrhové parametry hydraulické soustavy (druh zdroje tlaku, pracovní tlak, hmotnost potrubí), hydraulické prvky (tribologie, proces obrábění), modelování hydraulického servomechanismu a oblast diagnostiky technického stavu hydraulické soustavy.
Predikce nákladů na záruky za jakost
Vintr, Michal ; Chovanec,, Alexej (oponent) ; Čorňák, Štefan (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Teš, Vasilij (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou záručních nákladů a jejich predikce při poskytování jednorozměrných a zejména dvourozměrných záruk za jakost. Práce je zaměřena na návrh prakticky použitelných metod a postupů, které umožní dodavatelům a výrobcům získat informace nezbytné pro racionální rozhodování při poskytování záruk za jakost u složitých produktů již v počátečních etapách jejich životního cyklu. V úvodu práce je přehledně shrnut a zhodnocen současný stav řešené problematiky. V první stěžejní části práce jsou analyzovány možnosti predikce záručních nákladů u složitých produktů při použití jednorozměrných a zejména dvourozměrných záruk za jakost. Tato část práce obsahuje podrobný rozbor možností predikce bezporuchovosti systémů a prvků. V návaznosti je navržen způsob začlenění predikce záručních nákladů do metody FMEA/FMECA. V druhé stěžejní části práce je navržen postup, který umožňuje stanovit okamžik ukončení záruční doby při použití dvourozměrné záruky, když nejsou k dispozici dostatečné informace z reklamačních řízení. Tato část práce je doplněna praktickou aplikací navrženého postupu. Ve třetí stěžejní části je charakterizován časový vývoj záručních nákladů a souvisejících ukazatelů a navržen způsob predikce jejich časového vývoje. V této části práce je také navržen způsob průběžného sledování a vyhodnocování záručních nákladů a souvisejících ukazatelů.
Přístrojové vybavení pro čtyřmístný sportovní a turistický letoun
Liberda, Jiří ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce zahrnuje ucelený přehled současných čtyřmístných sportovních a turistických letounů se zaměřením na jejich přístrojové vybavení. Uveden je také popis vybraných glass kokpitů. Součástí je také návrh uspořádání přístrojové desky, která je navrhnuta s ohledem na příslušné předpisy a standartní uspořádání existujících letadel. Přehled příslušných předpisů, nezbytných pro printalaci těchto systémů, je také součástí práce. Na konci této práce je vypracována analýza způsobů a důsledků poruchových stavů (FMEA) společně s výpočtem pravděpodobnosti poruchového stavu pro ktitické funkce.
Funkční analýza rizik (FHA) malého letounu
Hartman, Matěj ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je provedení Funkční analýzy spolehlivosti malého čtyřmístného letounu dle předpisů FAR-23, který bude korelovat s moderními letouny na současném trhu. Vstupní data pro analýzu byla získána rešerší používaných systémů u současných významných čtyřmístných letounů. Na základě získaných informací byla provedena Funkční analýza spolehlivosti na úrovni letadlových funkcí. Totální ztráta funkce elektrického systému byla klasifikována jako Katastrofická a je použita pro další hodnocení. V závěru práce je proveden předběžný odhad intenzity poruch typických prvků elektrické soustavy letounů daného typu. Pro nejkritičtější prvky je pak sestaven model systému a je vypočítána intenzita poruch.
The Landing Gear design for RAPID 600 aircraft
Chren, Tibor ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with design of retractable landing gear for Rapid 600 aircraft. The main purpose of this thesis is to analyze different retraction options for front and main landing gear and resulting selection of suitable variants. The thesis is consequently concerned with design of selected options including proposal of automatic landing gear control system and specifying the features and characteristics of this system. In the thesis there is also included the analysis of critical flight conditions which could be detected by this system.
Funkční analýza rizik (FHA) 4-místného letounu pro osobní dopravu
Jakl, Jan ; Weisman, Andrej (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce na začátku zahrnuje ucelený přehled nehodovosti letadel v této kategorii 2-6ti místných letadel pro osobní přepravu. Jelikož je tato práce zaměřena na autopiloty, tak nechybí ani základní přehled nejpoužívanějších autopilotů, které můžeme v těchto letadlech najít nyní, ale i v budoucnu. Funkční analýza rizik (FHA) pro 4-místný letoun pro osobní dopravu převážně zkoumá katastrofické případy selhání funkce, které jsou ve většině případů doplněny pravděpodobnostmi výskytu převzatých z různých databází. Letoun, pro který je vytvářena tato analýza bude přednostně vybaven přístroji pro IFR lety. Nechybí ani stručný přehled předpisů nutných pro zástavbu těchto systémů do letounu. Na konci této práce je návrh palubní desky, jako návrh uspořádání přístrojového vybavení pro budoucí letouny s důrazem na maximální přehlednost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Hlinka, Jan
1 Hlinka, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.