Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití stomických pomůcek v praxi
Štroblová, Martina ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Otradovcová, Iva (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na využití stomických pomůcek v praxi. Práce se skládá ze dvou částí. První část je teoretická. V této části se věnuji anatomii a fyziologii gastrointestinálního traktu, další kapitoly věnuji již samotnému hlavnímu tématu, kterým je kolostomie. Je zde uvedena historie a vývoj stomických pomůcek, indikace k výkonu kolostomie a možné komplikace. Dalším velkým celkem je ošetřovatelská část, kde se věnuji ošetřovatelské péči o pacienta s kolostomií, sem patří péče o stomii, o peristomální oblast, o psychický stav, o výživu a pitný režim. Dále je zde obsažena kapitola o edukaci pacienta a rodinných příslušníků. Empirická část je zaměřena na výzkumné šetření, kdy metodou pro sběr dat je anonymní dotazník. Šetření bylo provedeno na chirurgické ambulanci u 48 pacientů s kolostomií. Cílem výzkumného šetření bylo objektivně vyhodnotit a poukázat na výhody a nevýhody stomických pomůcek, zjistit, v jaké oblasti denních aktivit nastal po vytvoření kolostomie u pacientů největší problém z hlediska adaptačního procesu a také zkvalitnit život stomikům. Zjistila jsem, jak velmi potřebná je kvalifikovaná stomasestra. Důležitost vidím v její péči o stomiky.
Informovanost a zkušenosti laické veřejnosti s potravinovou alergií
Stropková, Romana ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Strnadová, Alice (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku potravinové alergie. Cílem práce bylo zjistit, jak dalece je populace v této oblasti informovaná, jaké má zkušenosti s potravinovou alergií ve smyslu přítomnosti příznaků na sobě samém, či blízké osobě a dále informovanost rodiny v péči o malého alergika. V teoretické části popisuji definice potravinové alergie a jí podobných reakcí. Následuje anatomické a fyziologické přiblížení trávicího a imunitního systému, které jsou v této diagnóze úzce provázány. Nedílnou součástí teoretické části jsou příčiny, projevy alergie, diagnostika, léčba a prevence. Význam probiotik a prebiotik, který se liší různými názory odborníků a výsledky určitých studií. V závěru této kapitoly je zmínka o novém antigenu a edukaci laické veřejnosti. V empirické části je popsána charakteristika výzkumného souboru a metodika kvantitativního výzkumného šetření. Pro sběr dat jsem zvolila metodu anonymního dotazníku. Zároveň v této části popisuji výsledky dotazníkového šetření. Z tohoto šetření vyplývá, že většina respondentů ví co to je potravinová alergie a má představu o tom co ji může vyvolat a jak se projevuje. Větší polovina respondentů uvádí zkušenost s potravinovou alergií. Menší podíl dotázaných uvádí zkušenost i s dietou. V rodině pečuje o dětského alergika 25 respondentů....
Tracheostomie z pohledu klienta
Martinů, Kateřina ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Mrákava, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou tracheostomovaných klientů. Teoretická část je z počátku věnována vysvětlení anatomických a fyziologických poměrů hrtanu a průdušnice. Další, poměrně velká část pojednává o tracheostomické kanyle, snaží se shrnout informace od prvních pokusů otevření průdušnice, druhů tracheostomických kanyl s jejich výhodami a nevýhodami, až po toaletu dýchacích cest a správné ošetřovatelské péči. Tyto základy by měly napomoci k lepšímu chápání ošetřování tracheostomie klientům v domácím prostředí. Další důležitá část nás seznámí s edukačním procesem klienta od počátku hospitalizace až po dispenzární péči. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumnému šetření zaměřenému na dostatečnou informovanost klientů před operačním výkonem spojeným s tracheostomií a zjištění, v jaké míře klientům vadí negativa na tracheostomické kanyle a jak se je snaží kompenzovat. Ze získaných dat bylo zjištěno, že 65,00 % klientů dostalo od zdravotní sestry informace o postupu léčby i s názornou ukázkou tracheostomické kanyly, 35,00 % dostalo informaci o postupu léčby. Dále bylo zjištěno, že omezení verbální komunikace vnímá jako výrazný problém 55,00 % dočasně tracheostomovaných klientů. Klíčová slova v ČJ Tracheostomie Otorinolaryngologie Jednotka intenzivní péče Ošetřovatelská péče...
Bezpečná aplikace injekcí
Machová, Anna ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Novotná, Jindra (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na bezpečnou aplikaci intramuskulárních injekcí především na aplikaci do musculus gluteus maximus. Cílem práce bylo zjistit, zda sestry znají a ovládají správnou techniku aplikace intramuskulární injekce. Teoretická část je věnována aplikaci intramuskulárních injekcí, kde jsou uvedeny pomůcky pro aplikaci injekce. Poukazuji na zásady bezpečné aplikace injekce. Dále uvádím parenterální aplikace injekce, intradermálně, subkutánně, intravenózně a intramuskulárně. Aplikaci injekce intramuskulárně věnuji největší pozornost, rozvádím jednotlivá možná místa aplikace, vhodnou polohu, specifika při aplikaci do jednotlivých míst a komplikace injekce. Pozornost je také zaměřena na specifika při podávání intramuskulární injekce u dětí a metody Z - traktu. V teoretické části je uvedena Vyhláška 55/2011 Sb. o činnostech zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků. V empirické části je popsána charakteristika výzkumného souboru a metodika výzkumného šetření. Metodou pro sběr dat byl zvolen anonymní dotazník. V empirické části jsou také popsány výsledky dotazníkového šetření. Bakalářská práce potvrzuje nejvyužívanější sval pro aplikaci intramuskulární injekce a to musculus gluteus maximus. V závěru práce jsou shrnuty poznatky vycházející z výzkumu a navrhnuty návrhy pro praxi.
Podávání léčivých přípravků sestrou na JIP, ARO
Jarešová, Petra ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Černá, Alena (oponent)
v českém jazyce: Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku aplikace infuzní terapie na JIP a ARO. Podávání infuzí se stalo nedílnou každodenní rutinou a součástí komplexní léčebné péče o pacienty právě na odděleních intenzivní medicíny. Mezi cíle bakalářské práce patřilo zhodnocení úrovně teoretických znalostí sester na JIP a ARO, nalezení možných chyb a úskalí při přípravě infuze a posléze stanovení účinných intervencí k jejich eliminaci v ošetřovatelské praxi. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku oddělení intenzivní medicíny a požadavkům, které jsou kladeny na ošetřující personál. V dalších kapitolách jsou zaznamenány veškeré aspekty týkající se infuzní terapie. V empirické části je zahrnuta metodologie výzkumného šetření, průběh sběru dat a konečná interpretace výsledků s následným rozborem a diskuzí. Na závěr shrnuji poznatky nabyté při zpracování bakalářské práce. Klíčová slova: infuzní terapie, parenterální aplikace léků, oddělení akutní medicíny, indikace infuze, infuzní roztoky, komplikace infuze, způsob a místo podání infuze, aktivity sestry při infuzi.
Edukace pacienta anesteziologickou sestrou
Kloubcová, Lenka ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Heczková, Jana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení kvality edukace pacienta anesteziologickou sestrou. Edukace pacienta je zde posuzována z pohledu anesteziologické sestry. Teoretická část práce se věnuje obecné charakteristice anestezie, definicemi a historií anestezie. Následující část práce se zabývá jednotlivými typy anestezie, komplikacemi anestezie a léky používanými v anestezii. Dále se práce zaměřuje na charakteristiku péče o pacienta před, v průběhu a po anestezii a na specifika jednotlivých částí anestezie z pohledu anesteziologické sestry. Poslední kapitola zahrnuje samotný pojem edukace a význam správné komunikace s pacientem v průběhu celé přípravy pacienta na anestezii. Základem této práce je kvantitativní výzkum názorů anesteziologických sester formou anonymních dotazníků. Zde se sestry vyjadřují ke stanoveným cílům práce. Stanoveným cílem práce je zjistit znalosti anesteziologických sester o edukačním procesu, zda se anesteziologické sestry podílejí na edukaci pacienta před plánovaným chirurgickým výkonem a zda mají anesteziologické sestry vytvořeny vhodné podmínky pro edukaci pacienta. Tyto cíle byly splněny. Jako možné řešení pro zlepšení efektivity edukace by mohlo přispět vypracování edukačního anesteziologického letáku pro pacienty, k lepší orientaci v anestezii a přípravě na anestezii...
Úroveň péče o nemocné s demencí v různých zařízeních
Švarcová, Radka ; Chloubová, Helena (vedoucí práce) ; Hošťálková, Monika (oponent)
Tato bakalářská práce "Úroveň péče o pacienty s demencí v různých zařízeních" se zabývá péčí v zařízeních pro pacienty s Alzheimerovou chorobou a stařeckou demencí. Úkolem bylo zjistit rozdíly v péči o nemocné se stařeckou demencí a Alzheimerovou chorobou mezi státními a soukromými zařízeními. Práce se zabývá problematikou stařecké demence a Alzheimerovy choroby a popisuje péči v zařízeních, které jsou specializovaná na nemocné s demencí a Alzheimerovou chorobou. Zaměřena je především na péči personálu a jejich přístupu k pacientům v zařízeních s důrazem na vytvoření rodinného prostředí, vhodné komunikace s možností aktivizačních metod s pacienty. Ve výzkumné části závěrečné bakalářské práce se snažíme zmapovat specializovaná zařízení pro ACH a demenci ve Středočeském kraji. Zároveň zjišťujeme metodou rozhovoru a pozorováním, jaké jsou možnosti v péči o tyto nemocné. Z výzkumného šetření vyplynulo, že je péče ve státních zařízeních z hlediska komunikace a saturace rodinného zázemí více vyhovující z důvodu většího počtu personálu na menší počet pacientů. Komunikace a rodinné zázemí nelze dostatečně vytvořit v soukromých zařízeních, která jsou veliká a která se spíše zaměřují na režimovou stránku péče.
Podávání léčivých přípravků sestrou v zařízeních sociální péče
Havlínová, Petra ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Marková, Iva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podáváním léků v zařízeních zdravotně sociální péče. Mezi cíle této práce patřilo zaměřit se na postupy při podávání léků sestrou a seznámit se s nejčastějšími komplikacemi při podávání léků v zařízeních sociální péče. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje sociální a zdravotní služby, systém zdravotně sociální péče, obecnou farmakologii, podávání léků, komplikace při podávání léků a kompetence sester. Výzkumná část je věnována vlastnímu výzkumnému šetření. Popisuje se zde metodika výzkumného šetření a jeho organizace. Na základě informací, které byly získány pomocí dotazníkové metody, jsou v této části zpracovány a vyhodnoceny výsledky, s následnou diskuzí. Klíčová slova: sociální služby, zdravotní služby, zdravotně sociální péče, podávání léků, farmakologie, kompetence sester, komplikace
Ageismus - postoje studentů vůči seniorům
Chocholová, Lucie ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Brezíková, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ageismem - postojem studentů vůči seniorům. Teoretická část je zaměřena na stárnutí a stáří, ageismus, komunikaci se seniory, seniorův volný čas. Práce také zjišťuje, jaký je postoj studentů k seniorům a zda je rozdílný přístup u studentů ze střední školy a vysoké školy. Dále práce zjišťuje, jestli je rozdílný přístup u studentů, kteří studují školu zaměřenou na zdravotnictví a školu bez zaměření na zdravotnictví. Data byla získána formou dotazníku, který obsahoval 18 položek pro studenty z jednotlivých škol. Šetření bylo provedeno celkem u 78 studentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Hošťálková, Martina
2 Hošťálková, Milena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.