Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ageismus - postoje studentů vůči seniorům
Chocholová, Lucie ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Brezíková, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ageismem - postojem studentů vůči seniorům. Teoretická část je zaměřena na stárnutí a stáří, ageismus, komunikaci se seniory, seniorův volný čas. Práce také zjišťuje, jaký je postoj studentů k seniorům a zda je rozdílný přístup u studentů ze střední školy a vysoké školy. Dále práce zjišťuje, jestli je rozdílný přístup u studentů, kteří studují školu zaměřenou na zdravotnictví a školu bez zaměření na zdravotnictví. Data byla získána formou dotazníku, který obsahoval 18 položek pro studenty z jednotlivých škol. Šetření bylo provedeno celkem u 78 studentů.
Etické a psychologické aspekty internetového poradenství
CHOCHOLOVÁ, Lucie
Diplomová práce se snaží představit čtenáři základní postavení a problematiku sociální služby internetové poradenství. Na službu je zde nahlíženo v etických a psychologických souvislostech, neboť bez těchto úhlů pohledu, při tomto typu poradenství a snahou poskytnout klientovi službu v co možná nejvyšší kvalitě, se internetový poradenský pracovník neobejde. Zaměřuji se na e-mailovou formu poskytování internetového poradenství, jelikož je to nejčastěji používaný typ e-komunikace mezi klientem a poradcem. Psychologické i etické determinanty celého procesu se doplňují, protínají, nejsou mezi nimi jednotné hranice, ať už se z pohledu etiky jedná o hodnoty, na nichž staví lidská práva, nebo Etický kodex sociálních pracovníků, potažmo iKodex platící pro sociální služby v internetovém prostředí, či z pohledu psychologie o virtuální komunikační proces mezi poradcem a klientem, ve kterém sehrává svoji roli umění komunikace, proměňující se identita člověka, projevovaná agrese, přenos a protipřenos i samotné on-line prostředí. Cílem tématu je rámcově poukázat na složité a nejednoznačné postavení služby internetové poradenství.
Otázky a odpovědi tyflopedické integrace
CHOCHOLOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zpracovávaná na téma: ,qOtázky a odpovědi tyflopedické integrace". Blíže zkoumá správnou informovanost široké veřejnosti o zařízeních pro zrakově znevýhodněné, jimi poskytovaných službách a pojmu integrace ve smyslu začlenění zdravotně postižených osob do většinové společnosti. V úvodu teoretické části jsou popsány základní pojmy, které souvisí s problematikou zrakového postižení. Je zde podrobněji popsána anatomie a patologie zrakového ústrojí, anatomie přídatných orgánů oka, doporučení, jak dodržovat správnou zrakovou hygienu v každodenním životě, legislativa, náhled na holistické pojetí člověka a integraci, zejména školskou, dále je zde uveden přehled zařízení (zdravotnická, školská, nestátní neziskové organizace) a služeb, které mohou zrakově znevýhodnění využívat a základní popis kompenzačních pomůcek. Výzkumná část bakalářské práce byla zpracovávaná kvantitativní metodou, použitou technikou sběru dat byl dotazník. Základní vzorek výzkumu tvořili respondenti Olomouckého kraje, výběrový vzorek tvořilo 100% (240) respondentů, zastoupených všemi věkovými kategoriemi i pohlavím. Hypotéza č. 1: Široká veřejnost není dostatečně informována. Hypotéza byla potvrzena. Z výzkumu vyplynulo, že ze 100% (240) respondentů správně zodpovědělo stanovený počet otázek v dotazníku 48% (115) respondentů. Znalostmi převyšovali ostatní věkové kategorie dospělí. Ti byli správně informováni z 18%. Hypotéza č. 2: Ženy mají větší zájem o poskytované informace než muži. Hypotéza byla potvrzena. Hypotéza č. 3: S vyšším věkem obyvatel kraje Olomouc klesá zájem o problematiku osob zrakově znevýhodněných. Tato hypotéza byla potvrzena jen částečně. U seniorů se potvrdila, naopak u dospělých ne. Z výzkumu vyplynulo, že informovanost je dostatečná, ale veřejnost nemá zájem o poskytované informace, pokud se jich problém bezprostředně nedotýká.

Viz též: podobná jména autorů
3 CHOCHOLOVÁ, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.