|
Zobrazování a interakce objektů umístěných do 3D krajiny
Koza, Tomáš ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit systém powerupů (3D objekty) pro program TankGame. Práce obsahuje teoretický základ pro zobrazování objeků v 3D scéně, popisuje techniky používané při zobrazování těchto objektů. Dále poskytuje přehled procesu renderování 3D scény a popis implementace konkrétního zobrazovacího stroje v programu TankGame. Na závěr popisuje implementaci konkrétního systému zobrazovaných objektů (powerupů) pro program TankGame.
|
| |
|
Realistické zobrazování pomocí radiozity
Janoušek, Jiří ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá jednou z globálních zobrazovacích metod - radiozitou. Je zde zpracována podstata metody, uvedeny základní rovnice a vztahy. Dále je zde přehled možných řešení této metody v praxi a popis konkrétní implementace založené na využití grafické karty a OpenGL. Práce si klade za cíl popsat stručně, jasně a srozumitelně základní problémy a přístupy při implementaci radiozity.
|
|
Java klient pro 3D zobrazení medicínských obrazových dat
Bireš, Jiří ; Štancl, Vít (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá interaktivním zobrazováním 3D medicínských obrazových dat v jazyce Java. Cílem práce je zjistit přínosy využití tohoto jazyka v medicínských vizualizacích a najít vhodné prostředky pro jeho další využití. Součástí práce je vývoj ukázkové aplikace vytvořené v prostředí tohoto jazyka. V závěru práce jsou zhodnoceny přínosy a nevýhody použitých technologií a je navržen další možný rozvoj testovací aplikace.
|
| |
| |
|
Komprese obrazových dat v medicíně
Balarin, Jakub ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Práce zkoumá, jak se projeví účinek různých komprimačních algoritmů na obrazových datech v medicíně. Snaží se najít algoritmus nebo skupinu algoritmů, které budou mít největší kompresní účinek. Kromě použití klasických algoritmů je snaha využít vlastností medicínských dat (tj. že obsahují hodně podobných obrazových bodů) pro jejich lepší kompresi. Ověříme si účinnek delta kódování na výsledný kompresní poměr a na závěr uvedeme naši nejlepší nalezenou metodu.
|
|
AeroWorks - Rekonstrukce průběhu letu
Pribula, Ondrej ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá spracováním a vizualizací letových dat. Obsahuje popis letových veličin, pohybu letadla a přístrojů používaných při jejich zobrazování. Značná část projektu se zabýva popisem aplikace pro rekonstrukci průběhu letu a zobrazení letových veličin. Je zde popsána její tvorba, kalibrace, použité nástroje a postupy.
|
|
OpenSceneGraph
Javorský, Peter ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
OpenSceneGraph je voľne šíriteľný, multiplatformový interface pre programátorov aplikácií umožňujúci vytvorenie komplexného grafu scény, poskytujúceho vysokovýkonné 3D grafické zobrazovanie používané vývojármi aplikácií na vizuálne simulácie, virtuálnu realitu, hry, vedecké zobrazovanie a modelovanie.
|
|
Pokročilé metody ditheringu barevných obrazů, redukce barevného prostoru na n-prvkovou paletu
Štěpán, Petr ; Vaďura, Jiří (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá sumarizací a vzájemným porovnáním pokročilých metod ditheringu obrazu používaných při redukci barevného prostoru na n-prvkovou paletu. Cílem je vytvořit seznam všech základních metod včetně jejich vylepšení a modifikací se zaměřením na kvalitu výstupního obrazu a jeho maximální vizuální věrnost s obrazem původním. Další částí této práce je analýza jednotlivých metod za pomoci vlastní porovnávací metodiky a návrh vlastního algoritmu ditheringu kombinujícího jejich výhody.
|