Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Institucionalizované vzdělávání seniorů
Formáčková, Marie ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce je poukázat na duležitost vzdelávacích aktivit v živote seniora. Pozornost je venována institucionalizaci vzdelávání senioru, jeho podpore ze strany spolecnosti a možnostem, které se seniorum nabízejí. V práci jsou vymezeny základní pojmy, název vedy o vzdelávání senioru, její predmet a zarazení do systému ved. Dále je pojednáno o duležitých okolnostech, které prispely k jejímu konstituování, o významu vzdelávání jak pro seniory, tak pro spolecnost. Pozornost je zamerena také na spolecenskou podporu vzdelávacích aktivit urcených seniorum, a to na úrovních mezinárodní, evropské i národní, na preseniorské a vlastní seniorské vzdelávání.
Využití psychologie v personálním řízení
Paulíková, Aneta ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je propojit oblast psychologie a personálního řízení. Lépe řečeno uvést možnosti, jak se dají aplikovat poznatky psychologie v personální práci. Bakalářská práce je logicky členěna do třech částí. V první části vymezuji pojem personální řízení a souvislosti spojené s personální prací v rámci podniku. Jedná se o postavení personálního útvaru v rámci organizace, identifikaci osob, které personální práci prakticky vykonávají, a v neposlední řadě také objasnění vývoje koncepcí personální práce. Druhá část je zaměřena na konkrétní psychologické disciplíny. Objasňuji zde teoretický základ, významné osobnosti a využití psychologie osobnosti a psychologie práce a organizace. Psychologie práce a organizace zahrnuje inženýrskou psychologii, personální psychologii, psychologii organizace a řízení a sociální psychologii organizace. Ve třetí závěrečné části práce se zaměřuji na konkrétní personální činnosti. Jmenovitě na získávání, výběr a adaptaci zaměstnanců. U každé z těchto na sebe navazujících činností objasňuji jejich obsah, používané metody a důležitost v rámci dalších personálních činností. V oblasti získávání pracovníků zvažuji výhody a nevýhody přijímání zaměstnanců z vnitřních a vnějších zdrojů a také nastiňuji formy optimálního jednání s uchazeči. Podkapitola věnující se výběru...
Psychologické problémy odchodu ze zaměstnání
Plecháčková, Veronika ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem " Psychologické problémy odchodu ze zaměstnání" se zabývá negativními dopady spojenými se ztrátou práce, změnou statusu ze zaměstnaného na nezaměstnaného. Teoreticky shrnuje danou problematiku v pěti kapitolách. Definuje základní pojmy, uvádí zásadní výzkumy, které se zabývají vlivem nezaměstnanosti na jedince a rodinu. Hlavní části práce jsou věnovány psychologickým a psychosociálním dopadům nezaměstnanosti. Jejím vlivem na fyzické a psychické zdraví, jakož i na rodinu, která zároveň funguje jako výrazná sociální podpora pro postiženého. V poslední části jsou uvedeny základní služby, které může postižený jedinec využít, aby pro něj bylo snazší nastalou situaci řešit. V závěru je uvedena kazuistika vykreslující skutečný případ, kdy zaměstnání ztratili oba manželé.
Stres na pracovišti
Fuchsová, Jaroslava ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématikou stresu a to konkrétně stresu vyplývajícího z pracovního procesu. V úvodu práce jsou definovány pojmy stres, stresová reakce a stresory. V další části je podán přehled druhů pracovní zátěže a stresu jako zátěže nadlimitní. Hlavním tématem práce je popis stresorů specifických pro pracovní oblast a jejich manifestace dle určitých profesí. Popsány jsou formy zvládání zátěžových situací pomocí copingu, vliv osobnostních charakteristik na zvládání zátěže a je vymezen syndromu vyhoření V závěrečné části jsou uvedeny některé metody hodnocení pracovní zátěže a spojitost vlivu pracovního stresu se zdravotním stavem.
Psychologická problematika vzdělávání dospělých
Kubasová, Ivana ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na proces učení dospělých ve vzdělávání. Na tuto problematiku se dívá z psychologického pohledu. Nejprve vymezuje nezbytné ústřední pojmy, jako jsou vzdělávání, učení, docilita apod. Poté uvádí vybrané psychologické teorie učení. Co se týče stylů učení, podrobněji vysvětluje Kolbův cyklus zkušenostního učení. Dále se věnuje vnitřním a vnějším podmínkám učení. V následující kapitole se zaměřuje na osobnost jak dospělého žáka, tak lektora. Pozornost je také věnována jejich vzájemnému vztahu při procesu vzdělávání (učení). Samostatná kapitola je pak věnována vlivu fyziologických změn na proces učení dospělých. Posledním sledovaným tématem je programované učení v protikladu s učením sebeřízeným.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.