Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  předchozí3 - 12dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
UNIVERSAL BASIC OPRESSION
Růžičková, Martina ; Jánoščík,, Václav (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Diplomový projekt Polyamory Design Unit, (ďalej už PDU), skúma možnosti spolupráce odborníkov pôsobiacich na poli umenia, produktového, grafického designu, architektúry a filozofie pri tvorbe špekulatívneho scenára budúcnosti. Spoločne s Janou Trundovou, Šimonom Bařákom, Ondřejom Mohylom a Lukášom Likavčanom vytváram koncept a štruktúru prezentácie návrhu bytového komplexu pre polyamorické súžitie ľudských a neľudských entít. Takéto súžitie je realizované za podmienok plnej automatizácie práce a globálnej implementácie nepodmieneného základného príjmu. Tieto vstupné parametre predstavujú veľký emancipačný potenciál, ktorý má schopnosť rekonfigurovať dnešné chápanie konceptu polyamorie, potažmo sietí vzťahov obecne.
Rekonstrukce č.5
Nováček, Daniel ; Buraj, Ivan (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Hodnoty kategorie reálného se neztrácejí při aplikaci měření. Problémem není přítomnost měření, ale jeho nedostatečná kvantita a podrobnost. Metodika analýzy systémů, podsystémů a funkcí prvků v nich a jejich reprodukce v rámci determinované reality.
DECISIONS
Vrba, Martin ; Magid, Václav (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Předložená práce se snaží reflektovat strukturu lidského světa, který skrze svou sebedestruktivní tendenci zároveň utváří nadčlověka v podobě umělé inteligence. Zkoumá možnosti naší imaginace a to, nakolik dokážeme uvažovat o umělé inteligenci jako svého druhu pokračovatelce lidského rodu. Ruku v ruce s tím se snaží vytvářet napětí mezi partikulárními eticko-politickými rozhodnutími a následnou svazující strukturou, která z nich vyplývá.
Vegýna
Žák, Martin ; Vaněk,, Tomáš (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Vegýna je studentský klub s možností veganského stravování. Nedílnou funkcí klubu je též možnost neformálního setkávání se, poflakování, přemýšlení, pořádání workshopů, přednášek, promítání, atd..
Teorie jednání o X kapitolách/Jednání teorie o X dějstvích : Talk and Twerk
Bačíková, Alžběta ; Sterec, Pavel (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Vystupem diplomového projektu Talk&Twerk je záznam setkání lektorky rétorického umění a tanečnice vyučující twerking. K protnutí jemné choreografie řeči a explicitně erotického tance dochází při jejich vzájemné vyuce. Dokumentární kamera snímá zblízka těla obou žen při nácviku pohybovych figur. Nejprve se v poloimprovizovanych cvičeních trénuje artikulace různych názorovych pohledů na twerking. Od základních dechovych cvičení se dostávají k nácviku nonverbálního vyjádření a tělesného vyrazu. Jedna lektorka učí druhou přesvědčivému projevu, poté si role prohodí a lekce pokračuje tanečním nácvikem. V závěrečné sekvenci tančí obě krátkou choreografii na originální skladbu, vzniklou na míru projektu.
Open Call
Gajdošík, Andreas ; Rathouský, Luděk (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
V diplomové práci Open Call se zaměřuji na nerovné postavení tvůrců v rámci současného uměleckého provozu, v němž i navzdory rozšíření zrovnoprávňujících a transparentních praktik, například otevřených výzev (open call), v značné míře stále přetrvává kult jména, váha známosti a doporučení. Tuto problematiku zpracovávám praktickou uměleckou intervencí, jež je blízká taktice měřítka 1:1 uměleckého hnutí Arte Útil – a to sice vytvořením softwarového nástroje Nomin, jehož cílem je přímá podpora znevýhodněných či marginalizovaných skupin umělkyň a umělců. Nomin využívá vlastnosti emailového protokolu SMTP, díky nimž umožňuje divákům-uživatelům odesílání falešných, sebe-doporučujících emailů – a to z adres slavných kurátorů – do emailových schránek galerií i jiných institucí. Tvorbu programu Nomin a s ním souvisejícího zázemí (softwarové dokumentace, webové stránky aj.) přitom podřizuji paradigmatu dostupného, svobodného a otevřeného softwaru, jako i metodice agilního vývoje softwaru, a to s cílem divákům-uživatelům v rámci takto vzniklého gesamtsoftwerku zajistit funkční, přívětivý software, kontrolu nad jeho směřováním i možnost se do jeho vývoje přímo zapojit. Výsledné umělecké dílo je tak více než jednotlivým artefaktem, například pouze programem Nomin, spíše určitou množinou provázaných objektů a praktik usazených v síti sociálních vazeb a zažitých jednání, jež balancuje na pomezí institucionální kritiky, užitečného umění, participativního umění a kolektivní performance.
Nepříliš známý malíř
Martiníková, Zuzana ; Sterec, Pavel (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Nepříliš známý malíř, reaguje na dílo regionální malíře Jaromíra Martiníka. Jedná se o výstavu prací tohoto malíře, jež díky zásahu autorky výstavy staví jeho dílo nezvyklého kontextu beskydského umělce ovlivněného orientální filozofií.
Politika všedního dne
Šimková, Barbora ; Stejskalová,, Tereza (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci Politika všedního dne zpracovávám podle mého názoru v současném uměleckém provozu nedostatečně řešené téma ekonomických vztahů a strukturální nerovnosti aktérů. Zaměřuji se na problematiku ekonomické situace studentek a studentů umění a jejich postavení v rámci univerzity technického směru s vysokými požadavky na výsledky a budoucí uplatnění měřitelné prestiží a lukrativností pracovní pozice. S vědomím vstupu na „tenký led“ jsem pro řešení tématu zvolila formu zařaditelnou do kolonky kolaborativní umění – a sice performativní ustavující schůzi subjektu, jehož agendou je hájit ekonomické zájmy studentů. Těžiště práce však nespočívá v náplni a praktickém fungování daného subjektu, má deklarativní funkci a institucionálně kritický charakter s cílem proniknout do struktury VUT. Nechci si vybírat mezi dvěma protipóly charakterizovanými na jedné straně estéty, kteří zarytě lpí na nedotknutelnosti autonomie umění a na straně druhé umělci-aktivisty, kteří odmítají jakékoliv estetické hodnocení své práce. Ostatně Claire Bishop považovala tuto optiku za lichý bod již v roce 2006 ve svém známém článku pro Artforum1. Nejde mi ani o nalezení kompromisu mezi uměním a aktivismem. V této práci zkoumám možnosti, jak z ustavující schůze určitého spolku vytvořit performativní uměleckou akci, která obstojí před uměleckou kritikou a zároveň si uchová své politické cíle tím, že po sobě zanechá funkční strukturu, kterou bude možné využít pro reálnou změnu stavu věcí.
Vysokoškolská kvalifikační práce:ATELIÉROVÁ ČÁST (D)
Maša, Vojtěch ; Koťátko, Petr (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
V diplomové práci nazvané Ateliérová část magisterské diplomové práce (D) se snažím naplnit protokol, který je uveden v těchto bodech: - získat za ateliérovou část své diplomové práce klasifikační stupeň „D“, - pokud nezískám z ateliérové části diplomové práce klasifikační stupeň „D“, nesplnil jsem její zadání a cíl, proto by práce neměla být považována za úspěšnou a měla by být klasifikována stupněm „F“. Samotná diplomová práce nemá vizuální charakter. Prací je právě onen „koncept“ popsaný ve výše uvedených dvou bodech spolu s tím, jak se bude vyvíjet. Můj autorský vklad je pouze navození této situace. Tento text, jak sám jeho nadpis naznačuje („Dokumentace VŠKP“), je pouhou textovou částí dokumentace, slouží pro snadnější pochopení a zasazení práce do kontextu; je tedy slovním (a v případě diagramu uvedeného níže i grafickým) komentářem k práci a nemá být předmětem hodnocení. Další formou dokumentace bude zvukový záznam obhajoby pořízený nahrávací společností. Můj výkon u obhajob rovněž nemá být chápán jako performance, a proto by neměl být hodnocen.
TEMPORARY PARADISES
Volfová, Marika ; Sterec, Pavel (oponent) ; Magid, Václav (vedoucí práce)
V závěrečné diplomové práci pracuji s tématy environmentální zodpovědnosti, privilegia mobility, nomádství, hranic a snění o utopických ne/realitách. V site-specific instalaci propojuji zvuk, video, malbu a text.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   předchozí3 - 12dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.