Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 314 záznamů.  začátekpředchozí293 - 302dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rodina jako faktor ovlivňující sociálně patologické chování dítěte
Brzobohatý, Ladislav ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce "Rodina jako faktor ovlivňující sociálně patologické chování dítěte" je zpracována teoret icko-výzkumně. Teoretická část se zabývá rodinou a vztahy s ní související. Zejména zachycuje některé sociálně patologické jevy, které významně ovl ivňuji vývoj rodiny. Vedle základních funkcí, které rodina má, jsou zde popsány jak její poruchy, tak i některé nežádoucí projevy v jednání jednot livých rodinných členů. Teoretický díl diplomové práce poukazuje na vztah mezi nesprávnou funkcí rodiny a vznikem sociálně patologického chování jedince. Jako nejvíce ohrožující člověka i celou společnost vyhodnocuje sebevraždu, zneužívání drog, problémy spojené s delikventním chováním a následnou penitenciární péči . Na tyto závěry navazuje empi rická část, která zkoumá četnost některých rodinných faktorů v anamnézách mladých uvězněných osob. Především je kladen důraz na zjištění o úplnosti a funkčnosti rodin těchto jedinců. Dále se zaměřuje na zachycení emočního vztahu rodičů k jejich del ikventním dětem a současně sleduje způsob jejich výchovného řízení. Závěr obsahuje shrnutí poznatků jak teoretických, tak i shrnutí informací získaných při výzkumu.
Úloha neziskových organizací v ovlivňování volného času dětí a mládeže (13-18 let)
Al-Amelová, Kateřina ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Tématem práce jsou dospívající a jejich volný čas. Nejprve se zabívá tím, co se z pohledu psychologického a sociologického děje v období dospívání. V další části jsou vymezeny pojmy vrstevnická skupina, volný čas a neziskový sektor. Pak následuje přehled organizací nabízejících volnočasové aktivity pro dospívající, včetně nabídky neziskových organizací. V empirické části jsou zpracovány výsledky dotazníkového šetření, který se snažil nalézt odpovědi na otázky : Jak tráví dospívající svůj volný čas? V jakých organizacích? Kde o nabídce získávají informace? Jak jsou se svým volným časem spokojeni?
Výkon pomáhající profese a rizika vzniku syndromu vyhoření
Klimešová, Veronika ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Život v dnešní době s sebou přináší řadu náročných situací, s nimiž se musí umět člověk vyrovávat. Často se setkáváme se stresem, který může v některých případech vyústit až v syndrom vyhoření. Týká se to především lidí, kteří pracují nad rámec svých možností, kladou na sebe příliš vysoké nároky a neumějí odpočívat nebo si nenajdou na relaxaci čas. Mezi ohrožené profese patří zejména tzv. pomáhající profese, kam můžeme řadit zdravotníky, učitele, sociální pracovníky a další, ale za ohrožené můžeme považovat i všechny ostatní profese. Aby naše každodenní stresy, vyplývající z plnění běžných i neočekávaných úkolů, nevyústily v syndrom vyhoření, je třeba tomu předcházet. Mezi účinná preventivní opatření proti syndromu burnout patří například osvojení si zdravého životního stylu, udržování hojnosti vztahů s ostatními lidmi, vytváření příznivého prostředí kolem sebe, dostatek relaxace atd.
Sociálně pedagogické aspekty dobrovolnictví u dětských pacientů
Černá, Irena ; Poláčková, Věra (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zdokumentovat téma dobrovolnictví v nemocnici se zaměřením na dětské kliniky, přispět k ucelenějšímu pohledu na danou problematiku a zvýraznit důležitost této činnosti. Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. První část se zaměřuje na vymezení základní terminologie, funkce a principů dobrovolnictvL Těžištěm teoretické části je vystižení specifičnosti dobrovolnictví v nemocnici u dětských pacientů. Pozornost je věnována programu "Dobrovolníci v nemocnici", vlivu onemocnění na psychický vývoj dítěte, sociálnímu dopadu nemoci na pacienta a jeho okolí a zároveň vymezení základních předpokladů výchovné práce s nemocnými dětmi. Cílem empirické části bylo prostřednictvím dotazníků zjistit motivaci a postoje dobrovolníků k této činnosti, způsob jejich přípravy na čas strávený s dětmi, jejich sociálně pedagogické znalosti a vliv dobrovolnictví na jejich osobní život. Dotazník pro koordinátory si kladl za cíl získat základní informace o fungování dobrovolnického programu, dále pak výhody poskytované dobrovolníkům a v neposlední řadě i subjektivní názory jednotlivých koordinátorů na dobrovolnictvL Dobrovolnictví v naší společnosti získává silné postavení, i když si to jen málokdo uvědomuje. Stále větší počet lidí věnuje část svého života ve prospěch ostatních, slabších či...
Sociálně pedagogická pomoc v systému postpeniterciární péče mladistvých
Štěpánková, Kateřina ; Poláčková, Věra (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Delikvence dětí a mládeže je jev, který nelze vymýtit. Vždy se s ním budeme setkávat. Důležité však je, jak na něj budeme reagovat a co podnikneme pro to, aby se proviněný ze svého chování poučil a našel cestu, jak změnit příčiny, které k němu vedly. Tato práce popisuje hlavní činnosti vybraných subjektů vyvíjejících společnou aktivitu v péči o děti a mladistvé, kteří se dostali do konfliktu se zákonem. Každý subjekt plní specifické úkoly, ve kterých nemůže být zastoupen. Jsou také místa, kde se subjekty setkávají, spolupracují a někdy se jejich práce také překrývá. Tento problém je dobře znám. Prioritou je zjednodušení informačního systému, který by jednotlivé složky propojoval a zároveň byl přístupný odborné i laické veřejnosti.
Úloha nevládních organizací v oblasti zkvalitnění života seniorů
Stejskalová, Zuzana ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou seniorů a nevládních organizací, které o ně pečují. V rozsáhlé teoretické části popisuje východiska, která jsou pro práci se seniory nezbytná. Jedná se zejména o oblast vývojové psychologie, o oblast potřeb, autonomie a společenského postavení seniorů v naší zemi. Teoretická část je považována za nezbytný základ pro jakoukoliv činnost v oblasti pomoci seniorů. Druhá část práce mapuje konkrétní činnost nevládních organizací v České republice a její součástí je empirická sonda, která zjišťuje, jak konkrétní občanské sdružení pomáhá zkvalitňovat život svým členům - seniorům. Zkušenosti z letité práce ve zmíněném občanském sdružení a znalosti získané studiem vedly k vytvoření vlastního projektu respitní péče o seniory, jehož cílem je vybudování jednoduchého a funkčního modelu, který vychází z potřeb seniorů a v němž budou saturovány jejich životní potřeby. Záměrem je tento model nadále rozvíjet a vlivem nabytých zkušeností zdokonalovat. Podstatou této práce je tedy vytvoření životaschopného konceptu, který je postaven na kvalitních teoretických znalostech, zkušenostech z práce se seniory a nových nápadech a myšlenkách, jak v oblasti péče o seniory hledat jiné cesty.
Úkoly školního metodika prevence
Arnoštová, Ivana ; Lorenzová, Jitka (oponent) ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce)
Téma sociálně patologických jevů a jejich prevence je v naší společnosti velmi aktuální. Hledají se účinné strategie vedoucí k předcházení výskytu sociálně patologických jevů. Škola je místem, zejména primární a sekundární prevence. Pokud chceme, aby tato prevence byla efektivní, musí být propracovaná a podílet by se na ní měly osoby, které mají určitý vhled do problému. Negativně je třeba vnímat malou vzdělanost metodiků prevence. Další vzdělávání pedagogických pracovníků a podpora jejich kariérního růstu je v kompetenci ředitelů škol, kteří mohou přidělené finanční prostředky směřovat žádoucím směrem. Tím prevence sociálně patologických jevů bezesporu je. Z výsledků dotazníků vyplývá, že metodici prevence se preventivní činnosti věnují průměrně 3,20 hodin.Za tuto svoji činnost jsou hodnoceni nejčastěji osobním ohodnocením. Obě funkce metodika prevence je často spojována s funkcí výchovného poradce. Funkce jsou častěji odděleny na školách poskytující vzdělání osobám se specifickými vzdělávacími potřebami. Sonda ukázala malou vzdělanost metodiků prevence. Vzhledem k tomu, že nejčastěji řešeným sociálně patologickým jevem - jevem, který řešila každá škola, je tabakismus, bylo by vhodné zařadit tuto problematiku do školních vzdělávacích plánů napříč spektrem vyučovacích předmětů. Ve školním roce 2008 /2009 se...
Zkušenost s drogou u nezletilých matek umístěných do ústavní péče
Zárubová, Eva ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci na téma Zkušenost s drogou u nezletilých matek umístěných do ústavní péče pojednávám v teoretické části o problematice, která s daným tématem souvisí. Zabývám se toxikomanií jako problémem jedince a společnosti, formami a typy drogové závislosti a faktory, které ovlivňují její vznik. Dalším z témat je období dospívání z hlediska zvládání psychosociálních vztahů. Zmiňuji Eriksonovu teorii psychosociálního vývoje a také psychosociální konflikty tohoto období. Další část je věnována ústavní výchově nezletilých matek a jejich pobytu ve výchovném zařízení. S tímto také souvisí těhotenství a mateřství nezletilé dívky a s ním spojené problémy nejen jí samotné, ale celé rodiny. Zmíněna jsou i možná rizika a zdravotní problémy a také příčiny a důsledky předčasného mateřství. Na závěr teoretické části se zabývám drogovou závislostí ve vztahu k nezletilé matce a vlivem drog na těhotenství a vývoj plodu, včetně abstinenčního syndromu novorozence. Hlavním cílem empirické části je, na základě rozhovoru s drogově závislými nezletilými těhotnými dívkami a nezletilými matkami umístěnými do ústavní výchovy zjistit, jak na svou životní situaci pohlížejí. Rovněž se věnuji důvodům jejich umístění do ústavní výchovy, ale také rodinné zátěži u jednotlivých dívek.
Krizová intervence dětí se syndromem CAN
Paulů, Alexandra ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma "Krizová intervence dětí se syndromem CAN" je čistě teoretická. První část nabízí deskripci základních pojmů týkajících se problematiky syndromu CAN, analýzu statistických dat a přehled současné legislativy. Část druhá pojednává o krizové intervenci, především o její konkrétní podobě u týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí a o činnosti institucí, které těmto dětem pomáhají. Poslední kapitola je věnována Azylovému domu pro děti v Praze, jeho aktivitám a spolupráci s dalšími organizacemi ze soukromého i státního sektoru.
Terénní sociálně výchovná práce v romské komunitě
Beňák, David ; Kremličková, Marta (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na problematiku práce v romské komunitě přesněji na terénní sociálně výchovnou práci v romské komunitě. Zaměření práce napovídá, že na práci s romskou komunitou je nahlíženo, na prvním místě, skrze sociální pedagogiku a sociální práci. Cílem práce je hledání aspektů sociálně výchovného působení realizovaného převážně v terénu zacíleného na příslušníky romské komunity na prvním místě v oboru sociální pedagogiky a také sociální práce. Práce popisuje počátky terénní sociálně výchovné práce na Slovensku a v Čechách, specifika romské komunity, přístupy práce s dětskými a dospělými členy romské komunity, princip a užití komunitního plánování a komunitního přístupu v práci s romskou komunitou v praxi. Jako hlavní aktéry terénní sociálně výchovné práce identifikuje terénního sociálního pracovníka (v romských sociálně vyloučených komunitách), pedagogického asistenta, sociálního asistenta, kurátora pro děti a mládež, koordinátora komunitního vzdělávání/ komunitního pracovníka, krajského metodika komunitního plánování. V práci se seznámíte s vymezením těchto základních pojmů: integrace, majorita, majoritní společnost, sociokulturní handicap, znevýhodňující sociokulturní prostředí, sociální vyloučení, sociální inkluze, komunitní plánování, komunitní plánování sociálních služeb, komunitní škola.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 314 záznamů.   začátekpředchozí293 - 302dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Lorenzová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.