Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 302 záznamů.  začátekpředchozí291 - 300další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dokumentární fotografie
Kumermann, David ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Kolář, Viktor (oponent)
Práce se snaží uchopit dokumentární fotografii jako svébytnou fotografickou praxi. Výchozím bodem textu, axiomem který určuje uvažování o tématu je přesvědčení, že fotografický dokument je založen na snaze o vyloučení manipulativních zásahů. Obecné chápání problému manipulace vychází z představy fotografie jako automatického otisku fotografované skutečnosti. Pokud však reflektujeme úlohu fotografa v procesu vzniku fotografického obrazu, ukáže se jako nedostatečné chápat manipulaci jako mechanický zásah do (pouze zdánlivě) automatického procesu, nýbrž jako etický problém. Význam fotografie vždy funguje v kulturním kontextu. Jednotlivý obraz je mnohoznačný, náchylný k ideologickému manipulativnímu zneužití. Fotografický dokument se nevyslovuje jednotlivou fotografií, ale souborem, který vytváří složitější, ale zároveň přesnější sdělení. Toto je pole, na kterém je nutné manipulaci fotografie promýšlet. Ukazuje se nutnost chápat autorství jako odpovědnost za sdělení. Autorství není dáno jen pořízením snímku, ale také tím, že fotografie autor vybral. Exkurz do historie fotografie se pokouší nejprve vymezit, jak přistoupit k samotnému hledání genealogie dokumentu. Uvažuje se o procesu kultivace ?jazyka? fotografie a jeho schopností nést určité typy významu. Žurnalistická fotografie a dokument se vynořily jako jedna praxe, ale dokumentaristika jako autonomní projev, jak ji známe dnes, získala svou autonomii právě až na základě oddělení od žurnalistiky. Otevírá se otázka pozice dokumentu vzhledem k umění a k praxi žurnalistické fotografie. Závěrem se pojednává dokumentární fotografie jako proud, zahrnující různé tendence a přístupy k tématu. Navrhují se různé instrumenty, jak tuto vnitřní rozrůzněnost reflektovat. Řeší se také tradiční pojetí dokumentu vzhledem k praktikám, které se snaží liberalizovat jeho pojímání a zahrnout do něj nové tendence, které stojí na manipulaci fotografického významu. Dokumentární fotografie představuje koncept autentického vztahování ke světu, které stojí na odpovědnosti autora za to, co fotograficky říká. To představuje fundament dokumentaristiky. V tomto světle je fotografický dokument tvarem, který je třeba poměřovat nejen kritérii estetickými, ale také co do jeho pravdivosti.
Spiritistická fotografie
Tesař, Jan ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Musilová, Helena (oponent)
Následující úvahy, citace a obrazové přílohy mají za úkol přiblížit téma spiritistických úkazů ve fotografii. Předmětem zájmu jsou jednotlivé snímky i vybraní autoři. Po úvodu následuje první kapitola ?Chápání pojmu ?realita? ve spiritistické fotografii.? Jsou v ní např. informace, jak se na tuto problematiku dívali různí teoretici. Druhá kapitola ?Spiritistická fotografie ve Světě? je členěna do třech podkapitol. První z nich - Materializace ?duchů? lidí, přibližuje počátky spiritismu (např. dílo Williama Mumlera). Druhá - ?Levitace neživých předmětů? je o díle Fredericka Hudsona a Edouarda Isidora Bugueta. Třetí podkapitola ? ?Neidentifikovatelné úkazy? pojednává o jednotlivých případech takových úkazů a např. o Kirlianově fotografii. Poslední kapitolou je ?Spiritistická fotografie v Čechách?. Rozebírá nejen fotografii, ale zmiňuje se také o ostatních vizuálních projevech. Poslední část ?Závěr?, je zamyšlení nad chápáním spiritistické fotografie dnes a v minulosti, nad rozdíly u nás a ve světě, a mimo jiné i nad srovnáním s dalšími druhy vizuality.
Význam fotografie v kontextu dějin umění a v kontextu vizuálních studií
Stecker, David ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Ocitáme se dnes na předělu kvalitativní změny tvůrčích postupů? Jsme svědky konce velké éry evropského kulturního modelu, jehož význam ve světě byl mimořádný a během dvou a půl tisíce let dovede reflektovat pocity a osudy evropských národů s nebývalou plasticitou? Máme vyhlásit konečné vyčerpání této éry a nástup nové estetiky postmodernismu? Nebo budeme uvažovat o pouhé episodě, enklávě, jejíž tvůrčí parametry jsou zábavné, plné čerstvého vanu a hravosti, která nehlídá hranice autorství, ale po nějaké době přichystá návrat k opuštěnému tradičnímu modelu s tím, aby vtiskl této nové objevné stopy, v určité míře obohatil jeho další dobrodružství tvůrčího hledání? Miluji kontroverzní otázky, miluji snění nad nejistými osudy, otevřené konce, překvapivé řešení. Vkročme tedy do tohoto příběhu.
Nesprávný výklad obrazu středního východu v médiích.
Puc, Jurij ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
Moje teoreticka prace analizuje soucasnu interpretace obrazu na stredo vychode. Staci rict ze nas dojem o sredo vychodu a jeji politice situace je docela negativny. Analiza vyvoju bechem dejin byla udelana abich sme lib pochopili proc takova interpretace Stredo vychodu. Je mozne ze slovo Islamicke nosi negativnu akonotace a proc? Analiza soucasne prezentace stredo vychodu ukaze ze zapad nekdy nema dostatecne informaci a kriticitzmu abich lib soudil obrazy ktere dostava ze stredo vychodu. Prehled photografickih medii ukaze na potencialny problemy v interpretace kvuli zapadnemu vztachu k obrazu.
Photography and the sacred
Mlynarič, Martin ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Prokůpek, Bohumír (oponent)
Bakalárska práca s názvom Fotografia a posvätno pojednáva o vzťahu fotografického obrazu s fenoménom posvätna, ktorý je jadrom náboženských udalostí. Práca reflektuje ich vzájomne možné prieniky a to ako sa fenomén posvätna v rôznych spôsoboch uchopenia vyskytuje v dejinách fotografie v prácach niektorých fotografov. V prvej kapitole sú ozrejmené samotný jav posvätna, jeho prejavy, spôsoby zaznamenania, možnosti skrz čo sa prejavuje a povaha fotografického obrazu zohľadňujúc funkciu samotného obrazu, jeho miesto vo vizuálnych prejavoch v dejinách a vnímanie času a priestoru pozorovateľom fotografického obrazu. Ako bod možného prieniku fotografie a posvätna je symbol a jeho užitie vo fotografii. Druhá kapitola popisuje ako sa vo fotografii posvätno prezentuje vo fotografiách jednotlivých autorov, aké prístupy sú možné k zaznamenaniu obsahov súvisiacich s posvätnom a ako sa v dejinách fotografie chápalo samotné médium fotografie a jeho schopnosti vo vzťahu k numinóznemu.
Fotografické vidění
Turek, Pavel ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Grygar, Štěpán (oponent)
Tato práce pojednává o fotografickém vidění světa
Slovenian Art after the year 1980 and the group Irwin
Sadovski, Katarina ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Klaricová, Kateřina (oponent)
In my thesis I dealt with Slovenian art after 1980. In the first part I presented political background of the time and its influence on Interrupted Histories, the subcultures and Slovene artists that sprang out of this scene. In the second part I assess the NSK with its NSK state, the group Laibach and what bears the higher significance of my thesis the collective Irwin. I focused on the field of their work and their main message being that no totalitarian system must never come back to life. They manage to convey their point of view on the subject by reviving the original totalitarian systems. I concluded that in the year 1980 Slovenian photography gained its independence.
Teologicko-estetické konvence v díle J. P. Witkina, Cindy Sherman, Ivana Pinkavy a Václava Jiráska
Kundera, Jan ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Musilová, Helena (oponent)
Mé úvahy, citace a obrazové přílohy mají za úkol pzřejmit jakým způsobem je dosaženo u několika současných fotografických autorů překročení a posunutí zažitých vizuálních forem za použití tradiční "posvátné" symboliky kresťansko-židovské kulturní tradice.
Co zapříčinilo transformační pokles české ekonomiky?
Dvořák, Tomáš ; Šťastný, Daniel (vedoucí práce) ; Potužák, Pavel (oponent)
Ve své práci uvádím některé charakteristické rysy a problémy československé centrálně plánované ekonomiky. Dále představuji a zkoumám mnou vybrané vnitřní a vnější faktory, které působily na výkonnost české ekonomiky v období 1990 -- 1992 zcela negativně, částečně negativně a částečně pozitivně, a také některé faktory, jejichž vliv nemusí být na první pohled zřetelný. Většinu mnou zkoumaných faktorů lze podle jejich vlivu na výkonnost české ekonomiky rozdělit do 2 skupin. Do skupiny faktorů, které ovlivňovaly výkonnost české ekonomiky jasně negativně patří negativní obsah neformálních institucí, společná neexistence potřebných institucí, předpisů, způsobu myšlení a jednání, znalostí a zkušeností, velký podíl státního sektoru na tvorbě HDP, zvolená strategie privatizace státních podniků, ztráta tradičních trhů a obtížný přechod na nové trhy. Do skupiny faktorů, jejichž vliv na výkonnost české ekonomiky byl částečně negativní a částečně pozitivní (s převahou pozitivního vlivu) patří deregulace cen, restriktivní mzdová politika, strategie privatizace bank, restriktivní fiskální a měnová politika a zvolená strategie propojování domácí ekonomiky se světovou ekonomikou. Dále jsem zkoumal zákon o konkurzu a vyrovnání, možnost přijetí formálních institucí nějaké demokratické země a skutečnou hloubku transformačního poklesu. Dospěl jsem k závěru, že zákon o konkurzu a vyrovnání nemohl významně ovlivnit výkonnost české ekonomiky, dále že nepřijetí cizích formálních institucí neuškodilo výkonnosti české ekonomiky a že skutečný transformační pokles nebyl tak veliký, jak vykazovaly statistiky.
Sledování a porovnání rozhodujících provozně ekonomických ukazatelů u vybrané skupiny traktorů vyšší výkonové třídy.
DVOŘÁK, Tomáš
V práci je uvedeno porovnání provozně ekonomických ukazatelů v různých zemědělských podnicích u vybrané řady traktorů Fendt 900 Vario. Jde o porovnání nákladů na servis a údržbu těchto strojů v závislosti na létech provozu a ujetých motohodin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 302 záznamů.   začátekpředchozí291 - 300další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
86 Dvořák, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.