Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 284 záznamů.  začátekpředchozí268 - 277další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volnočasové aktivity jako prevence společensky nežádoucích jevů
Doležalová, Andrea ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma "Volnočasové aktivity jako prevence společensky nežádoucích jevů" se zabývá zjištěním, jaký vliv na děti má v prevenci sociálně patologických jevů způsob trávení volného času. Teoretická část se zabývá volným časem a životním stylem dětí mladšího a staršího školního věku. Dále je zaměřena na sociálně patologické jevy a jejich prevenci. Průzkumná část monitoruje způsob trávení volného času u dětí od 4. do 9. třídy na základních školách v okolí Mělníka.
Rodinné prostředí dětí umisťovaných do dětského domova, důvody umístění, spokojenost dětí v DD
Ludvíková, Simona ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Nováková, Daniela (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá důvody, které vedly k umístění dětí do dětského domova z rodin: sociálně slabých, ekonomicky zajištěných. Provedla jsem šetření u dětí z Dětského domova Domino. Cílem práce bylo zjistit z jakých společenských poměrů pocházejí a jak jsou v dětském domově spokojené.
Projevy, příčiny a možnosti překonávání syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků
Jakubčíková, Iveta ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Nováková, Daniela (vedoucí práce)
Práce se zabývá syndromem vyhoření, jeho výskytem a mírou rozvoje u pedagogů působících na základní škole v Praze 2, kde pracuji. Jedná se o pedagogy, které osobně znám. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiku syndromu vyhoření, příčiny jeho vzniku, prevenci vzniku a rozvoje tohoto syndromu. Druhá kapitola je zaměřena psychologicky, hovoří se zde o osobnosti pedagoga a o zátěžových situacích, které mohou na pedagogy působit. Závěrečná kapitola teoretické části se věnuje mechanizmům, které pomáhají lépe zvládat zátěžové situace. Průzkumná část práce popisuje metody a postupy průzkumného šetření a předkládá získaná data. Průzkum probíhal formou dotazníkového šetření a přinesl odpovědi na stanovené hypotézy. V závěru této části jsou rovněž nastíněna navrhovaná opatření, která mají pomoci snížit riziko vzniku a rozvoje syndromu vyhoření.
Volnočasové instituce pro dětí a mládež v Hradci Králové
Škubníková, Hana ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Volný čas. Jeho využívání se generaci od generace liší. Naše babičky a dědové se po škole či práci věnovali jiným věcem, než naši rodičové, ale i my využíváme volný čas jinak než oni a stejně tak se budou jinak bavit naše děti. Proto je třeba sledovat tyto změny a včas na ně reagovat, mimo jiné i vznikem nějaké organizací, která naplní očekávání ve využití volného času. Především děti a mládež každý den hledá způsob, jak svůj volný čas využijí, zkouší spoustu aktivit, o kterých se dozví od svých vrstevníků, rodičů, popřípadě z televize či internetu. A právě ve volnočasových zařízeních se s vybranou aktivitou mohou seznámit bezpečně a pod dohledem odborníků či profesionálů. Cílem mé bakalářské práce je zmapovat nabídku volnočasových aktivit pro děti a mládež v Hradci Králové. Souhrnný přehled zde stále chybí a já doufám, že moje práce přinese užitek dětem i rodičům, kteří budou chtít plně svůj volný čas využít a díky této práci se budou moci zorientovat v celkové nabídce. Je nutné však mít na paměti, že každá organizace se mění, vyvíjí a některé dokonce zanikají. Mnou zpracovaný přehled je aktuální pro školní rok 2009/2010.
Projekt zaměřený na vybranou oblast multikulturní výchovy
Vobořilová, Markéta ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou multikulturní výchovy, jejím vymezením v rámcově vzdělávacím programu a dále také problémy spojenými se zavedením tohoto průřezového tématu do praxe a v neposlední řadě také osobností učitele multikulturní výchovy. Hlavním cílem práce je podat návrh projektu, který je již zaměřen na konkrétní téma v multikulturní výchově a zároveň představuje, jak by se mohlo při realizaci multikulturní výchovy postupovat, a to konkrétně v rámci tématu, které se zabývá romskou problematikou. Práce také podává stručný přehled o multikulturní výchově a dvou odlišných přístupech k ní jako k povinné součásti vzdělávání-. Dále také informuje o možnostech využití projektové metody ve školním prostředí.
Gender ve škole
Zemková, Jana ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Cílem práce je získání vhledu do problematiky genderu. Teoretický rámec práce je založen na vymezení pojmů gender, genderová identita, gender mainstreaming, gender a rodina, gender a škola. Ve výzkumné části zjišťuji míru informovanosti vyučujících o genderové problematice na základních školách. Ve své práci se snažím konfrontovat poznatky získané z prostudované literatury a ze školské praxe. Výzkumná část je doplněna terénními poznámkami. V závěru práce je formulováno doporučení o nutnosti dalšího výzkumu v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 284 záznamů.   začátekpředchozí268 - 277další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 NOVÁKOVÁ, Dana
20 NOVÁKOVÁ, Denisa
1 NOVÁKOVÁ, Dita
2 Nováková, Dagmar
6 Nováková, Dana
4 Nováková, Darja
20 Nováková, Denisa
2 Nováková, Dominika
5 Nováková, Dora
1 Nováková, Drahomíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.