Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 291 záznamů.  začátekpředchozí247 - 256dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spin: Koncept "spin doctoringu", jeho teoretické uchopení, projevy a výzkum
Pudlák, Štěpán ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tématem práce je spin doctoring. Pojmy "spin" či "spin doctoring" chápe jako záměrnou manipulaci veřejným míněním skrze prostředky komunikace. Práce obsahuje přehled souvisejících konceptů jako jsou public relations, propaganda či korporátní spin. Popisuje akademické přístupy k tomuto tématu. Autoři kritizují zvláště rozkladný vliv spin doctoringu na demokratické uspořádání společnosti a manipulativní charakter public relations, ovšem předkládají i možnosti odporu proti těmto praktikám. Práce se věnuje historickým i současným projevům spin doctoringu. Mnoho rozebíraných příkladů se týká politického prostředí Velké Británie. Podrobně jsou vyloženy jednotlivé techniky a postupy spin doctoringu jako je "technika třetí strany", "astroturfing" či "diskreditační kampaně". Zohledněna je sémiotická perspektiva a spin doctoring jakožto manipulace se znaky v sociálním prostoru. Rozpor mezi kritiky spin doctoringu a představiteli public relations je interpretován jako diskursivní střet a oba protichůdné diskursy jsou analyzovány. Jedna kapitola je věnována spin doctoringu v prostředí farmaceutického průmyslu. Na tomto příkladě jsou konkrétně vyloženy postupy a techniky spinu. Práce využívá akademickou literaturu, ale i citace z dalších textů, například z deníků údajného spin doctora Alastaira Campbella.
WesternUnion - průkopník globalizace
Tlustý, Filip ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Cílem diplomové práce Western Union - průkopník globalizace, je popsat vznik a rozvoj společnosti Western Union v kontextu historického vývoje, technických objevů 19. a 20. století a participace společnosti na propojování světa. Zachycuje jakou roli hrála firma v procesu globalizace komunikace. Jako tři klíčové posuny v globalizaci komunikace jsou označovány: rozvoj podmořských kabelových systémů, zakládání mezinárodních zpravodajských agentur a užití elektromagnetických vln pro potřeby komunikování. V práci jsou pak podrobněji popsány tyto tři klíčové posuny, od počátku po současnost. Uvedeny jsou také významné události, společnosti, či osoby, které výrazným způsobem přispěly ke globální výměně informací a ovlivnily i současný způsob jejich zpracování a distribuci. V samotné části věnované primárně vzniku a vývoji Western Union je popsáno zapojení této společnosti do procesu globalizace. Dále je pak zachycen současný podnikatelský model, strategie, konkurence na trhu a celkové změny v oblasti mezinárodních finančních transakcí. Liberalizací trhu se otevřely možnosti pro nové poskytovatele v tomto oboru, proto jsou popsány marketingové aktivity k udržení tržního podílu.
ČSSD.CZ. : obsahové změny stranického média v souvislosti s výsledky voleb do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2010
Zakálová, Eva ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem ČSSD.CZ. Obsahové změny stranického média v souvislosti s výsledky voleb do Poslanecké sněmovny PČR 2010 se zabývá teoretickým konceptem politické komunikace a jeho vztahem k veřejné a mediální komunikaci. Na politickou komunikaci nahlíží v kontextu rozvoje nových informačních a komunikačních technologií a nabízí stručný pohled na vývoj politické komunikace na internetu. Důraz je kladen na negativitu jako jeden z klíčových aspektů současné politické komunikace. Specifika politické kampaně na internetu zkoumá na domovských webových stránkách České strany sociálně demokratické www.cssd.cz. Tato významná česká politická strana své webové stránky inovovala v srpnu 2009 a během roku následujícího zde proběhly dvě předvolební kampaně (k volbám do Poslanecké sněmovny PČR respektive k senátním a komunálním volbám). Mezi jednotlivými kampaněmi došlo k důležité změně ve vedení strany, na postu předsedy ČSSD nahradil Jiřího Paroubka Bohuslav Sobotka. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza webových stránek www.cssd.cz v jednotlivých předvolebních obdobích a vyhodnocení obsahových změn hlavního stranického média, jímž Česká strana sociálně demokratická promlouvá k publiku na internetu.
Vliv public relations na česká média po roce 1989
Střelcová, Alexandra ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce "Vliv public relations na česká média po roce 1989" pojednává o zásadním aspektu novinářské práce, jímž je působení různých zájmových skupin na obsah mediálních výstupů ve formě public relations. Touto problematikou se zabývá z pohledu novinářů - profesionálů, jakožto tvůrců mediálních obsahů, a klade si za cíl zjistit, jaké mechanismy při práci s public relations fungují v českém mediálním prostředí. Stručně se věnuje historii public relations jak v Americe a Velké Británii, tak v Čechách před i po roce 1989. Na definice public relations poté aplikuje vybrané kritické teorie zabývající se studiem mediálních obsahů, a to především v souvislosti s tezemi skotských teoretiků PR Dinana a Millera, modelu propagandy Hermana a Chomského či Boorstinovou tezí o pseudoudálostech. Sociologie zpravodajství a její přední představitel Brian McNair se taktéž kriticky vyjadřuje k působení PR na mediální obsahy, a proto je jeho vymezení dalším významným teoretickým rámcem. Čtvrtá kapitola se věnuje vybraným metodám public relations, jako jsou spin doctoring, využití třetích stran či krizová komunikace. Specifická pozornost je věnována analýze Stockholmské charty a Charty IPRA, dvou nejzásadnějších morálních kodexů, podle kterých se řídí (či by měli) všechny subjekty, zabývající se public relations....
Mediální reflexe politické agendy prezidenta Václava Klause
Picková, Zuzana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Přestože je prezident Václav Klaus značně medializovaným politickým aktérem, neznamená to, že média informují o všem, co prezident říká a co zdůrazňuje. V této práci zkoumám, kolik pozornosti věnovaly tři celostátní deníky prezidentovým projevům k 1. lednu, 28. říjnu a 17. listopadu v letech 2007 - 2011. Jedním z cílů práce je zjistit, jak často byly projevy zmiňovány v denících a která témata z nich vyvolávala mediální pokrytí. Výsledky výzkumu ukazují, že deníky Mladá fronta DNES, Právo a Blesk se nejvíce zajímaly o Novoroční projevy, přičemž projevy k 17. listopadu zůstaly na okraji pozornosti. Při výběru témat novináři postupovali selektivně. O jakých tématech z projevu psali ve svých článcích, nesouviselo s tím, v jakém rozsahu prezident témata pojednal. Pořadí témat pro prezidenta, na základě toho, kolik prostoru jim věnoval, a priority deníků vycházející z toho, kolik článků k jednotlivým tématům vydaly, se v mnoha případech značně lišily. Druhým cílem práce bylo osvětlit, jak média prezidenta Václava Klause v souvislosti s jeho projevy zobrazovala. Analýza rámcování ukázala, že prezident byl většinou rámcován negativně. Nejčastěji byl vykreslován jako někdo, kdo se mýlí, balancuje na hraně svých pravomocí a je nedůvěryhodný. Jistá dávka respektu a úcty k prezidentovi Václavu Klausovi se...
Povstání v Libyi: "Al-Džazíra efekt"
Hanzal, Jaromír ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce Povstání v Libyi: "Al-Džazíra efekt" zkoumá prostřednictvím kvantitativní analýzy vztah českých tištěných médií k arabské zpravodajské síti Al-Džazíra. Úvodní teoretická část práce je rozdělena do třech oddílů. V prvním oddílu autor Al-Džazíru představuje jako významného hráče na regionálním i globálním trhu zpravodajských televizí. Druhý oddíl shrnuje poznatky o dvou zajímavých fenoménech, které nejsou v odborné literatuře jednoznačně vnímány - tzv. "CNN efektu" a "Al-Džazíra efektu". Třetí oddíl pak reflektuje dosavadní kvantitativní výzkumy, které se zpravodajstvím Al-Džazíry zabývaly. Jádro práce spočívá v samotném kvantitativním výzkumu. Autor se zaměřil na klíčové události, u kterých bylo možné předpokládat zvýšený výskyt zmínek o Al-Džazíře. Proto byla v práci zkoumána dvě dvanáctiměsíční období, ve kterých mezinárodní zpravodajství informovalo o událostech spojených s teroristickými útoky na Světové obchodní centrum z 11. září 2001, resp. o vývoji protirežimních povstání na Blízkém východě a v severní Africe souhrnně označovaných jako tzv. arabské jaro v roce 2011. Desetiletý odstup mezi oběma obdobími autorovi umožnil zaměřit se zejména na posun, k němuž ve vztahu k Al-Džazíře u českých tištěných médií došlo. Sledován byl i vývoj v práci českého tisku s Al-Džazírou jako...
Marketingová komunikace turistické destinace Třebíč
Horká, Kateřina ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Předmětem této bakalářské práce na téma Marketingová komunikace turistické destinace Třebíč je deskripce a analýza komunikačních aktivit Města Třebíč a dalších subjektů zapojených do struktury destinace cestovního ruchu, jakými jsou například státní a regionální organizace cestovního ruchu a místní poskytovatelé ubytovacích služeb. Cílem bylo zmapování marketingové komunikace směrem k cílové skupině turistů z regionu, celé České republiky i zahraničí. Při popisu jednotlivých nástrojů komunikačního mixu, jež jsou za tímto účelem využívány, byl hlavní důraz kladen na online komunikaci. Kromě formy komunikace byla pozornost věnována i stránce obsahové, především pak jednotě, srozumitelnosti a validitě komunikovaných informací.
Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010
Šubertová, Sandra ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010 se zabývá zobrazováním zkoumaných politických lídrů, Vojtěcha Filipa, Jiřího Paroubka, Petra Nečase, Radka Johna a Karla Schwarzenberga, v jednotlivých tištěných denících. Práce obsahuje představení jednotlivých lídrů a politických stran, ve kterých v době voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010 působili. Práce poukazuje na rozdílné mediální obrazy lídrů jednotlivých politických stran v různých médiích. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza deníků MF Dnes, Lidových novin, Hospodářských novin, Práva a Blesku v předvolebním období 1. 4. 2010 - 27. 5. 2010, prostřednictvím které je zkoumána četnost informování o jednotlivých lídrech ve zkoumaných denících, rozdíly v prezentaci jednotlivých lídrů a věnované pozornosti každému z nich. Dále je kromě četnosti zkoumáno i vyznění jednotlivých článků. Práce analyzuje jednotlivé deníky z pohledu informování o jednotlivých lídrech v poměru s ostatními tématy. Teoretickým konceptem je mediální komunikace ve vztahu k politice. Na politickou komunikaci práce nahlíží rovněž z pohledu teorie politického paralelismu a vlivu médií na politiku.
Selected causes of the third Mečiar's goverment on the biased news of the Slovak television
Pauková, Kristina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Predkladaná diplomová práca "Vybrané kauzy tretej Mečiarovej vlády a "bias" v spravodajstve Slovenskej televízie" predstavuje analytický popis obdobia tretej vlády Vladimíra Mečiara na základe výskumu prítomnosti bias v spravodajstve Slovenskej televízie. Inštitúcia, zabezpečujúca vysielanie verejnej služby, je vo všeobecnosti považovaná za nástroj moci v rukách politikov a v rokoch 1994 až 1998 je označovaná za médium slúžiace vtedajšej vládnej koalície, či dokonca len jednej strane. Vzhľadom na predchádzajúce výskumy zamerané na predvolebné obdobie 1998 sme sa rozhodli zamerať sa na dve významné kauzy - únos Michala Kováča mladšieho z roku 1995 a referendum z roku 1997, čo môže ponúknuť obraz o mediálnej produkcii z celého vládneho obdobia. Bližšia charakteristika spoločensko-politickej situácie s akcentom na vybrané kauzy je načrnutá v úvodnej časti práce spolu s problematikou bias a konceptom vysielania verejnej služby. V práci sa venujeme i charakteristike vývoja Slovenskej televízie po roku 1989 a bližšiemu popisu je fungovania a vysielania v rokoch 1994 až 1998. Záverečná časť sa zameriava na samotný výskum predpojasti v hlavnej spravodajshej relácii STV pomocou kvantitatívnej obsahovej analýzy a ponúka výsledky vypovedajúce o stave televízie verejenej služby v období tretej Mečiarovej vlády.
Proměna mediálního obrazu války v Iráku ("druhé války v Zálivu") v českém tisku v letech 2003-2008
Sabolová, Veronika ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce nesoucí název Proměna mediálního obrazu války v Iráku ("druhé války v Zálivu") v českém tisku v letech 2003-2008 se zabývá postavením zpravodajských médií a jejich činností v průběhu druhé války v Iráku. Cílem této práce je přiblížit moc médií při ovlivňování veřejného mínění, proto se teoretická část zabývá propagandou, nastolováním témat v médiích a mediálním rámcováním. Protože byla válka v Iráku reakcí na události z 11. září 2001 a prezident Bush vyhlásil válku globálnímu terorismu, zabývá se práce sociologií terorismu a propojením terorismu a zpravodajských médií. Na základě rozsáhlé propagandistické kampaně ze strany Spojených států a Velké Británie a s tím související nastolování témat politickou a mediální agendou probíhá ovlivňování veřejného mínění světové veřejnosti. Cílem analytické části této práce je odhalení mediálních rámců v českém tištěném zpravodajství, reprezentovaném deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy se výzkum zaměřuje na proměnu mediálního obrazu války v Iráku v průběhu šestiletého období, započatého spojeneckou invazí do Iráku a ukončeného odchodem George Bushe z prezidentské funkce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 291 záznamů.   začátekpředchozí247 - 256dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Nečas, Vojtěch
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.