Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dynamické parametry sportovního a konvenčního vozidla
Tesař, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vybrané dynamické parametry sportovního vozidla, které je reprezentováno studentskou formulí Dragon 7 a komparaci těchto parametrů s konvenčními vozidly, zastoupenými dvěma verzemi modelu Škoda Superb III. Ke komparaci byly použity jízdní zkoušky, které simulují reálné jízdní situace z provozu na pozemních komunikacích, aby získané výsledky měření mohli být případně použity pro účely analýzy silničních dopravních nehod. Veškerá měření byla realizována za snížených adhezních podmínek, která mohou v budoucnu napomoci řešení silničních dopravních nehod právě za těchto podmínek. V práci jsou také popsány systémy a prvky používané ve vozidlech, které mají vliv na jízdní dynamiku vozidel.
Vliv prvku pasivní bezpečnosti vozidel při kolizích s chodci
Mrázek, Jan ; Vémola, Aleš (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá vlivem prvků pasivní bezpečnosti při kolizích s chodci. První část práce je zaměřena na obecné seznámení s prvky aktivní a pasivní bezpečnosti vozidel. V následující části se zabývá konstrukcí a využitím moderních prvků pasivní bezpečnosti při kolizích s chodci. V třetí kapitole je pozornost věnována porovnání modelových situací střetu vozidla s chodcem, řešených pomocí simulačního programu. V závěru této kapitoly je provedena syntéza výsledků těchto modelových situací. Poslední část se zabývá možností zvýšení bezpečnosti chodců při vzájemných kolizích s automobily s výhledem do blízké budoucnosti.
Analýza poškození vozidel po malé dopravní nehodě
Psica, Lukáš ; Rábek, Vlastimil (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá analýzou malých dopravných nehôd. Jej pozornosť je zameraná na odhadovanú čiastku na opravu bezprostredne po nehode a neskôr na skutočnú čiastku, ktorá bola reálne potrebná na opravu vozidla. V praxi sa totiž často stáva, že nehoda môže vyzerať na prvý pohľad ako drobná a až po rozobratí poškodených častí sa zistí, že škoda je omnoho väčšia ako sa na začiatku predpokladalo. Pozornosť sa zameriava aj na poistné podvody, ktoré sa stále rozširujú. V súčasnosti neexistuje žiadna literatúra, ktorá by sa danou problematikou zaoberala.
Zpracování vybrané terminologie při analýze silničních nehod
Tokař, Stanislav ; Šachl, Jindřich (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou terminologie užívané v soudně-inženýrské praxi při analýze silničních nehod (ASN). Jedná se o definování pojmů popisujících specifické znalecké zkoumání v oblasti ASN jakými jsou možnost odvrácení střetu a možnost zabránění střetu. Dále se práce zaměřuje na terminologii užívanou v oblastech úzce spojených s ASN jako je řešení případů páchání trestné činnosti v oboru pojištění motorových vozidel z pohledu technického znalce. V této oblasti jsou řešené pojmy rozsah poškození, charakter poškození, korespondence poškození a technická přijatelnost nehodového děje vzájemně propojeny v určitý metodický postup, který může posloužit, jako pomůcka pro znalce při řešení takových případů. Zpracovány jsou i vybrané pojmy z technicko-právní oblasti, se kterými se znalci často setkávají, přitom neexistuje jednotný přístup pro jejich hodnocení z technického pohledu. Zde se jedná o možnosti stanovení hranice náhlé změny rychlosti jízdy a náhlé změny směru jízdy vozidla.
Porovnání jízdních vlastností vozidel
Kalábová, Barbora ; Semela, Marek (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem jízdních vlastností osobního automobilu v závislosti na druhu pohonu kol. V úvodní části teoreticky vymezuje základní koncepce osobních automobilů a dále postupy při zjišťování jednotlivých veličin potřebných k určení jízdní dynamiky vozidel. Praktická část rozebírá plán a průběh realizovaného měření na vybraném vzorku vozidel a interpretuje naměřené hodnoty. Závěrečná část se zabývá vyhodnocením provedeného měření a údajů z těchto měření zjištěných.
Analýza vlivu nesprávného použití a huštění pneu na stabilitu vozidla v mezní situaci
Porč, Karel ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na nesprávné huštění a nesprávné použití pneumatik v mezních situacích. V první části je zpracována rešerše dříve vytvořených prací. Následuje zpracování základní teorie, kde je popsána jízdní dynamika vozidla, brzdění a konstrukce, značení, opotřebení, protektory pneumatik a huštění pneumatik. V další části je měření a vyhodnocení vlivu nesprávného huštění a používání pneumatik. Jako zkoušky byly provedeny brzdné zpomalení a vyhýbací manévr. V třetí části je zhodnocení a shrnutí situace.
Mýtný systém a jeho vliv na silniční dopravu v České republice
Novák, Jaroslav ; Máša, Vojtěch (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mýtného systému zavedeného v ČR od roku 2007. První část práce definuje základní pojmy v dopravě a popisuje vývoj, cíle a směřování dopravní politiky Evropské Unie a České republiky. Dále popisuje jednotlivé způsoby vybírání mýtného na pozemních komunikacích a možnosti zpoplatnění vjezdu do měst. Druhá část je věnována analýze současného stavu nejen mýtného systému provozovaného u nás, ale i v okolních státech. Praktické poznatky jsou doplněny ručním sčítáním nákladních vozidel vyhýbajících se zpoplatněné komunikaci a dotazníkovým šetřením mezi dopravci. Třetí část práce je zaměřena na vlastní návrhy řešení současné situace, jejichž cílem je návrat části nákladních vozidel zpět na zpoplatněné komunikace, snížení hluku na dálnicích v nočních hodinách, zlepšení kvality silnic na území ČR, zvýšení komfortu uživatelů mýtného systému a zvýšení počtu „ekologických“ nákladních vozidel na silnicích
Analýza zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Semmler, Petr ; Škrabal, Jaroslav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinku na stojící cestující. První část práce je zaměřena na teoretické poznatky z hlediska legislativních požadavků na provoz trolejbusů a přepravu stojících osob. V této části jsou také uvedeny fyzikální poznatky průběhu zpomalení a sil působící na vozidlo. Stěžejní část práce je rozdělena na dvojici měření. První měření je zaměřeno na získání dat (hodnota zpomalení) a informací (počet cestujících, zhoršení stability, pád) z běžného provozu se stojícími cestujícími v trolejbusu. Druhé měření pak bude zaměřeno na provedení ukázkových jízdních zkoušek s figuranty v trolejbusu v různých dopravních situacích. Závěr této diplomové práce bude shrnovat získané hodnoty a poznatky z obou měření. Z vyhodnocených dat budou stanoveny příslušné meze zpomalení trolejbusu, při kterých cestující zachová stabilitu nebo naopak dojde k pádu cestujícího.
Vyhodnocení doplňkové výbavy karoserií vozidel z pohledu legislativy
Knebl, Vladimír ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech doplňkové výbavy karoserií vozidel. Obsahem je teoretická a praktická část. Teoretická část je zaměřena na objasnění základních pojmů dané problematiky včetně legislativních předpisů a zákonů. Praktická část se zabývá konkrétními příklady v oblasti úprav karoserií, které jsou následně zkoumány z pohledu legislativy a je objasněna jejich případná montáž a podmínky užití.
Analýza zpomalování tramvají a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Skupová, Dagmar ; Fleissig,, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na měření brzdného zpomalení tramvaje a zjištění jeho vlivu na stojící cestující. Práce sestává ze tří částí. První část je teoretická a zabývá se brzdovým systémem tramvaje. Druhá, experimentální část, popisuje způsob praktického měření brzdného zpomalení a třetí část práce je venována diskuzi nad naměřenými hodnotami brzdných zpomalení. Cílem diplomové práce je určit mezní hodnotu zpomalení, kdy stojící cestující udrží stabilitu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.