|
Neslyšitelný pláč
Dudová, Kateřina ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Tato práce detailně popisuje průběh studia na KALD DAMU, oboru režie/dramaturgie v bakalářském stupni.
Soustředí se na proces tvorby a inscenování vlastního autorského textu " Neslyšitelný pláč".
Předlouhou k vzniklému textu byl příběh dětské vražedkyně, jejíž jméno bylo Mary Bell.
|
|
Herec a improvizace.
Adamová, Sofia ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
V této práci se autor zabývá improvizací z různých úhlů pohledu.
Popisuje improvizaci podle obecně platných faktů, vidí improvizaci jako
určitý způsob myšlení a jednání, popisuje jí na jednu z možných metod
vzniku herecké postavy a rozebírá subjektivně některé z jejích složek,
kterými jsou například: strach, radost, přítomný okamžik etc. Práce
vychází hodně z autorova subjektivního pohledu na danou
problematiku, reflektuje jeho zkušenosti. Je spíše takovým zamyšlením,
nežli podloženým výzkumem.
|
|
Alternativa na KALD.
Vydarený, Petr ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Diplomová práce na téma Alternativa na KALD reflektuje osobní zkušenosti a postřehy z průběhu studia na DAMU. K tomu účelu je vybráno několik důležitých momentů, zejména inscenace v divadle Disk. Text je rozdělen do jednotlivých kapitol, z čehož každá je samostatnou úvahou na dané téma.
|
|
Priority rozvoje městyse Dolní Cerekve z pohledu občanů
Havelka, Jiří ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Tyráček, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, které nedostatky v obci vnímají místní občané, a navrhnout vhodná ekonomicky přijatelné opatření zlepšující kvalitu života v kontextu s trvale udržitelným rozvojem obce. V teoretické části práce budou vysvětlovány základní pojmy, s nimiž budu následně pracovat v části praktické. V teoretické části se budu věnovat problematice trvale udržitelného rozvoje, rozvoje obce, charakteristice obce, dotazníkovému šetření a z části problematice sociologie města. V praktické části popíši obec, dotazníkové šetření, které budu provádět, v závěru navrhnu opatření, která by měla přispět k trvale udržitelnému rozvoji v obci.
|
|
Když herec píše hru
Kubátová, Barbora ; TOŠOVSKÝ, Jan (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
Tato práce s názvem Když herec píše hru se z velké části věnuje autorskému divadlu a autorskému herectví. V práci jsem se snažila popsat tvorbu absolventských inscenací i jiných autorských inscenací, se kterými jsem se doposud setkala. Také v práci popisuji vznik hry Siegfriedova idyla, kterou jsem napsala a posléze i zinscenovala. Text hry je též součástí mé diplomové práce. Touto prací jsem si zrekapitulovala můj dosavadní divadelní život a snad jsem se i poučila do toho budoucího.
|
|
Zmrazit čerstvé ovoce
Havelka, Jiří ; Schmid, Jan (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mikeš, Vladimír (oponent) ; Hořínek, Zdeněk (oponent)
Tato disertační práce je v zásadě rozdělena na tři části. V první, nazvané Divadelní kontext, se snažím dokázat výlučnost tohoto živého druhu umění mezi všemi ostatními obory a hledat nové podstatné důvody pro divadlo v době elektronických médií a virtuálních realit. Zkoumám hranici mezi skutečnou a divadelní realitou, a to především na půdorysu hry. Zaměřuji se na pohled diváka, na schopnost jeho aktivní imaginace jako zásadní složky pro vznik divadelního představení.
|
|
Vliv vedlejších komunikací na zkoušení autorského divadla
Dušková, Linda ; Havelka, Jiří (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se pokouší nastínit možné komunikační problémy v osobním vztahu mezi režisérem a herci a najít jejich kořeny v psychologii. Zpracovány jsou především situace vzniklé při zkoušení autorského divadla v rámci studentského prostředí na DAMU, a to zejména při zkoušení klauzurní inscenace Nesladim (premiéra 19. 1. 2011). Jedním z hlavních aspektů komunikace je manipulace ve všech svých podobách. Práce se zaměřuje na způsoby vzájemné lidské manipulace, a to jak ze strany herce vůči režisérovi, tak v běžném osobním i pracovním životě. Problémy jsou v jednotlivých kapitolách rozebírány na přímých příkladech z praxe a ze života, doprovázeny socio-psychologickým vhledem do situací.
|
|
Proč a pro koho hrát divadlo
Kubištová Máčiková, Adriana ; Kočvarová, Markéta (vedoucí práce) ; Havelka, Jiří (oponent)
Cílem práce je pojmenovat základní motivy pro hraní divadla z pohledu herce.
V jednotlivých bodech je zde rozebírám na základě vlastní zkušenosti a místy
podkládám odbornou literaturou. Jako hlavní důvod pro hraní divadla jmenuji
diváka. Pojmenovávám zde jednotlivé druhy diváků dle vlastního pozorování
v mém okolí. Věnuji se základnímu divadelnímu vztahu herce a diváka.
Přemýšlím nad jeho možnostmi a nad možnostmi jejich vzájemné komunikace.
Prostor pro odehrávání divadelní události chápu jako důležitou součást chemie
funkčnosti. Jeho vliv na vztah herce a diváka a jejich komunikaci je nezměrný.
Vyjmenované podkládám zkušenostmi z vlastní divadelní praxe. Celou práci
zakončuji tázáním, jestli jsou tedy důvody k hraní divadla postačující.
|
|
Autenticita
Reif, Petr ; Havelka, Jiří (vedoucí práce) ; Schmid, Jan (oponent)
Abstrakt
Tato diplomová práce se snaží prozkoumat důležité okolnosti herecké práce, které vedou k tomu, aby byl schopen jednat na jevišti teď a tady, živě, autenticky. Práci jsem rozdělil do dvou hlavních částí. V první části se budu snažit zkoumat aspekty jež ovlivňují hercovu autenticitu na jevišti pomocí svých teoretických znalostí a vlastních praktických zkušeností či zkušeností jiných herců. Ve druhé částí se pokouším pojmenovat problémy autentického herectví na příkladu několika videonahrávek jedné scény pořízených s časovými odstupy z představení Ťapákovci, viz. přiložené DVD.
|
|
Geneze představení Člověče, zkus to
Bohadlo, Martin ; Havelka, Jiří (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Anotace
V této práci se snažím nahlédnout na vznik a vývoj autorského představení Člověče, zkus to od samotného počátku až k jeho realizaci. Zajímá mě postup a prostředky, které jsou k tomu použity. Z pozice herce zkoumám odlišný pracovní postup a snažím se objevit novou hereckou dimenzi. Chci zároveň ukázat divadelní představení jako stále se měnící a žijící celek.
|