Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Human-like bot
Dufek, Jan ; Kadlec, Rudolf (vedoucí práce) ; Dvořák, Filip (oponent)
Hlavním cílem této práce je vytvořit bota pro Unreal Tournament 2004, jehož chování má být co nejpodobnější lidským hráčům. Nejdříve jsme naměřili herní data od lidí a od botů. Poté jsme vybrali výchozího bota a udělali jsme celkem pět iterací porovnání dat od bota s lidskými daty, výběru nějakého rozdílu, vylepšení bota s cílem odstranit tento rozdíl a znovu měření dat. Úspěšná vylepšení byla odebrání otáčení bota za běhu, přidání reakcí na zasažení a lepší přepínání zbraní. Vylepšení která nezmenšila rozdíly byla přidání kempovacího a toulavého módu a útěk s použitím modulu viditelnosti. Na závěr byla věrohodnost bota testována během studie s lidskými hráči. Bot se bude účastnit soutěže botů podobných člověku pojmenovanou 2K BotPrize.
German and Czech logistics terminology
Dufek, Jan ; Vachková, Marie (vedoucí práce) ; Berglová, Eva (oponent)
V předkládané rigorózní práci se zabývám lingvistickou analýzou německého a českého terminologického systému v logistice. Tato práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části nejprve objasňuji, co se rozumí pod pojmem odborný jazyk a terminologie a zkoumám, jakých výsledků bylo v oblasti terminologické vědy a výzkumu odborného jazyka dosaženo. Opominout nelze ani lingvistickou práci v oblasti logistiky a problematiku vztahů mezi termíny, které představují metodiku této práce. V praktické části je prováděna analýza německé terminologie v logistice pomocí sémantických vztahů mezi termíny. V popředí těchto rozborů stojí vztah celku a části, který je dále ještě determinován specifickým příznakem. Na tuto empirickou část navazuje kontrastivní analýza německé a české terminologie v logistice, v níž se kromě rozdílů sémantických bere zvláštní zřetel na odlišnosti v počtu jednotlivých komponent příslušného termínu jakož i na slovotvorné rozdíly při konstrukci názvosloví v obou jazycích.
Neolitické až časně eneolitické aktivity na výšinných sídlištích a hradištích ve středních Čechách
Dufek, Josef ; Dobeš, Miroslav (oponent) ; Popelka, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zpracování neolitických až časně eneolitických nálezů a archeologických nálezových situací na výšinných sídlištích a hradištích ve středních Čechách (Pražské tabuli). Zhodnocení výpovědní hodnoty archeologického materiálu z 24 zjištěných výšinných poloh, určení jejich pravděpodobného zemědělského zázemí a možné vazby na pozemní i vodní cestovní koridory. Neméně důležitým cílem bylo vytvoření formulářového katalogu obsahujícího maximální množství informací o každé výšinné lokalitě a shromáždění dostupné odborné literatury.
Stavba gagu v tvorbě skupiny Monty Python
Sláma, Matěj ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; DOLENSKÝ, Martin (oponent)
Cílem této práce je analýza montypythonovské komiky. Rozebírám funkčnost komiky této skupiny jak po stránce dramaturgické, tak formální, která se mírně liší v jejich televizní a filmové tvorbě. Zaměřil jsem se na strukturu jejich gagů, v čemž navazují na tradici němé grotesky a kde se naopak projevuje specifické uchopení tohoto komediálního tvaru. Gag můžeme označit za její nejmenší skladebnou buňku. V první části práce analyzuji principy fungování gagu obecně, ve druhé části pak porovnávám, jakým způsobem s ním pracuje tato britská humoristická skupina a to demostruji na ukázkách jak z televizního seriálu, tak hraného filmu. Analýzou jsem došel k zjištění, že to, co tvoří montypythonovský gag originálním, není absence pointy, ale zcizování, které pracuje s divákovým očekáváním a jeho chytrým narušováním.
Proč Modrovous zabíjí
Jarošová, Andrea ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Modrovous je vrah, jehož důvod zabíjet se témněř ve všech adaptacích liší. Spolu s Modrovousovou motivací k vraždám se mění nejen míra jeho viny, ale i význam jeho existence. Mění se i to, zda je Modrovous brán jako reálná postava, nebo jen jako manifestace destruktiních pochodů (a jejich překonání)v dívčině mysli. V práci ze zabývám zkoumáním a porovnávání těchto různých přístupů. Zkoumám, jak vytvořit příběh postavy, jejíž příběh v originální pohádce dořečený není.
Povolání scenárista
Parkanová, Beata ; MAŠEK, Vojtěch (vedoucí práce) ; DUFEK, Jiří (oponent)
Cílem mé magisterské diplomové práce Povolání scenárista je v základních bodech načrtnout témata, týkající se profese scenáristy a zjistit, co mohou studenti udělat pro to, chtějí - li se jako scenáristé živit, a co pro takto zaměřené studenty může udělat sama katedra scenáristiky a dramaturgie. Těžištěm mé práce jsou pro to rozhovory se scenáristy, kterým se psaní scénářů stalo profesí, dotazníky studentům KSD a v neposlední řadě mé osobní studijní a profesní zkušenosti.
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Honzková, Aneta ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
V teoretické práci se budu věnovat proměnám a práci se žánrem road movie, které se zabývají tématem rodiny. Road movie je sice mnohotvárný žánr, ale s přesně vymezeným pravidlem - z bodu A do bodu Z. Co se stane na cestě, to je otevřené. Na příkladu road movie, hlavně té současné, se dá demonstrovat, jak se vytrácejí naše závěry, sny a cíle. Co vlastně chceme, kdy to chceme, proč to chceme? Co hledáme. Naše generace se učí dosáhnout všeho a pokud možno hned. Co nejvíc a co nejrychleji. Ale to vede jen ke vzniků rebelů, antihrdinů, které známe z road movie. Stejně jako oni se vydáváme na cesty a pátráme po tom něčem "onom," co dá našemu životu smysl.
Film jako organismus a jako stroj
Šindelka, Marek ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; BERNARD, Jan (oponent)
Abstrakt Práce se zaměřuje na srovnání teoretických přístupů Sergeje Ejzenštejna, Dzigy Vertova a Andreje Tarkovského, coby tří zcela odlišných pozic na škále mezi organickým a mechanickým filmem. Každá tato pozice má svou specifickou temporalitu, vycházející především ze zvolené střihové metody tvůrců: Ejzenštejnova dialektická montáž pracující v modu "člověk-příroda", Vertovova dialektická montáž v modu "oko-hmota", Tarkovského antidialektická montáž samoorganizující se filmové struktury na základě časového tlaku uvnitř záběrů.
Význam postav v moderní filmové pohádce Oty Hofmana
Pařízková, Tereza ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; DUTKA, Edgar (oponent)
V předkládané práci se zabývám anylýzou významu nadpřirozených postav v díle Oty Hofmana. Hofman je zakladatelem moderní filmové pohádky v Československu a jeho práce filmová i literární je známá celosvětově. Mým cílem je jeho svět popsat a kategorizovat v jeho vlastních vývojových fázích a zvratech a ukázat na míru autorství v jeho dílech. Propojením dětské psychologie s chováním a motivací jeho hrdinů chci poukázat na dětský svět viděný očima Oty Hofmana.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Dufek, Jakub
7 Dufek, Jan
8 Dufek, Jaroslav
7 Dufek, Jiří
5 Dufek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.