Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 179 záznamů.  začátekpředchozí167 - 176další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inspirační zdroje waldorfské pedagogiky
Horová, Dita ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce, kterou jsem zpracovala, se zabývá waldorfskou pedagogikou. Strávila jsem rok na waldorfské škole v Německu v Karlsruhe jako asistentka učitele v první třídě. Byla jsem zde ve styku s učiteli, rodiči i žáky, viděla a zažila chod této školy, stala se divákem na měsíčních slavnostech, divadelních představeních žáků a chodila na učitelské konference. To všechno mi umožnilo proniknout do principů waldorfské pedagogiky. Tyto zážitky se mi staly motivací pro napsání této práce, neboť poznatky a zkušenosti, které jsme v Německu získala, jsem chtěla nejen prohloubit dalším teoretickým poznáním, ale chtěla jsem je srovnat i s waldorfským školstvím v Čechách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Orbis sensualium pictus J.A.Komenského očima žáků 1.st.ZŠ
Hochová, Hana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce má dvě části. V první, teoretické části, se zaměřuji na rozbor Komenského myšlenek, otázku lidské aktivity, didaktické zásady, z nichž především zásadu názornosti, která později vrcholí v díle Schola ludus. Dále se ve své práci zabývám vývojem a rozborem věcně jazykových učebnic v kontextu s životem Jana Amose Komenského, postavením díla Orbis sensualium pictus mezi těmito učebnicemi a jeho vlastním rozborem. Ve druhé části, praktické, se věnuji výběru sedmi kapitol díla Orbis sensualium pictus, skrze něž jsem chtěla docílit porozumění Komenského době a vytvoření současného vzdělávacího obsahu. Žáci tak vytvořili nový Orbis pictus, jemuž dodali současný obsah a paralelné navázali na původní témata Komenského. Jako metodu jsem zvolila dlouhodobý projekt najeden měsíc a realizovala jsem ho sžáky 1. ročníku základní školy.
Podmínky úspěšné integrace
Šišková, Anna ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné základní škol. Práce pojednává o term inologii spojené s integrací, dále popisuje současné snahy a východiska v Evropě i u nás ve vztahu k integraci. Autorka sleduje podm ínky a kom petence činitelů podílejících se na integračním procesu, analyzuje přínos a problém y spojené s integračním procesem . Mezi tyto činitele patří vedle žáka se speciálním i vzdělávacím i potřebami i třída, kde je integrován, učitel a pedagogický sbor, dále vedení školy, rodina, odborná péče. Mezi neživé činitele patří materiálnětechnické podmínky. Ktomu, aby integrace byla úspěšná a tedy i přínosná, je nutné, aby všichni činitelé, spolupracovali s vlastním vnitřním přesvědčením . Nestačí se totiž k integraci stavět form álně, tj. formálně ji vykazovat, ale je nutné ji skutečně realizovat. V tom je její skutečný smysl. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Začleňování předškolních dětí se zdravotním postižením v mateřské škole
Kloudová, Blanka ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Tématem této práce je integrace předškolních dětí se zdravotním postižením v běžných mateřských školách. Záměrem autorky je vytvořit co nejkomplexnější přístup k problematice integrace předškolního dítěte se zdravotním postižením. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část zachycuje především legislativní východiska a vývoj integrace v České republice. Podrobněji se zabývá zúčastněnými v integračním procesu - rodinou, dítětem a školou. Dále zahrnuje podmínky integrace a poukazuje nejen na pozitiva, ale i na možná rizika, které si je třeba uvědomit při zodpovědném přístupu k integraci. Praktická část popisuje integrační proces v běžných mateřských školách v určitém regionu a v jedné konkrétní mateřské škole. K tomuto procesu se vyjadřovali rodiče, pedagogové a poradenští pracovníci. V závěru práce jsou popsány integrační cesty dvou dětí, jejichž prostřednictvím autorka přiblížila případným zájemcům o tuto problematiku, že přes všechna možná úskalí, která proces integrace provází, lze tento proces vnímat jako smysluplný pro všechny zúčastněné a stojí za to dál v této cestě pokračovat. Klíčová slova: integrace dítě s postižením postoj k rozdílnosti integrační proces ve vzdělávání Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojetí žáka v díle J.A.Komenského
Soukupová, Karla ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl objasnit pojetí žáka v díle J. A. Komenského. Podklady pro zpracování tohoto tématu byly získány analýzou jeho významných pedagogických prací (Velké didaktiky, Nejnovější metody jazyků a Pampaedie). Ve všech těchto dílech představuje žák toho, kdo se učí od svého učitele. Učitel žáka předchází příklady, všestranně rozvíjí a zušlechťuje jeho osobnost. V Pampaedii je pojetí žáka rozšířeno na dobu celého životního období. Klíčová slova: Žák, učitel, výchovně vzdělávací proces, vedení, podřizování se, zušlechťování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj školství v Konici a okolí na pozadí vlastivědné charakteristiky Konicka
Zbořilová, Zdeňka ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
D ě j i n y p e d a g o g i k y p o j e d n á v a j í o p r a x i a t e o r i i v ý c h o vy v z d ě l á n í a v y u č o v á n í dětí a m l á d e ž e od vzniku lidské s p o l e č n o s t i . 1 " D n e š n í stav p e d a g o g i c k é praxe a t e o r i e je z v e l ké č á s t i v ý s l e d k e m ú s i l í n a l é z a t t a k o v é t y p y š k o l n í , m i m o š k o l ní i r o d i n n é v ý c h o v y , k t e r é by o p t i m á l n ě v y h o v o v a l y k o n k r é t n ím h i s t o r i c k ý m , s o c i á l n ě - p o l i t i c k ý m a k u l t u r n í m p o d m í n k á m v ý v o je j# e d n o t l i v ý c h s t á t ů a n á r o d u . *2" C í l e m d i p l o m o v é práce bylo z p r a c o v a t h i s t o r i c k ý vývoj š k o l n í h o o b v o d u K o n i c e ( v i z . P ř í l o h a č. 1 ). P r á c i j s e m r o z d ě l i l a do n á s l e d u j í c í c h č á s t í: V p r v n í č á s t i j s e m p o d a l a s t r u č n ý p ř e h l e d v ý v o j e š k o l s t ví v č e s k ý c h z e m í c h , aby se t a t o ú v o d n í část m o h l a s t á t n á v o d em a m ě ř í t k e m při p o s u z o v á n í vývoje š k o l s t v í regionu v j e d n o t l i v ý c h č a s o v ý c h o b d o b í c h. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj hračky předškolního dítěte
Knápková, Zuzana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Hračky jsou nezbytné doplňky pro nej významnější činnost dítěte - hru. Hračky nevyhnutelně patří ke hře, ovlivňují způsob a průběh hry, umožňují hru dostatečně rozvinout a obohatit, podporují sociální kontakty mezi dospělými i vrstevníky, poskytují potěšení a zábavu. Hračky "to jsou ty žádoucí poklady, srdci dětskému tak drahé." (Studničková, 1891, s.42) Hračky jsou součástí kulturního dědictví. Ony zrcadlí kulturu a celkový způsob života společnosti, rovněž tak, jako hra. " Čistá hra sama je základem a činitelem kultury. " (Huizinga, 1971, s. 13) . Hračka byla a vždy bude odrazem doby, pro kterou je charakteristická. Zrcadlí se v ní význam a pozice dítěte ve společnosti, způsob života, kultura a tradice, estetický pohled člověka a hodnotový žebříček jedince. Hra a hračka jsou dva rovnocenné pojmy na sobě závislé ve vzájemné interakci. Nelze přesně vymezit, neboť sled prvenství se střídá, zda dítě hru rozvíjí na základě dané hračky nebo je tomu právě naopak, na základě dané hry si vybírá hračku. Při výběru hraček, je dítě ovlivněno mnoha činiteli. Subjektivní přání dítěte hrát si právě s touto hračkou, je ovlivněno prostředím, vychází z kulturního vzorce společnosti, kde dítě vyrůstá, závisí na jeho věku, inteligenci a pohlaví. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Osobnost učitele v proměnách času
Ročková, Klára ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Záměrem diplomové práce je nastínit vývoj učitelské profese na vybraných pedagogických osobnostech od druhé poloviny 18. století do první poloviny 20. století. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a empirickou. Základem teoretické části jsou portréty čtyř pedagogických osobností. Portréty mapují život a působení Jakuba Jana Ryby, Jana Vlastimíra Svobody, Věnceslava Metelky a Františka Bakule. Nedílnou součástí teoretické části jsou také podněty k výletům do míst v České republice, která jsou spjata s těmito učiteli. Základem empirické části je projekt "Osobnost učitele v proměnách času". Tento projekt se opírá o medailonky tří pedagogických osobností (J. J. Ryby, V. Metelky a F. Bakule), které jsou určeny žákům 5. ročníku základní školy. Projekt má přiblížit žákům historické období prostřednictvím života a působení učitelů. Snahou projektu je integrace předmětů a mezipředmětových vztahů na základě rámcového vzdělávacího programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Návrh vzdělávacího programu pro pracovníky společnosti UHS JAKOS, a.s. při zavádění čárových kódů
Slavíková, Jana ; Uhlířová, Jana (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je návrh vzdělávacího programu pro zaměstnance UHS JAKOS a.s., která před 4 lety implementovala nový informační systém a v návaznosti na jeho zavedení plánuje zavádění čárových kódů. Analýza byla zrealizovaná prostřednictvím dotazníkového šetření mezi zaměstnanci, kteří přijdou do styku s čárovými kódy. Práce je rozdělena do 3 částí. První je teoretická popisující vzdělávání jako proces změny při zavádění čárových kódů. Dále je zde část analytická, kde je popsán současný stav společnosti prostřednictvím dotazníku. Závěr se soustředí na návrh vzdělávacího programu, který by ulehčil zavádění čárových kódů.
Návrh opatření vedoucí ke zlepšení konkurenceschopnosti podniku
Uhlířová, Jana ; Kruntorádová, Markéta (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření návrhů opatření, která povedou ke zvýšení konkurenceschopnosti. Objasňuje pojmy oblasti konkurenceschopnost a konkurenční výhoda. Zkoumá společnost Mironet.cz, jež se specializuje na prodej zařízení informačních technologií, a analyzuje okolí podniku. Na základě analýz navrhuje opatření vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti zvolené firmy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 179 záznamů.   začátekpředchozí167 - 176další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Uhlířová, Jarmila
7 Uhlířová, Jaromíra
2 Uhlířová, Jaroslava
2 Uhlířová, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.