Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 262 záznamů.  začátekpředchozí125 - 134dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příroda: druhý domov Mariána Poláka
Lišková, Michaela ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí - z praktické a teoretické. Praktická část nesoucí název Příroda: Druhý domov Mariána Poláka je videoprofilem českého dokumentaristy Mariána Poláka, který se jako jeden z mála českých dokumentaristů dlouhodobě věnuje natáčení přírodovědných témat. Polák se už při studiích na FAMU zabýval natáčením přírody, kterou ve svých filmech zobrazuje až dodnes. Český dokumentarista za svůj dosavadní život natočil několik desítek dokumentárních filmů a pořadů o přírodě. V loňském roce dokončil svůj první celovečerní film o české přírodě Planeta Česko (2018), který byl nominován na cenu Český lev. První část bakalářské práce se tudíž snaží vylíčit Mariána Poláka především jako dokumentaristu. Současně také ukazuje proces, kterým musí každý den procházet při natáčení přírodovědného dokumentu. Teoretická část navazuje na praktický projekt a fakticky ho rozvíjí. Rozebírá dokumentární tvorbu, snaží se definovat dokumentární film a ve stručnosti se zabývá i dějinami dokumentaristiky a samotným vznikem dokumentární tvorby. V další části bakalářské práce je popsána typologie dokumentů. Charakterizován je zde především dokumentární film autorský, moderovaný, hraný a observační. Nejpodrobněji je rozpracováván dokument přírodovědný, přičemž práce se soustředí především na...
Všechny jsem je zabil: reprezentace případu Roberta Dursta v dokumentu, celovečerním filmu a médiích
Stránská, Karolína ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce Všechny jsem je zabil: reprezentace případu Roberta Dursta v dokumentu, celovečerním filmu a médiích bývá případovou studií, která sleduje proces Roberta Dursta ejména v árním seriálu a celovečerním f režiséra Andrewa ovnává jednotlivá mediální zpracování a zabývá se kritikou rozhodnutí mentárních tvůrců v rámci principů dokumentární etik . Klade důraz na morální dilemata, který ůž ista při své tvorbě čelit. Práce mapuje vývoj yšetřování vražd Susan Bermanové, Morrise Blacka, Durstova souseda, a zmizení Kathleen Durstové, jejíž tělo nebylo nikdy nalezeno. Práce se dále zamýšlí nad tím, jak znázornit pravdu v a čí arecki ve svých fil
Mediální obraz oslav Prvního máje ve vybraných obdobích let 1948-1989 v československém tisku
Pružinová, Kristýna ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem oslav Prvního máje v průběhu čtyř desetiletí komunistického režimu v Československu. Prostřednictvím kvalitativní analýzy dokumentů popisuje oslavy vždy ve dvou týdnech před nimi a jeden týden po nich v posledních dvou letech každého desetiletí - tzn. v letech 1948, 1949, 1958, 1959, 1968, 1969, 1978, 1979, 1988 a 1989. Analýza se zaměřuje na to, jak oslavy Prvního máje v těchto vybraných obdobích zobrazovaly na svých stranách tři dobové deníky - Rudé právo, Svobodné slovo a Lidová demokracie. Kvalitativní analýza je doplněna kvantitativní částí, která zaznamenává celkové počty zmínek o Prvním máji ve čtyřech stanovených kritériích, a tím předkládá ucelenější obraz o oslavách Svátku práce na stranách československého tisku. Vedle analýzy samotných článků s tematikou Prvního máje se práce zaměřuje na analýzu fotografií a kreseb, které v souvislosti s oslavami deníky použily. Společně s tím mapuje i to, jak všechna periodika informovala o průběhu oslav v zahraničí a jaký důraz jim v tomto ohledu na svých stranách dávala. Cílem této práce je zjistit, jak se mediální obraz v průběhu let vyvíjel a jak se do něj promítalo bezprostřední dění na politické scéně. Společně s tím se práce zaměřuje i na to, jak se mezi sebou lišila prvomájová produkce jednotlivých...
Televizní debaty před druhým kolem prezidentské volby a jejich vliv na rozhodování voličů
Kadlecová, Kateřina ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Televizní prezidentské debaty jsou zajímavým mediálním a politickým fenoménem, kterým dnes již standardně vrcholí předvolební prezidentská kampaň. Poprvé byl tento televizní duel mezi dvěma hlavními kandidáty vysílán v USA v roce 1960. V České republice se zavedla praxe televizních prezidentských debat až s prosazením přímé volby prezidenta, tedy v roce 2013. V této diplomové práci jsem analyzovala pojetí a zpracování televizních prezidentských debat z ledna roku 2018 před druhým kolem volby, do něhož postoupili Miloš Zeman a Jiří Drahoš. Společně se před televizními kamerami utkali ve dvou případech - na TV Prima v pořadu Hledá se prezident 2018 a na České televizi v pořadu Prezidentský duel - Finále. Cílem této diplomové práce je zjistit, jak se lišila dramaturgie a celkové zpracování debaty na soukromé televizi, oproti pojetí, pokud duel produkovala veřejnoprávní instituce. Prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy a následné komparace jsem se zajímala nejen o výběr a řazení témat, ale také o způsob moderace, o vizuální a zvukové prostředky použité během debaty, o roli publika. Na základě poznatků z teoretické části jsem zhodnotila rozdílnost televizních debat v českém prostředí od toho amerického a pomocí dat z průzkumu veřejného mínění agentury Median se pokusila interpretovat to, jaký...
Internetové recenze dokumentárního snímku Mečiar a uživatelské komentáře na Česko-Slovenské filmové databázi
Müllerová, Eva ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce Internetové recenze dokumentárního snímku Mečiar a uživatelské komentáře na Česko-Slovenské filmové databázi se věnuje analýze a srovnání vybraných internetových filmových recenzí a uživatelských komentářů na Česko-Slovenské filmové databázi. Úvodní část práce se zabývá situací na slovenské politické scéně po roce 1989, konkrétně pak obdobím vlády politické strany Hnutie za demokratické Slovensko a jejím lídrem Vladimírem Mečiarem. Kromě toho zahrnuje stručné poznatky z teorie dokumentárního filmu, informace o předchozím filmovém vyobrazení Vladimíra Mečiara i o tvorbě Terezy Nvotové, následované analýzou snímku Mečiar. Hlavní část práce je věnovaná vymezení žánru recenze, fenoménu Česko-Slovenské filmové databáze, přičemž samostatné podkapitoly se zabývají i dalšími dvěma filmovými databázemi. Závěrečná kapitola práce je zaměřena na analýzu a porovnání internetových filmových recenzí publikovaných vybranými médii lišícími se od sebe jak zaměřením, tak cílovou skupinou, a uživatelských komentářů na Česko-Slovenské filmové databázi. Recenze i uživatelské komentáře jsou porovnávány z hlediska obsahového, formálního i jazykového. Cílem práce je pokusit se na příkladu snímku Mečiar ilustrovat, zda jsou uživatelské komentáře skutečně svébytným publicistickým žánrem, jenž nahrazuje...
Realita v československých kriminálních filmech z 60. let (s důrazem na postavu vyšetřovatele a kriminalistické metody)
Staňková, Nikola ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Filmy či seriály s kriminální tematikou se mezi diváky těší velké oblibě. Poměrně dlouhou tradici mají i v České (Československé) republice. Konkrétně v 60. letech minulého století bylo v Československu natočeno několik kvalitních filmů s detektivní zápletkou, které dodnes patří ke klenotům tuzemské kinematografie a jsou v televizi poměrně často reprízovány. Snímky zobrazují nejen zločin, ale také následný průběh vyšetřování, a tedy i práci kriminalistů. Způsob zachycení policejní činnosti je divákům předkládán jako skutečný odraz reality a diváci mu často věří. Je proto zajímavé sledovat, zda filmové zpracování metod a postupů vyšetřování odpovídá skutečné kriminalistické praxi. Touto problematikou se zabývá předkládaná diplomová práce. Z hlediska policejní praxe a filmové naratologie analyzuje celkem pět československých snímků s kriminální tematikou a jejím cílem je zjistit, nakolik odpovídají zobrazené kriminalistické postupy tehdejší realitě. Důraz je kladen rovněž na postavu vyšetřovatele, jakožto představitele strážce zákona, a především hlavní filmové postavy. První část práce tvoří teoretický úvod do principů filmového vyprávění, částečně i do filmové teorie a především pak úvod do metodologie kriminalistiky. Druhá část práce je praktická. Teoretické poznatky jsou zde aplikovány při...
Komparace vybraných tematických okruhů publikovaných v časopise Vlasta v obdobích 1973 - 1978 a 2013 - 2018
Mašková, Martina ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce "Komparace vybraných tematických okruhů publikovaných v časopise Vlasta v obdobích 1973-1978 a 2013-2018" seznamuje čtenářky a čtenáře s tematickými kategoriemi ve Vlastě 70. let a 21. století. Hlavním záměrem je porovnat kategorie těchto dvou období a určit, jak se za čtyřicet let proměnily. Práce uvádí čtenáře do mediální problematiky, ve druhé kapitole připomíná nejdůležitější události České a Československé republiky, další kapitola se zabývá rolí ženy a její pracovní i společenskou úlohou. Čtvrtá kapitola představuje vlastníky médií a časopis Vlasta. Praktická část práce je věnovaná výzkumu kvantitativních a kvalitativních rozdílů mezi kategoriemi témat v časopise Vlasta v obdobích 1973-1978 a 2013-2018. Výzkumem bylo zjištěno, že obsahy obou zkoumaných období mají své typické znaky. Autorky a autoři se v 70. letech věnují tehdejší politice a kritizují společenské nedostatky. Žena je zobrazena jako obětavá matka a neúnavná pracovnice. V současnosti se o politice mluví minimálně a o minulém režimu vůbec. Apel na ženu není zcela koherentní - měla by být krásná a štíhlá, ale na druhé straně "jsou ženské křivky pěkné" a "pravá dáma neřeší vrásky". Co ovšem řeší, a to mnohem víc než v 70. letech, jsou vztahy s muži. Také řeší, co si koupí nového. Konzumerismus je zde patrný i...
České a nizozemské publikum a jejich vnímání enviromentálních otázek na příkladu seriálu Teorie velkého třesku
Homolková, Lenka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
V této práci se zaměřuji na propagaci environmentálních témat skrze situační komedii a porovnávám vnímání těchto témat českým a nizozemským publikem. Reportuji výsledky focus groups pořádaných za využití amerického sitkomu Teorie velkého třesku (2007-2019), z nějž byly předem vybrány artefakty za pomoci tematické analýzy. Tyto poznatky indikují rozdílné vnímání environmentálních obsahů obsažených ve sledovaném seriálu, stejně jako odlišnou percepci hypotetické propagace environmentálních témat v seriálech dalších. Všeobecně vnímá globální vzorek propagaci environmentálních témat v populárních médiích kladně, liší se však míra a forma akceptovaného užití takovýchto témat. České publikum vnímá sledovaná témata negativněji než publikum nizozemské, vykazujíc nižší práh citlivosti k případnému útoku na vlastní názory a identitu. Nejsignifikantnější rozdíly byly pozorovány v oblasti percepce konceptu přírody, osoby, zajímající se o životní prostředí, a individuálního vlivu na zlepšení / zhoršení stavu životního prostředí. Vhodným nástrojem komunikace environmentálních témat obsažených v sitkomu je korektivní ironie (umožňující zdůraznění kontrastu mezi poznatky o životním prostředí a osobními akcemi, které jej mají chránit), humor (nedeprimující, neodrazující divačku před sledováním samotného pořadu) a...
Zobrazování žen v českém filmu v období diktatur
Havlíčková, Michaela ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce Zobrazování žen v českém filmu za dob diktatur se věnuje tématu ženských postav ve filmech ovlivněných nacistickou a komunistickou propagandou. Za cíl si klade prozkoumat společné a rozdílné rysy, kterými se zobrazování žen dané filmy vyznačovaly. V případě filmů pod vlivem komunistické propagandy se práce konkrétně zabývá obdobím 1948-1956. K analýze ženských filmových postav bylo vybráno 15 filmů, které splňují kritérium ženy v hlavní nebo v jedné z hlavních rolích. Teoretická část se věnuje ukotvení tématu diplomové práce, proto je v ní pojednáváno o propagandě, dále o fenoménu nacistické a komunistické propagandy, vývoji české kinematografie a role ženy v nacistické a komunistické ideologii. V části praktické je pak využit k analýze model Jense Edera - Hodiny postavy.
Kancelář Blaník: politická satira jako zrcadlo skutečné politiky
Jirouschková, Karolína ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce Kancelář Blaník: Politická satira jako zrcadlo skutečné politiky si za svůj hlavní cíl klade přinést zjištění, jaký obraz politiky satirický seriál Kancelář Blaník divákům předkládá a jakým způsobem toho dosahuje. Po nutném teoretickém ukotvení zkoumané problematiky následuje praktická analýza seriálu, která se soustředí na charakteristiku postav hlavních a vedlejších, objekty satiry a dramaturgickou strukturu epizod i celé série. V závěru práce je pozornost věnována také filmu Prezident Blaník, který na seriál navazuje a ukazuje tak odlišnosti ve zpracování jednoho námětu různými formáty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 262 záznamů.   začátekpředchozí125 - 134dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.