Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Technologie pórobetonu
Koutný, Ondřej ; Repka, Martin (oponent) ; Opravil, Tomáš (vedoucí práce)
Stavebnictví je nedílnou součástí průmyslu každé vyspělé země. Hlavní roli zde nehraje ovšem pouze konstrukční hledisko, ale i materiál stavebních dílců. V posledních padesáti letech se na trhu objevila možná alternativa ke klasickým cihlovým tvárnicím v podobě autoklávovaných pórobetonových bloků. Tento materiál si své odběratele získává nejen nízkou hmotností a snadnou opracovatelností při dostačujících pevnostech, ale zejména díky vynikajícím tepelně-izolačním vlastnostem. Současný trend výzkumu pórobetonu směřuje k využití alternativních surovin, jako například metakaolin, ve snaze zlepšit výsledné vlastnosti výrobků při zachování současné technologie a ceny.
MDF composites AC-PVAl with increased moisture resistance
Repka, Martin ; Brandštetr, Jiří (oponent) ; Šoukal, František (vedoucí práce)
Polymer-impregnated cement materials represent an interesting and promising alternative to conventional Portland cement pastes. Macrodefect-free (MDF) composites correspond to the well-known group of these materials, consisting of inorganic binder and organic polymer. Despite the identification of many potential applications and unusual mechanical properties, MDF cements have certain limitations and particularly loss of strength on exposure to moisture or humidity. One option to increase the moisture resistance is “in situ” reticulation of polymer. This work contains results of initial sample series of MDF composites based on alumina cement and polyvinyl alcohol with three types of organo-titanate cross-linking agents (Tyzors). Effect of MDF composites modification was evaluated by testing of flexural strength of materials in various humidity conditions.
Detekce a rozpoznání registrační značky vozidla
Řepka, Michal ; Sochor, Jakub (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí a rozpoznáním objektů ze snímků s využitím metod počítačového vidění. Předmětem detekce jsou české registrační značky vozidel. Cílem práce bylo vytvořit algoritmus pro jejich automatickou anotaci. K tomu navrhované řešení využívá detekci hran a kaskádové klasifikátory vytvořené pomocí strojového učení. Implementace tohoto návrhu byla následně testována nad pořízenou datovou sadou za pomoci vytvořené testovací aplikace.
Chassis of railway gears for speeds over 200 km/h
Repka, Martin ; Kubík, Michal (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with high speed railway bogies, especially the ones that are designed to run over 200 km/h. Special attention is paid to suspension of the bogies and its influence on the ride behavior of the bogie.
Návrh řízení spalovací komory
Bábíček, Ondřej ; Repka, Martin (oponent) ; Habán, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rešerše celého procesu testování výfukových spon. Je zde uveden popis testovacího zařízení určeného k simulaci reálných podmínek provozu výfukové sestavy nazývaného „Hot Gas Test Bench“ neboli test zatížení horkým plynem. Tato práce řeší optimalizaci procesu nastavení testu na základě zjištění optimálního poměru průtoku vzduchu jakožto okysličovadla a zemního plynu jakožto paliva. Tedy nastavení vstupních parametrů otáček dmychadla vzduchu a otáček dmychadla plynu. V diplomové práci je vytvořen návrh inicializačního i kontrolního procesu k zajištění optimálního spalovacího poměru během celé délky testu.
Konstrukce zařízení pro nanášení polymerních povlaků
Meluzín, Ondřej ; Repka, Martin (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a následnou realizací zařízení pro nanášení polymerních kluzných laků na pracovní plochy kluzných ložisek automobilových motorů. V první části práce je provedena rešerše současného stavu poznání v oblasti konstrukce ložisek a požadavků kladených na ložiskové povlaky a kluzné laky. Jsou zde také popsány technologie nanášení povlaků a vhodnost jejich použití pro různé povlakovací materiály. V druhé části práce jsou uvedeny základní prvky použité pro konstrukci zařízení a jsou představeny koncepční návrhy, vytvořené s přihlédnutím k ergonomii ovládání a zajištění bezpečnosti obsluhy. Vstupními parametry pro návrh a konstrukci zařízení jsou požadované rozměry pracovního prostoru a rozměry ložisek, na která bude kluzný lak nanášen. Dále je popsána celá konstrukce, nástřikový okruh společně s pneumatickými regulačními prvky, a také je navržen systém pro zjednodušení manipulace s ložisky během všech technologických operací, spojených s nástřikem kluzného laku. Součástí práce je také ověření funkčnosti zařízení provedením zkušebních nástřiků na ložiska.
Research of Coatings of Hydrodynamically Lubricated Sliding Bearings for Combustion Engines
Repka, Martin ; Čermák, Roman (oponent) ; Petrůj, Jaroslav (oponent) ; Havlica, Jaromír (vedoucí práce)
The aim of this thesis is the research and characterisation of new sliding bearing overlay with advanced tribological properties based on the polyamide-imide matrix and solid lubricants. The background for the material composition came from the joint initial expertise of commercial coating layer, respectively its surface observation under boundary operational conditions which provided input for improved wear and friction characteristics. Oil characterisation before and after tribotesting and detailed surface chemistry analysis was performed to investigate polymer coating behaviour in stressed lubricated condistions. Further development of coating technique with preparation of newly formulated paint is introduced. Finally, the developed PAI coating with MoS2 and graphite as lubricants for frictional improvement and calcium hydroxide as potential wear improvement additive were studied and evaluated for bearing application.
Vizualizace algoritmů pro plánování cesty
Řepka, Michal ; Uhlíř, Václav (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Nalezení bezkolizní cesty je hlavním problémem při implementaci pohyblivého, autonomního robota. Tato práce se zaměřuje na nejdůležitější algoritmy z tohoto odvětví robotiky a snaží se je srozumitelně vysvětlit. V dalších částech popisuje implementaci demonstrační aplikace, která umožňuje experimentování s těmito algoritmy. Aplikace využívá knihovnu vytvořenou pro tento účel Jakubem Rusnákem v roce 2017. Zde se tedy nachází volné pokračování a rozšíření jeho práce.
Risk Asessment of Construction and Demolition Waste
Repka, Matej ; Láník, Jaromír (oponent) ; Hrabová, Kristýna (vedoucí práce)
Master’s thesis deals with the assessment of risks associated with construction and demolition waste. These are risks mainly related to environmental protection, safety and health protection of workers handling construction waste on the construction site, as well as technical aspects of the use of recyclates. The tools selected for this thesis to identify and analyse the risks are cause and effect analysis (Ishikawa diagram) and bow-tie type analysis. For the assessment of the identified risks, the methods selected are the risk matrix and then the Failure Mode and Effect Analysis (FMEA), which also deals with the design of measures for each problem, which aim to minimize the probability of occurrence and impact of the identified risks. Thus, the aim of the thesis is to identify, assess and analyse the risks and determine simple measures to eliminate or mitigate them.
Virtuální testování systémů ADAS a autonomního řízení
Novák, Adam ; Repka, Martin (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami testování systémů ADAS a autonomního řízení. Pro uvedení do problematiky jsou nejprve rozebrány pojmy ADAS a autonomní vozidlo. Funkčnost těchto systémů by nebyla možná bez senzorů sledujících okolí vozidla, proto jsou blíže popsány jejich nejčastěji využívané typy. Následně se již práce věnuje samotnému testování, jež probíhá virtuálně či plně v reálném prostředí. Zmíněné jsou výhody i nevýhody těchto dvou rozdílných přístupů. V rámci virtuálního jsou vysvětleny principy jednotlivých metod XiL testování a v rámci reálného možnosti testů v běžném provozu a na zkušebních polygonech. Závěrečnou částí je popis programu CarMaker a jeho srovnání s jinými softwary sloužícími taktéž pro virtuální testování. K popisu je využitý ukázkový scénář, ve kterém dojde ke spuštění systému automatického nouzového brzdění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 Repka, Martin
3 Repka, Matej
3 Řepka, Matěj
4 Řepka, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.