Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Caritas Haus St. Hedwig v Bad Steben: problematika náročných životních situací
Vlčková, Jana ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klimešová, Anna (oponent)
Text se zabývá náročnými životními situacemi v životě jedince v kontextu rodinného systému. Objasněny jsou jednotlivá teoretická východiska s důrazem na fenomén krize a nastíněny jsou její projevy, důsledky v různých obdobích života. Podrobněji je analyzována problematika krize dítěte, dospívajícího, dospělého a krize rodiny jako celku. V praktické části je charakterizováno zařízení St. Hedwig, které zohledňuje proces změny a růstu v rodině, a z nich vyplývající potenciální i zjevné konflikty. Terapie rodičů i dětí jsou orientovány na prohlubování jejich schopností vyrovnávat se se stresem, frustrací, konfliktem, řešit náročné životní situace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti středoškolského vzdělávání absolventů zvláštní školy
Kopečná, Eva ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Cílem této práce je zjistit jaké mají absolventi s lehkou mentální retardací možnosti středoškolského vzdělávání, dále jaké mají možnosti pracovního uplatnění v třebíčském regionu a v Praze, a jakou mají absolventi motivaci k budoucímu povolání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vrstevnické vztahy sourozenců dětí s kombinovaným postižením
Řičánková, Simona ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Mašát, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce pojednává o vrstevnických vztazích sourozenců dětí s kombinovaným postižením. Vrstevnické vztahy jsou nesmírně důležité, pomáhají v socializaci a formování identity každého jedince. Vrstevnické vztahy nám pomáhají uvědomovat si sami sebe, naše postavení ve společnosti, vlastní sebehodnocení a seberealizaci. V bakalářské práci jsou uvedeny postoje a vztahy vrstevníků a celé společnosti k lidem s postižením, charakteristika kombinovaného postižení a možné kombinace. Život rodiny s dítětem s postižením, postavení sourozenců bez postižení v rodině s dítětem s postižením, komunikace rodičů s dítětem bez postižení o postižení jejich sourozence. Specifické sourozenecké vztahy a působení sourozence s postižením na sourozence bez postižení. Dále jsou zde popsány vrstevnické vztahy, jejich vytváření a obecná socializace. Vrstevnické skupiny a především vytváření a udržování vrstevnických vztahů sourozenců dětí s kombinovaným postižením, působení sourozence s postižením na vrstevníky sourozence bez postižení a zvláště vnímání vlastních vrstevnických vztahů sourozenci bez postižení. Šetření je realizováno prostřednictvím kvalitativní metody a to formou polostrukturovaného rozhovoru. Cílem bakalářské práce je odpovědět na otázku: "Může sourozenec s postižením ovlivňovat vrstevnické vztahů sourozence bez...
Adaptace klientů Domova Pod Lipami v chráněném bydlení
Svrčková, Jana ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klípa, Miroslav (oponent)
Chráněné bydlení je pobytová služba určena osobám se sníženou soběstačností, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné osoby při obstarávání základních denních aktivit. Smyslem chráněného bydlení je umožnit lidem s postižením žít život, který se co nejvíce podobá životu jejich plně soběstačných vrstevníků a je určena klientům, kteří by jinak museli žít v ústavní péči. Podstatou chráněného bydlení je sociální rehabilitace jedince a je postavena na principech základních práv a svobod člověka a vychází z myšlenky, že zdravotní omezení má mít co nejmenší možný vliv na plnohodnotné začlenění jedince do společnosti. Tato práce se snaží nahlédnout na problematiku chráněného bydlení v praxi konkrétního ústavu sociálních služeb, Domova Pod Lipami, a to i z pohledu samotných klientů. Práce je věnována procesu, kterým prošli pracovníci a klienti Domova Pod Lipami při zavádění sociální služby Chráněné bydlení. Cílem této práce je najít odpověď na otázku, zdali samotní klienti tuto změnu hodnotí jako přínosnou a proč. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Život současné malotřídní školy zkoumaný na ZŠ Teplýšovice, okres Benešov
Goby, Pavel ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "ŽIVOT SOUČASNÉ MALOTŘÍDNÍ ŠKOLY zkoumaný na Základní škole Teplýšovice, okres Benešov", je pokusem o výzkum a analýzu tří sledovaných témat, vztahujících se k životu na této škole. První sledovanou oblastí je pedagogická činnost na škole. Je zde hlavně sledována tvorba školního vzdělávacího programu, který vstoupí v platnost 1. 9. 2007. Dále je výzkum zaměřen na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a tvorbě individuálních vzdělávacích programů pro tyto žáky. Pohled na danou problematiku je doplněn návštěvou vyučovacích hodin. Druhá část práce je věnována dotazníkovému výzkumu mezi rodiči žáků. Výzkum je rozdělen na tři části. V první části se zjišťuje spokojenost rodičů se školou, ve druhé znalost rodičů v oblasti některých výukových metod, ve třetí části ochota rodičů podílet se na chodu školy. Třetí část práce se zabývá vztahem školy k veřejnosti, jmenovitě ke zřizovateli školy - Obci Teplýšovice. Tento vztah je zkoumán hlavně z hlediska legislativy. Prostor je zde věnován také vztahům školy k ostatním institucím, k orgánům státní správy a k širší veřejnosti. Závěr práce je věnován analýze všech hlavních témat, diskusi nad nimi, návrhům a doporučením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Podporované zaměstnávání jako možnost integrace osob s mentálním postižením
Fleischhansová, Pavla ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Hradečná, Pavlína (oponent)
Tuto práci s názvem "Podporované zaměstnávání jako možnost integrace osob s mentálním postižením" jsem zpracovala jako závěrečnou práci v rámci absolvování studijního programu Sociální práce. Práce je zaměřena na problematiku integrace osob s mentálním postižením. Mentální postižení je charakterizováno z hlediska příčin, hlavních znaků a také je uvedena klasifikace tohoto postižení dle MKN-10. Následně je nastíněna problematika vzdělávání osob s mentálním postižením, pedagogická integrace a cíle vzdělávacího procesu. Jsou zde popsány předpoklady (legislativní zázemí, rodina, osobnost integrovaného člověka) pro realizaci integrace osob s mentálním postižením. Integrované vzdělávání umožňuje přípravu na budoucí povolání osobám s mentálním postižením. Přesto se hledají další cesty k tomu, aby tato část populace nalezla uplatnění na otevřeném trhu práce a mohla se co nejúspěšněji začlenit do společnosti osob bez postižení. Proto existuje v ČR program podporovaného zaměstnávání, který představuje důležitou aktivitu v integračním procesu. Je zde popsán vývoj, základní principy a celý proces podporovaného zaměstnávání. Tato služba je realizována neziskovými organizacemi, proto je zde uvedena charakteristika o.s. Rytmus, jeho poskytovaných služeb, cílů a využití služeb u vybraných uživatelů. Powered by TCPDF...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.