Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Facebook a dospělá populace
Černá, Lucie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Diplomová práce se zabývá jednou z největších online sociálních sítí - Facebookem. Klade si za cíl odhalit, jak je vnímána jejími staršími uživateli, to znamená, snaží se s využitím polostrukturovaných individuálních rozhovorů zodpovědět následující otázky: "Jak dospělá populace využívá Facebook? Co ji k tomu vede? A lze nalézt obdobná kritéria v uživatelství Facebooku jako u dospívajících či je vhodnější využít přístupu za pomoci vytvoření typologie uživatelů? " Na základě realizovaného výzkumu bylo zjištěno, že i vývoj uživatelství dospělých jedinců na Facebooku prochází obdobnými etapami jako vývoj uživatelství dospívajících (pre-etapa novictví, etapa experimentování, etapa uživatelství), ale s velkými diferenciacemi, nejen mezi těmito dvěma věkově odlišnými skupinami, ale i mezi jednotlivými dospělými probandy. Uchopení projevů chování dospělých jedinců se zdá být příhodnější s pomocí vytvoření jejich typologie, která umožní více přihlédnout k individuálním zvláštnostem jedinců, ať už to jsou Provokatéři, Neználci, Závislí či Ledabylí uživatelé. KLÍČOVÁ SLOVA Dospělý jedinec Facebook Online sociální sítě Typologie Uživatel
Hodnocení žáků ve škole očima rodičů
Ondráčková, Blanka ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice přístupu rodičů ke školnímu hodnocení. Teoretická část je zaměřena na seznámení se základními pojmy, jako je hodnocení, jeho formy a funkce a možnosti objektivity; dále nastiňuje vztah rodiny a školy, jejich spolupráci a význam hodnocení v rodině a ve společnosti. Těžištěm práce je kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů poodhalit, jak vnímají hodnocení rodiče dětí na prvním stupni základní školy. Důraz je kladen především na význam a důležitost, jakou rodiče hodnocení přikládají, co si pod daným termínem představují a jak školní hodnocení ovlivňuje jejich vztah k dětem a ke škole. Na základě realizovaného výzkumu bylo zjištěno, že postoj rodičů k hodnocení je značně ambivalentní, ovlivněný zejména převládajícím společenským diskursem, vlastním obrazem dítěte a spokojeností se školou a učitelem. Klíčová slova hodnocení, rodina, vztah rodiny a školy, potenciál dítěte, vztah rodiče a dítěte
Elektronická komunikace rodičů a učitelů
Peruthová, Iveta ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Komunikace mezi rodiči a učiteli je důležitá součást vzdělávání dětí. Stále častěji se vedle osobní a telefonické komunikace objevuje i komunikace elektronická, především prostřednictvím emailu. Tato práce se zaměřuje v teoretické rovině na vztah rodiny a školy, jeho historický vývoj i současnou podobu a na vztahy rodičů ke škole a na komunikaci rodičů a učitelů. Dále se věnuje základním teoretickým poznatkům o elektronické komunikaci, především emailu jako prostředku komunikace mezi rodiči a učiteli. V praktické části práce následuje empirický výzkum konkrétní emailové komunikace mezi učitelkou a rodiči na škole pro děti se specifickými poruchami učení. Toto šetření je zaměřeno především na množství a obsahovou stránku emailové korespondence mezi učitelku a rodiči. Analyzuje, jak je možnost emailu jako kontaktního prostředku využívána a jaká témata se v této komunikaci nejčastěji vyskytují.
Mravní usuzování dětí staršího školního věku
Oborná, Denisa ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním mravního usuzování dětí staršího školního věku, tj. dětí ze skautského oddílu ve věku dvanácti až patnácti let. Data pro práci jsem získala díky pravidelnému docházení do skautského oddílu, kde jsem skrze pozorování, rozhovory s dětmi a především rozhovory s vedoucími získala ucelenou představu o mravně dilematických situacích, se kterými se děti v oddílovém životě setkávají. V důsledku toho jsem si vymezila oblast mého zkoumání. Společně s vedoucími jsme následovně vymysleli aktivitu, v rámci níž jsme prostřednictvím skautského zákona diskutovali s dětmi, se snahou poznat povahu jejich mravního usuzování. Teoretickou citlivost a náhled na obecnou problematiku jsem získala především z prací Jeana Piageta a Lawrence Kohlberga.
Blog - Pohled na hubnutí jako maladaptivní copingovou strategii
Neuwirthová, Barbora ; Kučera, Miloš (oponent) ; Viktorová, Ida (vedoucí práce)
Tématem práce jsou různé způsoby hubnutí jako maladaptivní copingové strategie, zaznamenávané prostřednictvím blogů, a existence on-line komunity osob okolo blogů (věnujících se podobnému tématu). Na základě prvotní analýzy empirického materiálu byla zachycena "tvář" typického blogu v této oblasti - rubriky, které jej typicky tvoří a kategorie, jimiž lze blog popsat. Za klíčové kategorie byly označeny věk autorek a jejich vztah k poruchám příjmu potravy. Skrze ně pak bylo nahlíženo na ostatní rubriky a kategorie a byly hledány jejich podobnosti a naopak proměny v závislosti na klíčových kategoriích. Prostřednictvím podrobné práce s daty byl formulován předpoklad, podle něhož se mladší dívky budou spíše stylizovat (tj. explicitně se hlásit k pro-ana) a starší budou spíše formulovat neutrální vztah k poruchám příjmu potravy. Ve vzorku byly rozpoznány hlavní skupiny blogů definované podle věku autorek a jejich vztahu k PPP, které byly posléze analyzovány z hlediska formy i obsahu a navzájem porovnávány. Současně bylo potřeba popsat zvláštní skupiny blogů - nositelů nějaké specifické charakteristiky (kdy určitý prvek byl či nebyl přítomen na rozdíl od většiny blogů). Pohled na celý vzorek byl ukončen hledáním konkrétních podob vztahu mezi poruchami příjmu potravy a způsobem vedení blogu a novým pohledem na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.