Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Křesťanská duchovnost a hospice
Bandiková, Veronika ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Filipi, Pavel (oponent)
Předkládána práce se zabývá křesťanskou duchovnosti a hospici. Teoretická část se věnuje původu pojmu spiritualita, vysvětlení jejího biblického základu a jejího postupného odklonu od tohoto původního významu, vedoucí k individuálnímu vnímání spirituality. Práce se také zaměřuje na spiritualitu poslední etapy života. Dále se zabývá historii hospicového hnutí ve světě i v České republice. V závěrečné části teorie popisuje zcela konkrétní Hospic Dobrého Pastýře v Čerčanech a charakterizuje spiritualitu jednotlivých církví působící v tomto Hospici. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu zjišťuje souvislosti a podmínky v hospici a rodině, které umožňují pacientům otevřít se křesťanské víře.
Mentoring na školách
Klimeš, Milan ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce popisuje metodu zavádění mentoringu do školy. Mentoring je v této práci představen jako možná koncepce spolupráce pedagoga a žáka. V teoretické části je vymezena oblast pedagogiky a didaktiky jako primární oblast, kde probíhají základní edukační procesy, ve kterých dochází k rozvíjení osobnosti člověka. Základní edukační procesy v této práci jsou chápány jako výchova a vzdělání a primárním výsledkem těchto edukačních procesů jsou kompetence. Oblast edukace je popsána pomocí edukačních cílů, principů a forem, prostředků, procesů a činností. Aktéry edukačního procesu jsou pedagog a žák. Další oblastí teoretické části práce je vymezení a popis mentoringu jako možného nástroje v edukační praxi. V praktické části je konkrétně popsána organizační kultura školy a metoda zavádění mentoringu do školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spolupráce psychosociálních krizových pracovníků a hasičů
Šímová, Iva ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Kavan, Štěpán (oponent)
Diplomová práce nese název: Spolupráce psychosociálních krizových pracovníků a hasičů. Psychosociální krizoví pracovníci a hasiči se setkávají při mimořádných událostech - při neštěstích, kde jsou v roli pomáhajících. Práce je psaná z pohledu "nováčka", který se učí, jak dělat svou práci dobře. Cílem práce je zmapovat oblasti a možnosti spolupráce mezi těmito profesemi, které se v praxi potkávají, tak, aby obě profesní skupiny mohly dělat svou dobrou práci v souladu s vlastními očekáváními a očekáváním těch druhých. Práce se opírá o odbornou literaturu z českého a zahraničního prostředí. Postupy a metodika jsou zpracovávány především podle platných zákonů a Standardů psychosociální krizové pomoci a spolupráce. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů, popis psychosociální krizové pomoci a spolupráce a hasičské práce z pohledu jejich hodnot, zásad, roli při neštěstí a souvisejících úkolů, cílů pomoci a spolupráce a jejich nositelů. Centrální část je zaměřena na oblast spolupráce mezi nimi. Závěr je věnován zkušenostem dobré praxe. Praktická část se odvíjí od realizovaného kvalitativního výzkumu - rozhovorů s pomáhajícími při konkrétní mimořádné události. Zjištěná data jsou porovnána s teoretickými východisky a obohacena o návrhy...
Příprava na manželství
Knížková, Renáta ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Beneš, Ladislav (oponent)
Diplomová práce s názvem "Příprava na manželství" má za cíl reflektovat témata přípravy na manželství v souvislostech kulturně historických změn; zjišťovat, zda jsou témata církevních příprav na manželství psána z pozice "co manželství prospívá," nebo z pozice "co manželství ohrožuje". Nebo z pozice "vstup do manželství" a "setrvání v manželství". Teoretická část popisuje pojímání a vývoj manželství od doby novodobé vědeckosti (polovina 19. století) do současnosti z pohledu právního, křesťanského (biblického a církevního práva církve katolické a pohledu českobratrské církve evangelické) a sociologického. V každém ze vstupů popisuji definici manželství, předpoklady pro jeho uzavření a ukončení. Práce se věnuje území českých zemí. V analytické části se věnuji tématům předmanželských příprav v Katolické církvi a Českobratrské církvi evangelické a tomu, z jakého pohledu byla témata napsána. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zásnuby v katolické církvi aneb Smlouva o smlouvě budoucí
Legnerová, Eva ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vztahovým závazkem v kontextu zásnub a období zasnoubení u římských katolíků, kteří slavili katolický obřad zásnub. Jejím cílem je popsat, jak katoličtí snoubenci prožívají zásnuby a období zasnoubení a jakým způsobem pojímají závazek v kontextu zásnub a zasnoubení. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly. V první jsou popsány zásnuby z hlediska jejich osobního a společenského smyslu a jako společenský rituál. Druhá kapitola se věnuje psychologickému pojetí závazku a vybraným psychologickým teoriím závazku. Třetí teoretická oblast zachycuje důraz Církve římskokatolické na vrůstání do závazku ve snoubeneckém vztahu v období od zásnub do sňatku. Doba zasnoubení je přechodovým obdobím, během něhož se má jedinec připravit na opuštění staré sociální pozice a přijetí nové (tj. ze svobodného stavu vrůst do role manžela/manželky). Do popředí vystupuje sociální prostředí, jehož je jedinec součástí. V katolickém prostředí je kladen důraz na to, aby snoubenci tuto dobu využili ke svědomitému zvažování, zda chtějí přijmout svátost manželství. Závazek vystihuje to, že v partnerském vztahu existují přitažlivé a odpudivé síly či faktory, které ve výsledku určují nejen kvalitu vztahu, ale i jeho stabilitu. Přičemž se nevylučuje, že nekvalitní vztah může být stabilní a obráceně....
Jak se vytváří pospolitost
Novotná, Pavla ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Kranát, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, co představuje a jak se vytváří lidská pospolitost vyjadřovaná vzájemnou pomocí s oporou v Kropotkinově pojetí vzájemné pomoci. Práce čtenáře seznamuje s Kropotkinem a jeho teorií vzájemné pomoci uvedenou v díle Pospolitost: vzájemná pomoc. Kropotkinovy stěžejní myšlenky a teorii vzájemné pomoci vykládá v souvisejících kontextech a nabízí dvojí rozměr pospolitosti jakožto struktury a procesu, jejichž významům se podrobně věnuje. Tím rovněž dokládá antropologii disciplíny psychosociální krizové spolupráce, zejména její východisko, že si lidé pomáhají od nepaměti.
Srovnání vzdělávání tlumočníků do znakového jazyka působících na vysokých školách v České republice a ve Finsku
Báštěcká, Barbora ; Hynková Dingová, Naďa (vedoucí práce) ; Okrouhlíková, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na porovnání situace vzdělávání tlumočníků znakového jazyka, kteří v současnosti působí na vysokých školách v České republice a ve Finsku. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a výzkumné. Teoretická část si klade za cíl vymezit specifika tlumočení na vysokých školách a popsat jej na základě příslušné legislativy a pramenů. Součástí této části je představení vzdělávacích systémů, které v obou zemích připravují tlumočníky znakových jazyků. Výzkumná část se zakládá na dotazníkovém šetření mezi tlumočníky z České republiky a Finska. Cílem šetření je zjistit, jakého vzdělání reálně dosáhli ti, kteří v těchto zemích nyní tlumočí na vysokých školách, a jak jsou spokojení se situací s tlumočením na vysokých školách a s úrovní vzdělávání tlumočníků. Posledním bodem práce je usouvztažnit teoretickou a výzkumnou část a porovnat situaci v obou zemích. Klíčová slova: tlumočník znakového jazyka, znakový jazyk, vzdělávání, systém vzdělávání, vysoké školy, Česká republika, Finsko
Příběh pěstounky na přechodnou dobu: návrhy pro systémová zlepšení
Turtáková, Petra ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Klvačová, Petra (oponent) ; Zárasová, Zuzana (oponent)
Předkládaná diplomová práce je kvalitativní sondou do příběhu pěstounky na přechodnou dobu. Práce tento příběh zachycuje, analyzuje a zařazuje do systémových souvislostí. Činí tak s důrazem na osobní zkušenost pěstounky na přechodnou dobu a s využitím osobní zkušenosti dalších aktérů zainteresovaných v tomto konkrétním případě - včetně té mojí. Práce je z velké části reflexí mé vlastní role v tomto příběhu, nahlíží na něj z různých perspektiv, které se vyvíjejí v čase. Diplomová práce se opírá o znalost teoretických zdrojů, především metodik náhradní rodinné péče a metodických doporučení. Teoretické zdroje jsou kriticky nahlíženy a propojovány s osobními zkušenostmi. Tento postup dal vzniknout výslednému zpracování příběhu, které poskytuje možnost nahlédnout do širších souvislostí kolem pěstounství na přechodnou dobu v naší republice. Zachycení systémových souvislostí je v práci využito pro vytvoření návrhů možných systémových zlepšení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Báštěcká, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.