Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí102 - 111další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody environmentální výchovy ve výuce
Povinská, Monika ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
V bakalářské práci "Metody environmentální výchovy ve výuce" se zaměřuji na environmentální metody používané v předškolní výchově a v rámci výchovy a vzdělávání na základní škole. Teoretická část se věnuje vysvětlení základní terminologie a popisu mateřské a základní školy, jejich ŠVP a environmentálním metodám, které tyto instituce používají v rámci svého vzdělávacího programu. Na teoretickou část navazuje část praktická, kdy na základě dotazníkového šetření zjišťuji vztah pedagogických pracovníků k environmentální výchově, aktivní uplatňování metod environmetální výchovy v praxi a popis konkrétních metod, které při výuce pedagogové používají. V závěru práce se věnuji bližšímu popisu a rozboru některých vybraných metod, které mě svým obsahem obzvlášť zaujaly.
Vliv úrovně ekologické gramotnosti učitelů na úroveň ekologické gramotnosti žáků vybraných škol v regionu Žatec
Svobodová, Silvie ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení vlivu úrovně ekologické gramotnosti učitelů základních škol na úroveň ekogramotnosti žáků základních škol v regionu Žatec. Práce navazuje na diplomovou práci Silvie Svobodové z roku 2013 Vliv environmentální výchovy na úroveň ekogramotnosti žáků základních škol regionu Žatec a doplňuje závěry týkající se míry vlivu environmentální výchovy na ekogramotnost žáků 2. stupně. Zkoumá rozsah vlivu úrovně environmentální gramotnosti učitelů na úroveň environmentální gramotnosti žáků. Teoretická část práce obsahuje včetně literárních rešerší charakteristiku žateckého regionu. V úvodu praktické části je prezentován souhrn rozsahu environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty praktikované na testovaných základních školách. Šetření bylo realizováno formou sekvenčního smíšeného výzkumu, schéma QUAN-qual. Dotazníkové testování proběhlo v červnu 2015 s 84 respondenty, 13 muži a 71 ženami. Strukturovaného rozhovoru se v říjnu 2015 zúčastnilo 12 učitelů, z toho 8 žen a 4 muži. Rozbor rozsahu a úrovně environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty na testovaných školách regionu Žatec potvrdila poměrně příznivé výsledky. Testování učitelů prokázalo v porovnání s žáky vyšší zastoupení environmentálně gramotných respondentů, 38%, ovšem předpokládaná přímá úměra mezi úrovní učitelů...
Neplodnost v 21. století a její řešení
Přibylová, Hana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Problematika neplodnosti je aktuální téma, každý šestý pár, který se rozhodne mít děti, se s touto problematikou setkává. Tato bakalářská práce se snaží podat souhrnný přehled možných východisek. Nejprve se věnuje objasnění pojmu neplodnosti (u mužů i u žen), příčin neplodnosti a možnosti vyšetření neplodnosti (zahrnující i problematiku imunologickou). Zaměřuje se na různé možnosti řešení problému: formy léčby neplodnosti, zejména asistovanou reprodukci a její různé modifikace. Velmi diskutované řešení je surogační mateřství, které je podrobněji rozpracováno. A nakonec i možnost osvojení, což je pro mnohé ukončení neúspěšné léčby. Výzkumná část si klade za cíl popsat a analyzovat jednotlivé případy žen, které jsou nuceny řešit daný problém; jakou možnost zvolily či volí s ohledem na zdravotní stav, životní postoj, víru a finanční možnosti. Výstupem praktické části je formulace rad a doporučení pro ženy, které se s neplodností setkávají či v budoucnu budou nuceny tento problém řešit.
Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky
Nováková, Jana ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky AUTOR: Jana Nováková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Alena Thorovská ABSTRAKT: Bakalářská práce s názvem "Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky" upozorňuje na možnosti realizace environmentální výchovy na základní škole. V teoretické části jsou objasněny základní environmentální a pedagogické pojmy, metody práce ve výuce, směry a důvody, proč environmentálně vychovávat. Praktická část je rozdělena do dvou projektů zaměřených na vodu. Projekt na prvním stupni má žáky obohatit o vědomosti a zkušenosti související s vodou. Na druhém stupni se věnuje rybníkům v okolí školy. Praktická část navazuje na dotazníkové šetření, které bylo provedeno prostřednictvím dotazníku. V obou projektech se klade důraz na rozvoj vztahu žáků k přírodě pomocí praktických environmentálních činností. Cílem práce je zvýšit zájem žáků o přírodu, objevovat v ní souvislosti a zákonitosti, poznávat blízké prostředí a rozvíjet k němu pozitivní vztah, pochopit význam životního prostředí pro nás a pro budoucí generace. KLÍČOVÁ SLOVA Environmentální výchova, voda, praktické činnosti, projekt
Znalosti žáků vybrané základní školy o nemocech přenášených klíšťaty
Michálková, Pavla ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Hlavní výzkumný problém práce se týká charakteristiky onemocnění přenášených klíšťaty a zjištění kvantity a kvality informací, které žáci získají v hodině výchovy ke zdraví či biologie o těchto onemocněních. Teoretická část se zabývá historií, etiologií, klinickým obrazem, diagnostikou, léčbou a prevencí klíšťové encefalitidy a lymeské boreliózy. Dále se věnuje obecné problematice klíštěte a dalším onemocněním, která klíšťata přenášejí a způsobují. Uvedeno je také zařazení problematiky onemocnění přenášených klíšťaty do Rámcového vzdělávacího programu. Část praktická se věnuje informovanosti žáků na základní škole a změnám v jejich znalostech o dané problematice v průběhu jejich základního vzdělávání. Cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou žáci informováni o onemocněních přenášených klíšťaty, zejména potom o lymeské borrelióze a klíšťové encefalitidě. K tomu je využita metoda dotazníků, které obsahují otázky týkající se této problematiky. Ačkoli výsledky výzkumu ukazují určitou míru znalostí žáků na druhém stupni ZŠ, zvláště v některých ročnících je nevyhovující. Na základě výzkumu je tedy vytvořeno doporučení pro pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: klíště, klíšťová encefalitida, lymeská borrelióza, znalosti, onemocnění, základní škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí102 - 111další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.