Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí102 - 111další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilní internet a nová generace mobilních aplikací
Zálišová, Mája ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Diplomová práce zkoumá současný stav, vývoj a jeho možné směry v oblasti lokačních služeb mobilních aplikací a jejich nakládání se sociálním a fyzickým prostorem. Tento vývoj je ilustrován pomocí herní tématiky jakožto jednoho ze zásadních odvětví mobilního trhu. V úvodu práce je nastíněn technologický rozvoj, který připravil podmínky pro budoucí konvergenci mobilního a internetového média. V další části je nastíněn vývoj her a herního trhu na mobilní platformě a vznik geolokačních služeb. Následující část je věnována teoretickým základům zkoumání hry jako média s akcentem na problematiku střetu či prolínání herního a reálného prostoru. Zároveň je v této kapitole představeno několik aplikací, které reprezentují debatované herní trendy v prolínání prostoru. Na konci této části se pak práce soustředí zejména na problematické oblasti, které se ve spojitosti s těmito trendy objevují. Jedná se o otázky ochrany soukromí a další problémy související s novou funkcí tohoto média. Závěrem je pak zhodnocení dopadů nové generace mobilních aplikací na společnost a návrh dalšího možného směřování a podoby mobilní technologie.
Urban interfaces & extensions: sensors, chips, and ad-hoc networks as tools for urban culture
Peterová, Radka ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Diplomová práce navrhuje DIY přístup k měření znečištění ovzduší, který oživí vztah a zájem lidí o městské prostředí, v němž žijí. Jsou popsány dosavadní měřící metody a komunikace dat ze strany oficiálních institucí a na jejich základě je představen koncept participativního snímání ovzduší osobními mobilními zařízeními. Technologický pokrok sensorů, výpočetní síly, skladování dat a možnosti komunikace dat disponují nyní potenciálem proměnit všudypřítomná mobilní zařízení jako jsou telefony, PDA nebo iPady v globální mobilní snímací zařízení a umožnit participativní paradigma zapojování "amatérů" do sběru dat. Teorie je ověřena na prototypu s výměnným senzorem, v našem případě měřícím koncentrace oxidu uhelnatého, který nabízí jednoduché řešení jak získávat informace o své aktuální expozici, jak ji zaznamenávat a na základě získaných dat případně reagovat. Tvrdíme, že takováto data lidem umožní nové typy interakce s prostředím, zvýší povědomí o zdrojích znečištění a potenciálně umožní i změny v chování nebo podnítí komunitní kampaně. Na základě dotazníku a rozhovorů identifikujeme výhody a nevýhody takovéhoto amatérského sběru dat a zároveň definujeme požadavky na design a funkčnost budoucích mobilních zařízení ke snímání prostředí.
Možnosti analýzy online sociálních sítí na příkladu výzkumu chování uživatelů Facebooku v závislosti na jejich temperamentu
Šemberová, Kristina ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Temperament je určující složkou chování lidí v každodenních situacích. Projevuje se i v online prostředí? Odlišuje se chování introvertů a extrovertů v online sítích? Někteří autoři ve svých studiích potvrdili, že v online sítích se introverti cítí bezpečněji a chovají se tudíž extrovertněji, podobný vliv mají sítě i na chování extrovertů, jiní autoři empiricky dokázali, že používáním virtuálního prostředí a online sítí se introverti stávají více společensky izolovaní a osamělí. Tyto studie byly zpravidla provedeny na některé americké či britské vysoké škole, v českém prostředí tento výzkum chyběl. Dotazník na výzkum chování a zjištění temperamentu pro tuto diplomovou práci zodpovědělo 310 lidí průměrného věku 29 let, ze 2/3 žen, většina žije a pracuje v Praze v oblasti médií, marketingu a public relations. Výsledky výzkumu ukázaly, že 46 % uživatelů jsou členy Facebooku déle než dva roky, extroverti aktivně participují ve více sítích, chování introvertů a extrovertů na Facebooku a způsob užívání se skutečně liší, v dílčích aspektech někdy překvapivým způsobem. Před prezentací výsledků výzkumu je věnovaná pozornost teoretickému pozadí - sítím, sociálním sítím, online sítím a způsobům jejich analýzy a nechybí ani psychologický výklad temperamentu. Virtuální prostředí se stále více prolíná s naším...
Využití marketingu v sociálních médiích
Bečvaříková, Tereza ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Zbiejczuk, Adam (oponent)
Diplomová práce "Využití marketingu v sociálních médiích" se zabývá aplikací sociálních médií v marketingové komunikaci. Cílem mé práce je vytvořit ucelený pohled na možnosti sociálních médií v marketingové propagaci. Jaké jsou nejpoužívanější nástroje social media marketingu, jaké formy propagace nabízejí a jak tyto nástroje správně používat. Zda je propagace skrze sociální média efektivní, jak velkou roli hrají v současné komunikaci a jak se staví k social media marketingu samotní klienti. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá popisem základních definic pojmů pro mou diplomovou práci. Dále se věnuji tomu, jaké postavení má marketing v nových médiích a co nového přinesla marketingu nová média. Zmapování online a social media marketingu a jejich prostředků propagace. Další úsek teoretické části je věnován popisu vybraných sociálních médií. Jako vlastní přínos mé diplomové práce jsem v praktické části provedla vlastní výzkum. Po formální stránce se jedná o kvalitativní výzkum, složitější otevřené otázky, soustředěné na menší skupinu respondentů, určený k odhalení výhod a nevýhod využití sociálních médií v současném marketingu. Závěr mé práce se věnuje výsledkům mého výzkumu. Pomocí dotazníků a dodatečných rozhovorů s odborníky na online a social media marketing jsem získala...
Využití sociálních médií ve volební kampani v ČR se zaměřením na prvovoliče
Rybičková, Michaela ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat způsoby využití sociálních médií ve volební kampani. Teoretická část zahrnuje základní koncepty politického marketingu, stručnou charakteristiku sociálních médií a jejich nejdůležitějších sociokulturních aspektů, dále popisuje specifika volebních kampaní v prostředí sociálních médií a stanovuje několik zásad pro jejich úspěšné vedení. Praktická část se sestává z případových studií kampaní stran Strany zelených a TOP 09 k českým parlamentním volbám 2010. Zkoumá způsob, jakým obě strany vedly kampaň v prostředí sociálních médií a nakolik toto jejich úsilí odpovídalo zásadám popsaným v teoretické části, s důrazem na oslovování prvovoličů a nejmladších voličů.
Sociální pluginy: historie a využití
Habartová, Lucie ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Zbiejczuk, Adam (oponent)
Diplomová práce má za úkol představit a zmapovat rozmach užívání sociálních pluginů a rozebrat jejich přínos z pohledu uživatele i majitele webu. V úvodu práce stručně připomíná dosavadní vývoj webu a navazuje s vývojem prvních pluginů. Zkoumána je terminologie pojmu "sociální plugin". Sociální pluginy (jako například Like tlačítka Facebooku) jsou zmapovány a popsány v kapitole Typy sociálních pluginů, následuje kapitola věnovaná jejich praktickému využití. Součástí je několik příkladů z praxe a také zhodnocení výhod i nevýhod sociálních pluginů. Poslední kapitola se týká sociálních pluginů z pohledu uživatele. Zkoumána je motivace uživatelů sdílet informace a také jsou zde uváděny výsledky odborných studií i průzkumu, který připravila autorka práce. Přílohou práce je seznam nejvyužívanějších pluginů včetně jejich funkcí a možností využití a také detail uživatelského průzkumu.
Používání rozvinutých informačních technologií a virtuální reality na divadle
Stuparičová, Kateřina ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Práce se zabývá kombinací divadelního prostředí a moderních informačních technologií. Představuje jejich spojení na divadelních prknech kamenného divadla, stejně jako divadelní pokusy ve virtuálním prostředí, konkrétně v prostředí Second life, jehož popularita momentálně značně roste. Teoretické poznatky z první části jsou v závěru představeny na konkrétních příkladech. Konec práce představuje výsledky průzkumu, z něhož vyplývá značná neznalost této problematiky. Bylo tedy mým cílem zjistit, jaké je aktuální dění v této oblasti, jaký se plánuje rozvoj a zdali existují vůbec lidé, kteří by o tuto problematiku zájem v budoucnu měli.
Tvorba úspěšných webových stránek v komerční sféře
Mráz, Martin ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována návrhu webu z hlediska grafiky, použitelnosti, přístupnosti a obsahu. První kapitola se věnuje návrhu webu a informacím, které je nutno znát ještě před samotným začátkem procesu. Druhá kapitola poté shrnuje grafickou stránku webu, rozebírá kompozici a doporučení. Třetí kapitola je věnována použitelnosti a faktorům, které ji ovlivňují. Zmíněna je i problematika použitelnosti nových technologií. Kapitola o přístupnosti rozebírá pravidla přístupnosti a upozorňuje na nejčastější problémy přístupnosti u komerčních webů. V poslední kapitole jsou rozebrány komponenty, které ovlivňují úspěšnost textu a rady, jak takový text napsat.
Nové možnosti geografických dat: Google Earth, Google Maps a fenomén mashupů
Peterová, Radka ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Bakalářská práce představuje současný vývoj v práci s geografickými daty v prostředí www a soustředí se především na tzv. neogeografii. V úvodu je popsán význam tohoto pojmu a neogeografie je dokládána na příkladech aplikací Google Maps a Google Earth, které jsou taktéž popsány. Další část práce se věnuje rozboru současného trendu webu 2.0, mashupům. Mashupy jsou přiblíženy jak teoreticky, tak jsou ukázány na šesti konkrétních příkladech. Třetí kapitola se zabývá politikou společnosti Google a snaží se osvětlit proč Google podporuje inovace a vyvíjí aplikace právě na poli geografických informací. Navazuje část věnující se možným scénářům vývoje v nejbližší budoucnosti a připojen je i autorkou vytvořený mashup. V závěru jsou získané poznatky shrnuty a krátce komentovány.
Jak se změnila role redaktora televizního zpravodajství přechodem na bezpáskovou výrobu
Jirsáková, Marcela ; Získal, Bohuš (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je popis a zhodnocení změny role redaktora televizního zpravodajství přechodem na technologii bezpáskové výroby. Práce se dále zaměřuje na případné přínosy a rizika nových postupů jak pro redaktora, tak pro uživatele a analýzu nových možností spojených s použitím serverových a síťových technologií. V závěru práce jsou uvedeny některé možné předpoklady vývoje výroby televizního zpravodajství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí102 - 111další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.