Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elektronické vybavení bojových letounů 4. a 5. generace
Hron, Kvido ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Dubnický, Lukáš (vedoucí práce)
Moderní vzdušný boj vyžaduje sofistikované elektronické vybavení, které zvýší bojové schopnosti stíhacích letounů. Tato práce se zabývá elektronickým vybavením stíhacích letounů se zaměřením na jejich pokročilé technologické možnosti a operační význam. Studie zkoumá vývoj systémů elektronického boje, radarových technologií, komunikačních souprav a prostředků vlastní ochrany napříč generacemi stíhacích letounů. Práce zdůrazňuje zásadní roli elektronického vybavení při zvyšování situačního povědomí pilota, schopnosti přežití a efektivity mise v moderních scénářích vzdušného boje. Dále práce zkoumá integraci pokročilých senzorů, procesorů a algoritmů umělé inteligence ve stíhacích letounech čtvrté a páté generace a objasňuje jejich vliv na úspěšnost mise a operační převahu. Poskytnutím vhledu do elektronického vybavení a schopností těchto pokročilých leteckých platforem přispívá tato studie k hlubšímu pochopení vyvíjejícího se prostředí vzdušného boje v 21. století.
Rozbor a zhodnocení alternativních druhů pohonů pro použití v letectví
Franz, Jan ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se pokouší shrnout různé druhy leteckých pohonů s důrazem na alternativní pohony a jejich porovnání s konvenčními. Text je obsahuje přehled konvenčních pohonů a paliv s dodatkem o udržitelných leteckých palivech. Elektrický pohon zahrnující motory, baterie a palivové články. Příklady letadel, která využívají alternativní pohony. Hybridní pohony a skladování vodíku a výpočet pro referenční letoun.
Vývoj a současnost soustav Fly-By-Wire pro řízení letadel
Cuber, Dominik ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Dubnický, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší na téma vývoje a současnosti systémů Fly-By-Wire (FBW) pro řízení letadel. V první části jsou popsány řídící plochy a přehled soustav řízení letadel. Hlavní část se zabývá systémem Fly-By-Wire, ve kterém jsou popsány princip, zákony řízení, výhody a základní prvky tohoto systému. Následuje vývoj systémů FBW a závěrečná část porovnává přístupy společností Airbus a Boeing k Fly-By-Wire. Celkově se práce snaží poskytnout přehled o FBW systémech, jejich vývoji a využití v moderním letectví.
Návrh elektromechanické vzpěry
Hlavnička, Matyáš ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na konstrukční návrh elektromechanického aktuátoru s redundancí pohybových šroubů na základě požadovaných parametrů za využití dostupných komponent na trhu. Komponenty aktuátoru byly vybrány tak, aby byl schopen přenášet statické zatížení 2 kN a dynamické zatížení až 400 N. Dílčími cíli bylo popsání typů hydraulických a elektrických leteckých aktuátorů v kontextu více elektrických letadel.
Conceptual design of a hydrogen powered ultralight aircraft
Vrana, Andrej ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the conceptual design of a small ultralight aircraft, that uses hydrogen as its main fuel source. The thesis describes the main problem of hydrogen utilization in the aviation industry and provides the reader with an overview of existing aircraft with this power source. The design consists of a selection of suitable powerplant components, which was made after extensive research, and of the aircraft geometry design itself. The basis of the whole powerplant is a fuel cell, which produces electric energy from hydrogen, that drives a propeller via an electric motor. The aircraft geometry design was made according to CS-LSA regulations and is largely based on statistical values of dimensions of aircraft from the same category. The conceptual design is provided with a weight and balance analysis, a flight envelope according to regulation and an analysis of basic flight performance. In the end, a conclusion was made about the feasibility of operation of such an aircraft and about the compliance with regulation.
Rozbor leteckých nehod ultralehkých letounů
Belák, Richard ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Procházková, Hana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem nehod ultralehkých letounů, které se dostaly do druhého režimu letu a následně havarovaly. Většina nehod skončila naneštěstí fatálně, a tak je tato diplomová práce koncipována tak, aby na jejím konci měl čtenář povědomí o tom, jakých chyb se piloti dopustili a jak se jim vyvarovat. V práci je vysvětlen vznik druhého režimu a podrobně rozebrány nehody, které jím byly způsobeny. Nejohroženější skupinou se jeví piloti, kteří se pohybují ve věkovém rozmezí 61–72 let a měli nálet do 600 letových hodin. Tito piloti měli v některých případech před letem několika měsíční přestávku a jejich letoun nebyl často v provozuschopném stavu. Častou chybou byla snaha vybírat tzv. „nemožnou zatáčku“ a v některých případech hrála roli pilotní nekázeň.
Energy Harvesting a jeho možnosti využití při monitorování leteckých konstrukcí
Dvořáček, Zdeněk ; Červenka, Miroslav (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou termoelektrického generátoru pro napájení bezdrátových senzorů pro monitorování leteckých konstrukcí. Teoretická část obsahuje rešerši problematiky termoelektrického jevu a současná řešení. Součástí praktické části je laboratorní výukový model pro analýzu výkonů různých typů konvenčních termoelektrických generátorů.
Simulation of ultrasonic wave in the composite aircraft structures
Cimrhanzl, Jan ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
In the present thesis, SHM methods used in aviation are described, and series of FEM simulations of UGW propagation in the thin-walled composite aircraft structure have been performed. For the simulation, pitch-catch SHM method is used. Experimental simulations are performed on two panels from a different material, and each of those two materials is tested with three configurations of crack and one configuration without a crack. For the simulation preprocessor MSC.Patran and two post processors MSC.Nastran and MSC.Dytran are used for comparison of results. Simulations showed that cracks in the panel are affecting velocity and amplitude of waves. In configurations with crack, velocity and amplitude are lower than in the case without a crack. In FEM simulations, post processor MSC.Nastran showed more accurate and easier data for reading for further study of UGW propagation.
Přehled letecko-kosmických dopravních prostředků
Koštial, Rostislav ; Třetina, Karel (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje důvody vzniku raketoplánů, jejich vývoj do dnešní doby a předpokládaný vývoj v budoucnu. Dále se práce zabývá konstrukcí, důležitými lety a nehodami raketoplánů.
Metodika měření rozložení teploty za proudovým motorem
Koutný, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měřením rozložení teploty za proudovým motorem. V rešeršní části jsou uvedeny vybrané způsoby měření teploty. Praktická část je pak rozdělena na návrh (a poté i montáž) měřicího stendu, metodiku měření a samotné měření. Hlavním výstupem jsou teplotní mapy získané měřením teplot za proudovým motorem TJ – 42.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.