Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah morfometrických charakteristik terénu a síťových analýz v prostředí GIS
Kufner, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je sestavení metodiky a automatizace procesu kalibrování síťového grafu v závislosti na hodnotách morfometrických charakteristik a pohybovém vektoru. Výsledné morfometrické hodnoty terénu jsou zjištěny na základě matematických a kartografických metod pro vyjádření průběhu linie, z nichž nejpřesnější je dále použita v síťových analýzách v prostředí GIS nad digitálními modely silniční sítě a digitálními modely terénu, které byly pro tyto účely na základě zkoumání vybrány jako nejvhodnější. Vztah mezi hodnotami morfometrickými a hodnotami vhodnými pro využití v sítových analýzách (rychlost, čas...) je prozkoumán na konkrétních příkladech ve vhodně vybraném území za využití vhodných dopravních prostředků, kterým bylo určeno jízdní kolo. Praktická část pro ověření funkčnosti navržené metodiky je porovnána s dalšími modely dostupnosti, dostupnými webovými mapovými portály a plánovači tras. Tento proces ohodnocení dopravní sítě založený na vybraných parametrech byl automatizován v jazyce Python jako nástroj do softwaru ArcGIS, který je přílohou této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zaměření pro tvorbu účelové mapy areálu skanzenu Rožnov p. R. - 2. část
Šimášková, Ľubomíra ; Hudeček, Tomáš (oponent) ; Foral, Jakub (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je zameranie pre tvorbu účelovej mapy v areáli skanzenu Rožnov pod Radhoštem. Táto práca popisuje celkový proces tvorby účelovej mapy. Výsledná výkresová dokumentácia sa nachádza v kapitole prílohy.
Studying settlement systems with mobile positioning data
Šimbera, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Burian, Jaroslav (oponent) ; Šveda, Martin (oponent)
Sídelní systémy jsou jakožto významná složka makrogeografické organizace lidské společnosti častým objektem studia sociální geografie. Lokalizační data mobilních telefonů jsou v posledních dekádách oblíbená jako unikátní zdroj o lidských aktivitách v prostoru, stále však chybí spolehlivé metody, jak z nich vytvořit datové sady s přesností porovnatelnou s konvenčními zdroji, jako jsou data ze sčítání lidu nebo cestovní deníky. Tato práce si klade za cíl zaplnit tuto mezeru detailním popisem tvorby datových sad o počtech obyvatel a dojížďce z lokalizačních dat mobilních telefonů se zmíněnou úrovní přesnosti za pomoci strojového učení a pomocných geografických dat, včetně správného ošetření anonymity dat i artefaktů plynoucích z principů fungování mobilní sítě, a ilustrovat možnosti těchto výsledků tvorbou hierarchického modelu sídelního systému. Jsou představeny a diskutovány další možnosti rozvoje. 1
Využití mentálních map uživatelů při hodnocení kartografických děl
Novotná, Kateřina ; Bláha, Jan Daniel (vedoucí práce) ; Hudeček, Tomáš (oponent)
Využití mentálních map uživatelů při hodnocení kartografických děl Abstrakt Cílem předkládané bakalářské práce je navrhnout a prakticky aplikovat alternativní metodiku hodnocení kartografických děl. Práce je zpracovávána v rámci projektu Grantové agentury UK Mentální mapy: předmět a prostředek k hodnocení. Vedlejším cílem je potom otestovat, která z hodnocených turistických map je uživatelsky nejvstřícnější. Jako metoda získání dat bylo zvoleno dotazníkové šetření. Podkladem pro hodnocení kartografických děl jsou v případě této práce mentální mapy lynchovského typu. Teoretická část práce je věnována mentálním a kognitivním mapám, a dále pak způsobům hodnocení kartografických děl. Prostor je věnován rovněž samotné metodice hodnocení kartografických děl. Praktická aplikace navržené metodiky, stejně jako vyhodnocení získaných výsledků byly složeny z několika částí. Nejprve byly turistické mapy vyhodnoceny samotným odborníkem. Poté bylo přistoupeno k hodnocení s využitím mentálních map. Toto hodnocení bylo sestaveno z přípravné fáze, kdy byl vytvářen dotazník. Vytvořený dotazník byl harmonizován pomocí pilotního šetření a konzultace s odborníky na kognitivní psychologii. Po harmonizaci dotazníku bylo přistoupeno k samotnému sběru dat. Získaná data byla zpracována do tzv. agregovaných mentálních map, které byly...
Analýza dostupnosti Tokia železniční dopravou v Japonsku pomocí GIS
Pokorný, Tomáš ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hofman, Petr (oponent)
Práce se zabývá časovou dostupností Tokyo-eki (東京駅 Tokyo Station) při využití železniční dopravy na hlavních tratích společností Japan Railways Group (JR グループ Jeiaru Gurupu). V úvodu se práce zabývá obecnými tématy, která jsou spojena s výzkumem dostupností. Dále se navazuje kategorizací vlakových spojů v Japonsku a Česku a historickým vývojem železniční dopravy v obou zemích. Zvláštní kapitola je věnována přepisům japonštiny do latinky. Hlavní část práce tvoří popis tvorby modelu časové dostupnosti se specifiky získávání dat z cizojazyčných zdrojů. Následuje porovnání dostupnosti v Česku s Japonskem pomocí tvorby anamorfovaných map. Na výsledných mapových výstupech je komentována regionální dostupnost v Japonsku a její porovnání s Českem. Klíčová slova: časová dostupnost, železnice, síťová analýza, Japonsko, Tokio
Analýza vlivu politické situace ve světě na leteckou dopravu
Šlehofer, Miroslav ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
9 ABSTRAKT Cílem této práce je analyzování vlivu politických událostí (11. září 2001 a války v Iráku v roce 2003) na leteckou dopravu. Události byly sledovány na regionální (národní) a globální (mezinárodní) řádovostní úrovni Spojených států. Pro naplnění cílů byly stanoveny hypotézy týkající se charakteru a průběhu poklesu poptávky, různého dopadu dle dané úrovně, souvislosti mezi vzdáleností a poklesem, a velikostních kategorií letišť ve Spojených státech. Datové zdroje představují statistiky BTS (počet odbavených cestujících). V práci je v rozšířené podobě aplikován postup Hättyho a Hollmeiera (2003). Na jeho základě je možné určit dlouhodobý a předpokládaný vývoj. Porovnáním reálných a očekávaných dat je získána odchylka. V práci je analyzována zejména kvalitativně, ale i kvantitativně. Hodnocení vybraných států USA a států světa je doprovázeno grafickými výstupy. Získané poznatky jsou shrnuty a okomentovány dopady 11. září 2001 a války v Iráku v roce 2003 na poptávku po letecké dopravě. klíčová slova: letecká doprava Spojených států, poptávka po letecké dopravě, 11. září 2001, válka v Iráku v roce 2003
Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku
Ambrož, Jiří ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kupková, Lucie (oponent)
Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku Abstrakt Tato práce se zabývá kartografickým znázorněním frekvenční dostupnosti do map a její ana- lýzou na vhodných úrovních sledování za využití softwaru ArcGIS 9.3. Teoretická část se vě- nuje kategorizaci vlaků a využití GIS zejména pro sledování dopravních analýz dostupnosti. Ná- sleduje popis použitých metod, kterými jsou izolinie a kartodiagram. V hlavní části je popsána tvorba příslušných datových vrstev a metodika sběru dat. Zhodnoceny jsou dosažené výsledky a vhodnost použití jednotlivých metod. Frekvenční dostupnost je rozdělena na dva typy. Jejich odlišnosti jsou diskutovány v závěrečné části, kde je upozorněno také na několik komplikací, které se v průběhu práce objevily. Hlavním výstupem jsou dvě mapy frekvenční dostupnosti pro ČR a jedna pro Středočeský kraj. Klíčová slova: frekvenční dostupnost, kartografické metody, železniční doprava

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.