Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klavírní trio v české komorní hudbě
Pichlíková, Markéta ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Autorský abstrakt Cílem této práce je zmapovat historii klavírního tria, komorního ansámblu, který od počátků svého vzniku žije ve stínu svého vyspělejšího druha - smyčcového kvarteta a snad v žádné literatuře mu ještě nebylo věnováno tolik pozornosti jako právě zmíněnému kvartetu. Dále podrobněji rozebrat a přiblížit čtenářům vznik a osudy nejvýznamnějšího takto koncipovaného souboru v Čechách a vypracovat přehled současných klavírních trií působících na české hudební scéně, blíže tyto soubory charakterizovat a nabídnout čtenářům informace o jejich složení, působení a koncertní činnosti. V první části bakalářské práce se zastavíme u prvních počátků komorní hudby, jejího vývoje a významu vůbec. Nahlédneme do historie tria, jež se stalo označením druhu komorní tvorby, která vývojově vychází z triové sonáty a je hlavním komorním druhem období baroka. Po éře triových sonát pro nejrůznější nástrojová obsazení se setkáváme s jeho dnešní podobou v období klasicismu, kdy se tento typ klavírního tria ustaluje zejména ve skladbách J. Haydna, W. A. Mozarta a L. v. Beethovena. Romantičtí představitelé pak využívají této formy pro vyjádření svých nejniternějších pocitů a dávají tak svým pojetím žánru nový rozměr. Vývojem přes tato období se dostaneme do 20. století, ve kterém i komorní hudba, stejně jako jakékoliv jiné...
Život a dílo českého skladatele Milana Kymličky
Pokludová, Gabriela ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o životě a díle českého skladatele Milana Kymličky. Cílem je zpracovat a přiblížit především jeho život - a to jak v Čechách, tak v Kanadě, kam kvůli politické situaci emigroval. Práce je rozdělena na několik kapitol, z nichž stěžejní je životopis Milana Kymlička, poté rozhovory, a nakonec menší ukázka jeho díla. Životopis Milana Kymličky je sepsán na základě telefonické komunikace a materiálů, které mi poskytla manželka Kymličky - Marie, která žije v Kanadě. Zabývá se životem těsně před emigrací do Kanady, životem v Kanadě a návratem zpět do vlasti. Druhá část této práce představuje Kymličku pomocí rozhovorů s jeho přáteli a kolegy, kteří mi poskytli buď telefonickou, nebo osobní formou interview o svých společných zážitcích a pracovních zkušenostech. Jedná se o rozhovory s Vítem Králem, Varhanem Orchestrovičem Bauerem, Josefem Pokludou, Jurajem Ďurovičem a dalšími. Dále tato část obsahuje článek Christophera Dedricka, hlavního orchestrátora Milana Kymličky, který vystihuje Kymličku po všech stránkách. Třetí část zahrnuje rozbor partitury a přiblížení děje animovaného seriálu Rupert The Bear. Jedná se o velmi malou ukázku, protože práce se zaměřuje spíše na život Milana Kymličky. Celá práce je doprovázena fotografiemi převážně z rodinného archivu Marie Kymličkové.
Život Varhana Orchestroviče Bauera a jeho přínos v oblasti filmové hudby
Pokludová, Gabriela ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá celkovou problematikou filmové hudby. Je také zaměřena na život jednoho z našich současných hudebních skladatelů filmové hudby Varhana Orchestroviče Bauera. V práci jsem přiblížila jeho život pomocí krátkého životopisu a rozhovoru. Na rozboru jeho díla jsem rozvinula problematiku filmové hudby. Nejprve jsem ji čtenářům přiblížila historicky, poté i prakticky a to hned z několika pohledů: z pohledu skladatele, mistra zvuku Víta Krále, a z pohledu profesionálního hudebníka - koncertního mistra Lucie Švehlové. Dalším bodem mé diplomové práce je podrobný popis, jak vypadá nahrávání filmové hudby v nahrávacím studiu Smecky Music Studio. Rozebrala jsem dvě části zvukového záznamu k filmu Against the Wild, který složil Varhan Orchestrovič Bauer a na něm demonstrovala využití filmové hudby v pedagogické praxi. Závěrečnou částí diplomové práce jsou výsledky dotazníku, který měl za úkol zjistit, jak veřejnost vnímá filmovou hudbu a filmové skladatele včetně pana Bauera.
Metodická analýza instruktivní literatury na ZUŠ
Adamcová, Markéta ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Autorský abstrakt Diplomová práce je zaměřena na metodický a praktický postup při výuce houslové hry na Základní umělecké škole. Kapitoly jsou rozděleny chronologicky do sedmi ročníků výuky I. stupně na ZUŠ. U každého ročníku je uveden učební plán a stručný metodický rozbor instruktivní literatury. Práce obsahuje metodickou část, která se zabývá technickými problémy hry na housle a popisuje nácvik. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Stavba houslí a osobnost Václava Lance
Vojta, Pavel ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
V této práci se zaměřuji na život a dílo houslaře Václava Lance. V textu vysvětluji jeho teorie stavby a seřizování nástrojů. Dále seznamuji s houslařským řemeslem a podrobně popisuji postup při stavbě houslí. V práci se také věnuji vývoji houslařství v Čechách i ve světě, kde kladu důraz na histo- rické souvislosti spojené s tímto uměním. Dále se zabývám problematikou žá- kovských nástrojů. Mým cílem je ulehčit učitelům i studentům běžnou kontrolu a seřízení. Nejmenším žákům v jednoduché formě předkládám desatero péče o nástroj. Klíčová slova Stavba, seřízení, závady
Psychologická problematika houslové hry
Klásková, Dana ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se pokusila vyjádřit nejdůležitější poznatky získané studiem houslové hry, pedagogiky i vlastní interpretační a pedagogickou praxí. Práce si neklade za cíl zpracování veškerých dostupných údajů z oblasti houslové pedagogiky ani psychologie interpretace. Spíše má poukázat na problémy, které se během studia houslové hry často vyskytují, a nastínit možnost jejich řešení v souladu se zásadami současné psychologie a houslové pedagogiky. Práce obsahuje nejen kapitoly pojednávající o psychice houslisty, ale dotýká se i techniky, veřejného vystupování a výuky, protože všechny tyto okruhy spolu těsně souvisejí. Cílem současné houslové pedagogiky je vychovávat žáky tak, aby z nich rostly v první řadě zdravé všestranné osobnosti. Dále má podněcovat vnitřní motivaci a lásku ke hře na housle. Třetí, nejdůležitější službou houslového pedagoga je příprava žáků na případné vykonávání profese houslisty, kterou si někteří mohou zvolit. Nemyslím si, že by se tento text mohl dostat do povědomí širší pedagogické veřejnosti. Přesto prosím čtenáře o pochopení míry rozpracování dílčích témat. Doporučený rozsah diplomové práce nedovoluje ještě podrobněji se zabývat naší širokou problematikou. O jednotlivých tématech je možné dozvědět se více v publikacích s užším zaměřením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.