Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 140 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Orffův Schulwerk a jeho aplikace v hudební výchově na Kypru.
Asfoura, Aikaterini ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Novotný, Vít (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá životem skladatele Carla Orffa a zaměřuje se na jeho pedagogickou práci, která vyústila ve vytvoření dnes již známé a široce používané metody Orff-Schulwerk a na to, jak by mohla být aplikována v kyperském prostředí. Cíle práce: - Krátký úvod do života a hudebního díla Carla Orffa - Historie Orffova Schulwerku - Charakteristika a pedagogické myšlenky Orffova Schulwerku elementární pedagogiky - Anglická adaptace Orffova Schulwerku Margaret Murray - Aplikace Orffova Schulwerku v Řecku a na Kypru a návrhy na aplikaci a zlepšení - Vyučovací plán hodin pro prostředí kyperské třídy
Tachovský dětský sbor
Dubská, Klára ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá především Tachovským dětským sborem, jeho sbormistry a stručně pojednává také o kultuře tachovského okresu. První část práce je věnována historii hudebního života na Tachovsku od 18. století po současnost. Druhá část je zaměřena na vznik, vývoj a strukturu samotného dětského sboru, která zahrnuje také jeho přípravná oddělení. Prostor je taktéž věnován životopisům dvou hlavních sbormistrů - Josefu Brabencovi a Janě Válové. Dále je v textu podrobně rozebrána kompletní sborová činnost, jež zahrnuje sborová soustředění, zahraniční zájezdy, koncerty a festivaly, úspěchy a diskografii tohoto hudebního tělesa. Stanoveným cílem práce je především zmapovat kompletní historii tohoto souboru, která zahrnuje vše od jeho vzniku až po organizační a manažerskou činnost obou sbormistrů. Většina materiálu nezbytného k napsání této práce byla získána z rozhovorů se sbormistry, z vlastní zkušenosti autorky s tímto souborem a z kronik uložených v archivu Tachovského dětského sboru. Po podrobnějším studiu činnosti, úspěchů a historie TDS lze konstatovat, že tento soubor patří mezi velmi kvalitní sborová tělesa v České republice. KLÍČOVÁ SLOVA Tachov, dětský sbor, Josef Brabenec, sborový zpěv, sbormistr
Main conducting techniques based on Greek and Cypriot folk music
Koursaris, Kyriakos ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Christou, Marios (oponent)
Význam předložené diplomové práce lze spatřovat ve skutečnosti, že se zabývá základními problémy dirigentské techniky ve vztahu k řecké a kyperské lidové hudbě. Jednotlivé taktovací dovednosti, seřazené od nejjednodušších k složitějším, jsou osvětlovány slovně i pomocí grafických schémat; k jejich demonstraci a procvičení je pak použit bohatý materiál lidové hudby uvedené oblasti. Vzniku práce samozřejmě předcházelo seznámení se s dosavadní literaturou, především českou a anglickou, věnovanou výcviku taktovacích dovedností. Po technické stránce je třeba připomenout existenci několika softwarových programů pro grafické znázornění dirigentských schémat. Vedle své primární funkce diplomové práce se nabízí možnost praktického využití předloženého textu především v podmínkách řeckého a kyperského hudebního školství, kde práce podobného typu dosud neexistuje.
Absolutní sluch v teorii i praxi
Bártová, Jitka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Předložená práce si klade za cíl zpracovat komplexně problematiku absolutní sluchu, a to jak z teoretického, tak z praktického hlediska. K tomu bylo potřeba nahlédnout do oblasti hudební psychologie a definovat hudební sluch v obecné rovině, vymezit druhy absolutního sluchu na základě jeho forem, rozsahů a vztahu k tónové výšce a barvě. Práce také popisuje fungování sluchového orgánu a problematiku spojenou se zpracováním zvukového vjemu a s vnímáním výšky tónu. Je zaměřena na teorii absolutního sluchu a zabývá se příčinami jeho vzniku na základě dědičnosti a jeho ovlivnitelností hudební zkušeností. Sleduje jevy spojené s absolutním sluchem a jeho výskyt v populaci. Výchozím informačním zdrojem je česká a především zahraniční literatura v tištěné i elektronické podobě.
Sborová tvorba Jana Bůžka
Holubcová, Tereza ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Stříteská, Leona (oponent)
Résumé Autorka podává v diplomové práci na téma "Sborová tvorba lana Bůžka" informace o životě skladatele a věnuje se uspořádání jeho skladeb pro ženské a dětské sbory, které rozděluje do několika kategorií: sbory na texty lidové poezie, sbory na staročínskou a starojaponskou poezii, sbory na texty l.V. Sládka a sbory na poezii dalších autorů. Skladby, které jsou použity v této diplomové práci, nebyly zatím nikde souborně publikovány. Pro lepší porozumění a využití Bůžkovy tvorby autorka analyzuje vybrané skladby. Analýza se soustředí především na harmonickou a formální stránku. Autorka si všímá Bůžkových skladebných postupů a jeho užití moderních skladatelských principů, které dokládá notovými ukázkami zpracovanými v počítačovém programu Sibelius4. V příloze autorka uvádí seznam všech dochovaných skladeb pro ženské a dětské sbory, dále pak celé znění jednotlivých analyzovaných skladeb pro praktické využití a na přiloženém CD je možné si jednotlivé skladby poslechnout v elektronické verzi, a tím získat lepší představu o jejich zvukové podobě.
Choral music in Albania
Rapaj, Mario ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Stříteská, Leona (oponent)
Tato práce pojednává o vývoji albánské sborové hudby od počátku 20. století až po současnost. Poskytuje obecnou historii albánské kultury a politické situace v kontextu rychlých změn, které se udály během 20. století a které ovlivnily hudební život v Albánii. Tyto důležité proměny jsou prezentovány a analyzovány ve skladbách tří významných albánských skladatelů sborové tvorby z různých generací, jejichž životní dráhy a tvorba se rozprostírají v průběhu minulého století. Prostřednictvím těchto analýz je zkoumán a zobrazen vývoj albánské sborové hudby i to, jak moderní skladatelé uchovávají tradiční lidové elementy, přestože jsou ovlivňováni kulturním a politickým kontextem své současnosti.
Choral music in Albania
Rapaj, Mario ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Stříteská, Leona (oponent)
Předložená práce se zabývá historií i současností albánské sborové hudby. Kdy vznikla? Jaké politické a historické události ji ovlivnily? Které osobnosti patří mezi nejvýznamnější skladatele sborové hudby v Albánii a jak lze charakterizovat jejich tvorbu? Které nejvýznamnější instituce se věnovaly podpoře sborového zpěvu? Jaká je současná situace sborového umění v Albánii? Diplomová práce se snaží odpovědět na všechny tyto otázky.
Jaroslav Kocian a jeho vliv na hudební rozvoj města Ústí nad Orlicí
Boušková, Pavlína ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Resumé Bakalářská práce ,,Jaroslav Kocian a jeho vliv na hudební rozvoj města Ústí nad Orlicí" je zaměřena na Kocianovo působení v Ústí nad Orlicí - od dětství, činnosti v Cecilské hudební jednotě, pořádání koncertů ve městě až po umělcovu smrt. Cílem je shrnout Kocianovo umělecké působení v Ústí nad Orlicí, charakterizovat osobnost Jaroslava Kociana z různých úhlů pohledu a poukázat na jeho schopnost probudit v Ústí obrovské hudební nadšení. Svou ochotou a příjemným vystupováním, organizátorskými, houslovými, pěveckými, dirigentskými dovednostmi a spoluprací s ústeckými hudebníky přispěl k pozdvihnutí kulturní úrovně města. Vlivem působení Jaroslava Kociana a dalších nadšených muzikantů se bohaté hudební tradice Ústí ještě více upevnily a přetrvaly dodnes v podobě vyhlášené Základní umělecké školy Jaroslava Kociana, Komorního orchestru Jaroslava Kociana, festivalu ,,Kocianovo Ústí" a Kocianovy houslové soutěže.
Osobnosti kytary, jejich přínos světové hudbě a kytarové hře
Bělohoubek, Martin ; Sládek, Libor (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Kytara v poslední době patří k nejpopulárnějším nástrojům. Její vliv zasahuje do mnoha zemí, v nichž našla domov. Hlavními žánry, kde se tento hudební nástroj vyskytuje, jsou blues, country a rock. Je patrné, že bez její existence by tyto styly nevznikly. Práce se zabývá vlivem kytary a kytarových hráčů na dějinný vývoj těchto stylů, zkoumá technické prvky hry jednotlivých kytaristů a zasazuje je do dějin žánrů. Zvláštní kapitola je věnována riffu, melodickému úryvku, který zásadním způsobem ovlivnil myšlení rockových hudebníků. Kytaristé se postupně stali hrdiny, přitahující k sobě masy posluchačů, proto se jejich popularita v současné době využívá v reklamním průmyslu ke zvýšení prodejnosti produktů, a z toho důvodu je zde obsaženo téma reklama. Závěrečné kapitola této práce je věnována praktickému využití nástroje v hodinách hudební výchovy a předkládá návrhy kytarových doprovodů k písním.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 140 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.