Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 132 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kázeň a začínající učitel odborného výcviku
Dvořáková, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na řešení kázně žáků u začínajících učitelů od-borného výcviku na SOŠ. Teoretická část práce na základě studia odborné literatury definuje a popisuje učitelskou profesi v odborném výcviku, pod kterou spadají pojmy profese učitele, profese učitele odborného výcviku, začínající učitel odborného výcviku, dále uvádějící učitel v odborném výcviku a problémy začínajícího učitele související s pedagogickou činností. Závěr teoretické části práce se zaměřuje pouze na problematiku kázně na středních odborných školách, kde se uvádí definice kázně a nekázně, dále se zde popisuje kázeň ve vyučovacím procesu, formy a příčiny nekázně, faktory ovlivňující nekázeň a prevenci nekázně. Použitými metodami pro zpracování teoretické části bude studium odborných literárních zdrojů a následně jejich analýza, srovnávání a syntéza. Cílem praktické části je zjistit, jak si začínající učitelé středních odborných škol udržují kázeň ve třídě a kdo a jak jim pomáhá při řešení a udržení kázně. Pro dosažení celé praktické části bude užito kvalitativního výzkumného přístupu, me-todou sběru dat budou rozhovory s vybranými začínajícími učiteli odborného výcviku středních odborných škol. Metodou analýzy dat bude otevřené kódování. Závěr práce shrnuje výsledky a porovnání s teoretickými poznatky. Doporučení pro pedagogickou praxi bude vystavěno na základě studia odborných zdrojů a výsledků průzkumného šetření.
Příprava na výuku u začínajících učitelů praktického vyučování a odborného výcviku
Hruška, Roman
Tématem bakalářské práce je příprava na vyučování učitelů praktického vyučování a odborného výcviku na začátku jejich profesní dráhy. Teoretická část práce na základě studia odborné literatury definuje a popisuje učitele a jeho profesní dráhu obecně, začínajícího učitele, učitele praktického vyučování a odborného výcviku a přípravu učitele na výuku. Praktická část práce předkládá výsledky průzkumného šetření. V jeho rámci bylo zjišťováno, jak se začínající učitelé praktického vyučování a odborného výcviku připravují na vyučování. Výsledky získané z hloubkových polostrukturovaných rozhovorů jsou strukturovány do kapitol dle témat, vycházejících z jednotlivých průzkumných otázek. Závěr práce otevírá prostor pro shrnutí výsledků, srovnání s teoretickými poznatky a diskusi.
Začátky učitelské profese
Cahová, Jana
Závěrečná bakalářská práce je zaměřena na problémy začínajících učitelů. Cílem teoretické části je definovat pojem začínající učitel a charakterizovat jeho profesní start a vývojové fáze učitelské profese. Dále popsat problémy začínajících učitelů spojené s motivací žáků, s udržením kázně při vyučování, s autoritou učitelů a kázní žáků. Teoretická část také popisuje způsoby řešení problémů začínajících učitelů. Dalším cílem je definovat pojem uvádějící učitel, kouč a mentor a popsat jejich způsob podpory začínajících učitelů. Metody použité pro zpracování teoretické části jsou studium odborných zdrojů, jejich analýza, srovnání a syntéza. Cílem praktické části bakalářské práce je identifikovat problémy začínajících učitelů a zjistit, jakým způsobem je řeší. Použit je kvalitativní výzkum, metodou pro zpracování praktické části je polostrukturovaný rozhovor. Analýza dat je provedena otevřeným kódováním a následnou kategorizací. Respondenty tvoří začínající učitelé z vybraných středních odborných škol z Jihomoravského kraje a Kraje Vysočina.
Začínající učitel na střední škole
Geročová, Lucia
Bakalářská práce se věnuje první etapě v kariéře učitele a popisuje problémy, se kterými se setkávají. Předkládaná práce se zaměřuje na identifikaci problémů, které jsou typické pro období prvních dvou let, a je nutné, aby je začínající učitel zvládl a překonal. Cílem teoretické části je definovat základní pojmy související s danou tematikou, kterými jsou vymezení učitelské profese a jejich vývojových stádií, vymezení pojmů učitel a začínající učitel. Teoretická část práce se zabývá problémy spojenými se sociální rolí, sebepojetím, s didaktickou činností učitele a věnuje se uvádějícímu učiteli. Metodami použitými pro zpracování teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnávání a syntéza. Cílem praktické části je identifikovat, s jakými problémy se začínající učitel setkává. Pro naplnění cíle je použit kvalitativní výzkumný design, metodou sběru dat je polostrukturovaný rozhovor se začínajícími učiteli středních škol s praxí do dvou let. Analýza dat je provedena otevřeným kódování a následnou kategorizací. Doporučení pro pedagogickou praxi obsahuje, na základě zjištění průzkumného šetření, možné návrhy ke zlepšení situace začínajících učitelů. Data mohou sloužit též vedoucím pracovníkům, či uvádějícím učitelům.
Postoje žáků, rodičů a kolegů k začínajícím učitelům z pohledu začínajícího učitele.
KUDWEISOVÁ, Lucie
Cílem diplomové práce je zjistit a porovnat postoj žáků, rodičů a kolegů k začínajícím učitelům z pohledu začínajících učitelů. S čím vším se může začínající učitel potkat ze strany svých kolegů, ale i žáků a rodičů. Teoretická část se odvíjí od stanoveného cíle. Jsou zde shrnuty základní informace týkající začínajících učitelů. Dále obsahuje kapitoly věnující se potřebám začínajícího učitele a jeho uvedení do praxe. V praktické části jsou shrnuty výsledky zjištěné pomocí dotazníkového šetření, které se soustředilo na obavy začínajícího učitele, práci s uvádějícím učitelem a dále postoje kolegů, žáků a rodičů k začínajícímu učiteli z pohledu začínajícího učitele.
Připravenost začínajících učitelů pro prevenci a řešení školního šikanování
Fáčková, Jana ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na teoretickou připravenost začínajících pedagogů v otázce prevence a řešení školní šikany. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení některých pojmů týkajících se školní šikany, popisuje roli učitele a začínajícího učitele. V této části zmiňuji důležitou roli metodika prevence na školách, možné kroky při prevenci šikany a postupy při řešení šikany, ať už se jedná o šikanu žáků nebo učitelů. Praktická část analyzuje dvě základní školy ve Středočeském kraji. Školy jsou rozdílné v počtu žáků, ve styl výuky i v personálním obsazení. Dotazníkového šetření se zúčastnilo pouze 52 respondentů. V dotazníku jsem oslovila i zkušené pedagogy a zajímala jsem se o jejich přístup k minimálnímu preventivnímu programu. V rozhovorech s pedagogy, kteří teprve začínají svou profesionální dráhu, jsem mimo jiné zjišťovala, jak je vysokoškolské studium připravilo na možné případy školní šikany a zda splnila učitelská profese jejich očekávání. Součástí empirického výzkumu jsou i rozhovory s metodiky prevence a školním psychologem. V závěrečné části jsou navržena doporučení pro začínající pedagogy a školy v prevenci školní šikany. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, kázeň, autorita, prevence, školní šikana, rizikové chování
Začínající učitel a výuka v inkluzivní třídě
Bajtlová, Anna ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce se zabývá začínajícími učiteli a jejich výukou v inkluzivní třídě. První kapitola teoretické části je věnována začínajícímu učiteli a jeho pregraduální přípravě na výuku v inkluzivním vzdělávání. Druhá kapitola se zabývá vymezením pojmu inkluzivní vzdělávání, inkluzivními principy, vývojem inkluzivního vzdělávání na území ČR i jeho aktuálním stavem. Třetí kapitola je zaměřena na samotnou výuku v inkluzivní třídě, její aktéry a další vybrané aspekty. Empirická část si klade za cíl popsat zkušenosti začínajících učitelů, absolventů studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy na PedF UK, s výukou v inkluzivní třídě, s důrazem na limity, které při ní pociťují. Vedle toho je cílem práce také přiblížit postoje začínajících učitelů k inkluzi, neboť právě ty se jeví pro úspěšnou inkluzi jako zcela zásadní. K tomuto účelu práce využívá polostrukturovaných rozhovorů, které následně analyzuje a interpretuje v šesti oblastech, které vznikly na základě otevřeného kódování. Výsledky výzkumu ukazují, že začínající učitelé pociťují limity ve znalostech speciální pedagogiky a dovednostech s nimi spjatými, ve spolupráci s asistentem pedagoga a individualizaci výuky. Přičemž zejména v první zmíněné oblasti vnímají nedostatečnou pregraduální přípravu. Z šetření dále vyplývá, že začínající...
Spolupráce začínajících učitelů s rodiči
Iroušková, Kristýna ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací s rodiči pohledem začínajících učitelů, absolventů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Zvolené téma vychází z účasti výzkumného úkolu Výzkum absolventů Učitelství 1. stupně ZŠ jako začínajících učitelů v rámci projektu Cooperatio ve vědní oblasti General Education and Pedagogy, oboru Pre-primary a Primary education. Práce se zaměřuje na splnění dvou základních cílů, poznávacího a tvůrčího, také se zaměřuje na potvrzení nebo vyvrácení formulovaných předpokladů. V rámci poznávacího cíle jsou zdůrazněny důležité faktory v oblasti pedagogiky. Osobnost učitele, jeho kompetence, vztah učitele a studenta a nový Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství. Vzhledem k tématu práce jsou uvedeny teoretické i praktické příklady z prostředí škol, začínajícího učitele na základě zkušeností odborníků. Také jsou zde popsány základní definice související s řešenou problematikou. Druhá kapitola popisuje komunikaci, jako důležitou součást každé interakce. Třetí kapitola je pro tuto diplomovou práci nejdůležitější svým zaměřením na hlavní téma, spolupráci rodiny a školy, význam rodiny, její typologii a práva rodičů. Navazující druhá empirická část práce je oblastí tvůrčí, která je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Cílem...
Připravenost začínajících učitelů pro prevenci a řešení školního šikanování
Najmonová, Dominika ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou připravenosti začínajících učitelů pro prevenci a řešení školního šikanování. V teoretické části se zaměřuje na vysvětlení pojmů začínající učitel, typologie učitelů, vzdělávání učitelů. Dále vysvětluje pojmy šikana, stádia šikany, prevence šikany, a především možnosti jejího řešení. V empirické části se práce věnuje výzkumu. Je zde popsán zvolený kvalitativní výzkum. A dále popisuje výzkumné šetření a jeho výsledky. Přináší odpovědi, zda se oslovení začínající učitelé cítí být připraveni na řešení a prevenci školní šikany, či nikoliv. Hlavním cílem výzkumu diplomové práce je zjistit, jak se začínající učitelé vypořádávají se situacemi spojenými se školní šikanou. Jaké volí diagnostické postupy, s kým spolupracují, jakým způsobem situaci řeší nebo by řešili. Také jak se cítí být na tuto krizovou situaci připraveni ze své teoretické přípravy.
Začínající učitel a řízení třídy
Kratochvílová, Kateřina ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá řízením třídy pohledem začínajících učitelů, absolventů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ při Pedagogické fakultě UK. První kapitola se věnuje vymezení pojmu řízení třídy. Druhá kapitola pojednává o roli učitele, o autoritě učitele, její typologii, vztahu autority a výchovy a o důležitosti péče o duševní zdraví učitele. Další kapitola popisuje žákovskou kázeň, její možné příčiny, prevenci a způsoby řešení problémového chování. Kapitola o třídním klimatu zahrnuje vztahy, které se ve školním prostředí utvářejí. Konkrétně interakce mezi učitelem a žákem a také komunikaci žáků mezi sebou. Krátce také pojedná o nenásilné komunikaci. Předposlední kapitola se věnuje motivaci žáků. Zaměřuje se na motivaci vnitřní a vnější. Šestá a zároveň poslední kapitola popisuje hodnocení ve vyučování. Věnuje se formativnímu hodnocení, jeho metodám a výhodám. Empirická část diplomové práce je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Hlavním cílem výzkumné části této diplomové práce je zjistit, jak začínající učitelé, absolventi PedF UK, hodnotí své první roky v praxi z hlediska řízení třídy. Výzkumnou metodou jsou hloubkové rozhovory se začínajícími učiteli, absolventy PedF UK, a jejich následná analýza. Výstupem jsou případové studie, které potvrzují zjištění v části teoretické. Výzkum...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 132 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.