Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyhodnocování dopravního hluku
Mejzlík, Martin ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravního hluku, jeho měřením a vyhodnocováním. Teoretická část se soustřeďuje jednak na základní informace o akustice, ale také popisuje a analyzuje zdroje hluku na styku pneumatika/vozovka. Dále se zabývá protihlukovými kryty a metodami pro měření dopravního hluku. Praktická část obsahuje popisy, výsledky a zhodnocení realizovaných měření hluku metodami CPX a SPB.
Vyhodnocování dopravního hluku a jeho modelování
Černoch, Adam ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je seznámení s problematikou dopravního hluku, se zaměřením na hluk ze silniční dopravy. Je zde popsáno, co je to hluk, jak vzniká, jeho zdroje a jaké existují metody jeho měření. Dále jsou uvedena různá protihluková opatření, jako například protihlukové stěny nebo nízkohlučné kryty. Hlavní pozornost je věnovaná hluku vznikajícího na styku pneumatika/vozovka, který je těmito kryty redukován. V praktické části jsou popsána realizovaná měření na jednotlivých úsecích v různých lokalitách naší republiky. Měření probíhalo mírně modifikovanou metodou CPX s referenční pneumatikou přímo na vozidle. Hlavní cílem bylo vyhodnocení hodnot měření, porovnat jednotlivé nízkohlučné povrchy mezi sebou a s povrchy běžně používanými. Dále pak vyčíslení míry snížení emisí hluku pro daný úsek a také ověření vstupních dat pro účel modelování hluku. Závěrem byly zjištěné výsledky shrnuty a na jejich základě byly potvrzeny velmi dobré protihlukové vlastnosti s doporučením pokračovat s měření i v budoucnu.
Vyhodnocení hlukových emisí protihlukových povrchů vozovek
Mejzlík, Martin ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je seznámit se s problematikou protihlukových povrchů vozovek, analyzovat zdroje hluku při interakci pneumatiky s vozovkou, seznámit se s principy protihlukových koberců a jejich vlastnostmi. Součástí práce je také celkové shrnutí metod používaných pro měření hluku z rozhraní pneumatika/vozovka a vyhodnocení některých dosud provedených měření na realizovaných úsecích s protihlukovými kryty. Hlavním cílem je vyhodnocení měření v Zádveřicích u Zlína.
Problematika dopravního hluku.
KOLÁŘ, Jiří
Bakalářská práce se zabývá problematikou dopravního hluku ze silniční dopravy v šesti vybraných lokalitách měst České Budějovice a Třeboň. Ve všech šesti lokalitách bylo provedeno měření dle schválené metodiky a výsledky byly porovnány s již naměřenými známými daty z těchto lokalit. Výsledky byly konfrontovány s platnými legislativními předpisy a normami a byla navržena možná opatření pro snížení exponovaných hodnot.
Vyhodnocení hlukových emisí protihlukových povrchů vozovek
Mejzlík, Martin ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je seznámit se s problematikou protihlukových povrchů vozovek, analyzovat zdroje hluku při interakci pneumatiky s vozovkou, seznámit se s principy protihlukových koberců a jejich vlastnostmi. Součástí práce je také celkové shrnutí metod používaných pro měření hluku z rozhraní pneumatika/vozovka a vyhodnocení některých dosud provedených měření na realizovaných úsecích s protihlukovými kryty. Hlavním cílem je vyhodnocení měření v Zádveřicích u Zlína.
Vyhodnocování dopravního hluku
Mejzlík, Martin ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravního hluku, jeho měřením a vyhodnocováním. Teoretická část se soustřeďuje jednak na základní informace o akustice, ale také popisuje a analyzuje zdroje hluku na styku pneumatika/vozovka. Dále se zabývá protihlukovými kryty a metodami pro měření dopravního hluku. Praktická část obsahuje popisy, výsledky a zhodnocení realizovaných měření hluku metodami CPX a SPB.
Vyhodnocování dopravního hluku a jeho modelování
Černoch, Adam ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je seznámení s problematikou dopravního hluku, se zaměřením na hluk ze silniční dopravy. Je zde popsáno, co je to hluk, jak vzniká, jeho zdroje a jaké existují metody jeho měření. Dále jsou uvedena různá protihluková opatření, jako například protihlukové stěny nebo nízkohlučné kryty. Hlavní pozornost je věnovaná hluku vznikajícího na styku pneumatika/vozovka, který je těmito kryty redukován. V praktické části jsou popsána realizovaná měření na jednotlivých úsecích v různých lokalitách naší republiky. Měření probíhalo mírně modifikovanou metodou CPX s referenční pneumatikou přímo na vozidle. Hlavní cílem bylo vyhodnocení hodnot měření, porovnat jednotlivé nízkohlučné povrchy mezi sebou a s povrchy běžně používanými. Dále pak vyčíslení míry snížení emisí hluku pro daný úsek a také ověření vstupních dat pro účel modelování hluku. Závěrem byly zjištěné výsledky shrnuty a na jejich základě byly potvrzeny velmi dobré protihlukové vlastnosti s doporučením pokračovat s měření i v budoucnu.
Vliv přítomnosti hluku na cenu nemovitostí v Praze
Straková, Beáta ; Melichar, Jan (vedoucí práce) ; Šohajová, Renata (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám působením hluku na cenu nemovitostí v našem hlavním městě. Cílem je tedy odhadnout vliv silničního hluku na cenu bytů pomocí metody hedonické ceny. Analýza hedonické ceny je užitečný nástroj pro hodnocení dopadů obsáhlého spektra environmentálních politik, obzvláště pro hodnocení opatření, která směřují ke zmírnění dopadů silničního hluku nebo pro zahradní architekturu při vytváření zelených klidových oblastí ve městech. V teoretické práci se zabývám charakteristikou hluku, metodou hedonické ceny a také rešerší zahraničních studií, které jsou zaměřeny na přínosy ticha v domácnostech. Z těchto studií jsem se pokusila vyvodit, jak hlučné oblasti ovlivňují trh nemovitostí, definovat v proměnných využitých ve studiích podstatné determinanty ceny nemovitosti a prokázat, jaký je vhodný formát těchto proměnných. V praktické části své diplomové práci se zaměřuji na odhad účinku individuálních vlastností nemovitosti na její cenu. Z dat, která mapují oblast našeho hlavního města, hodnotím vliv hluku na hodnotu nemovitého majetku pomocí ekonometrické analýzy. Dle mých předpokladů se tento vliv prokazuje jako signifikantní.
Hluk v dopravě
Bartošová, Lenka ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou hluku v dopravě. Práce poskytuje základní informace o hluku a jeho důsledcích. Dále popisuje hlavní zdroje hluku, měření hluku, zdravotní účinky hluku, hlukové mapy atd. Jsou zde analyzovány prameny právní úpravy vztahující se k hluku v České republice a popsány soukromoprávní prostředky ochrany před hlukem. Práce se především zabývá diskusí ekonomických přístupů k hluku. Důraz klade na pohled neoklasické ekonomie na problematiku hluku, především na problematiku tržního selhání. Dále popisuje přístupy k oceňování hluku z dopravy. Jsou diskutovány různé etické přístupy -- přístup založený na Coaseho teorému, princip "znečišťovatel platí" a ostatní principy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.