|
Sada testů GUI instalačního nástroje Anaconda
Sedlák, Jan ; Hrubý, Martin (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce je prozkoumat principy a dostupné nástroje pro automatizované testování grafického uživatelského rozhraní. Jeden z těchto nástrojů je rozšířen a použit pro návrh a implementaci testů instalace linuxové distribuce Fedora programem Anaconda. Je implementována možnost dynamického generování testovacích případů z menších částí.
|
| |
|
Nástroj pro automatizované testování GUI
Vacek, Lukáš ; Charvát, Lukáš (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Testování GUI je navzdory jeho použitelnosti a rozšířenosti poměrně nově vznikající obor. Pro ověření GUI funkčnosti se používá často ručního testování. Cílem práce je vytvořit nástroj, který lze využít k otestování a ovládání GUI. Nástrojem bude knihovna pro automatizované testování GUI s využitím metody rozpoznávání objektů. Knihovna bude detekovat základní objekty GUI a manipulovat s nimi podle jejich typického chování. Detekce objektu bude založena na zpracování obrazu a pozorování grafických změn objektu při příchozích událostech od klávesnice a myši.
|
|
Nástroj pro kontrolu dodržování UX principů
Kříž, Vítězslav ; Peringer, Petr (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit nástroj pro automatizované kontrolování správných vlastností uživatelského rozhraní. Součástí práce je seznam pravidel z prostředí GNOME, KDE a OSX, která jsou vhodná k automatické kontrole. Nástroj na pozadí ověřuje prvky uživatelského rozhraní, zatímco uživatel ovládá testovanou aplikaci. Pravidla jsou ohodnocena podle závažnosti a výstupem programu je mimo jiné i výsledné skóre. V závěru práce jsou otestovány běžně dostupné programy. Výsledná aplikace je vhodná pro ověřování grafického uživatelského rozhraní při vývoji.
|
| |
|
Nástroj pro automatizované testování GUI
Vacek, Lukáš ; Charvát, Lukáš (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Testování GUI je navzdory jeho použitelnosti a rozšířenosti poměrně nově vznikající obor. Pro ověření GUI funkčnosti se používá často ručního testování. Cílem práce je vytvořit nástroj, který lze využít k otestování a ovládání GUI. Nástrojem bude knihovna pro automatizované testování GUI s využitím metody rozpoznávání objektů. Knihovna bude detekovat základní objekty GUI a manipulovat s nimi podle jejich typického chování. Detekce objektu bude založena na zpracování obrazu a pozorování grafických změn objektu při příchozích událostech od klávesnice a myši.
|
|
Sada testů GUI instalačního nástroje Anaconda
Sedlák, Jan ; Hrubý, Martin (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce je prozkoumat principy a dostupné nástroje pro automatizované testování grafického uživatelského rozhraní. Jeden z těchto nástrojů je rozšířen a použit pro návrh a implementaci testů instalace linuxové distribuce Fedora programem Anaconda. Je implementována možnost dynamického generování testovacích případů z menších částí.
|
|
Nástroj pro kontrolu dodržování UX principů
Kříž, Vítězslav ; Peringer, Petr (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit nástroj pro automatizované kontrolování správných vlastností uživatelského rozhraní. Součástí práce je seznam pravidel z prostředí GNOME, KDE a OSX, která jsou vhodná k automatické kontrole. Nástroj na pozadí ověřuje prvky uživatelského rozhraní, zatímco uživatel ovládá testovanou aplikaci. Pravidla jsou ohodnocena podle závažnosti a výstupem programu je mimo jiné i výsledné skóre. V závěru práce jsou otestovány běžně dostupné programy. Výsledná aplikace je vhodná pro ověřování grafického uživatelského rozhraní při vývoji.
|
|
Využití nástroje FEST Swing při testování GUI v Javě
Kutišová, Magda ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá testováním grafického uživatelského rozhraní (GUI) obecně a popisem práce s frameworkem FEST Swing, který usnadňuje testování GUI v Javě. Jejím cílem je vysvětlit zásady a popsat specifika testování softwaru, a to zejména GUI, a srozumitelně naučit čtenáře základům testování s pomocí frameworku FEST Swing. Zásady testování jsou čerpány ze světové literatury, která popisuje v praxi osvědčenou teorii psaní testů. Základní funkce frameworku FEST Swing jsou podrobně popsány, otestovány a demonstrovány na přiloženém programu a na příkladech, které byly vytvořeny pro tuto práci. Rovněž jsou popsány problémy s používáním frameworku v českém prostředí, na které autorka při práci narazila. Úvodní část práce se věnuje teorii testování softwaru obecně a teorii testování GUI. Druhá polovina práce se zabývá popisem frameworku FEST Swing a vysvětlením jeho využití a funkcí.
|