Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ekonomie luxusu: Komparativní analýza demonstrativní spotřeby elektroniky mezi studenty Technické univerzity Liberec a studenty Vysoké školy ekonomické v Praze
Reichelt, Patrik ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Cílem bakalářské práce je navázat na Bc. Františka Staňka, který provedl výzkum demonstrativní spotřeby na Vysoké škole ekonomické v Praze a ověřit platnost hypotéz na vzorku studentů Technické univerzity v Liberci. Práce je rozšířena o analýzu vlivu technického vzdělání. Hlavní závěry této práce byly získány pomocí statistické a regresní analýzy dat z dotazníkového šetření. Jednotlivé značky spotřební elektroniky jsou vnímány velmi odlišně z hlediska sociálního statusu, který vyjadřují. Ukázalo se, že existuje silný vztah mezi cenou výrobku a jeho signalizační hodnotou. Zatímco u studentů technických oborů byla prokázána závislost mezi funkčností výrobku a jeho schopností signalizovat sociální postavení, u ostatních studentů je korelace téměř nulová.
Trh japonské spotřební elektroniky v regionálním kontextu
Zeman, Lukáš ; Jelínek, Ivan (vedoucí práce) ; Samec, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá trhem japonské spotřební elektroniky a jeho pozicí v regionu. Přináší komplexní pohled na stav trhu spotřební elektroniky v Japonsku a v okolních státech, zasazuje ho do historického a ekonomického kontextu a vhodně ho prezentuje čtenáři. Zakotvení teoretické části je řešeno pomocí literární rešerše, následná identifikace problémů trhu je prezentována informacemi z finančních a statistických zpráv a z odborných článků, ale i provedeným dotazníkovým šetřením, které poskytuje pohled na preference a orientaci zákazníků na poli asijských výrobců spotřební elektroniky. První část se zabývá určením cílů práce a metod jejich dosažení a dále vymezením geografických, historických a ekonomických aspektů celého regionu, konkrétně Japonska, Korejské republiky, Čínské lidové republiky a Čínské republiky (Taiwan). Druhá část nejprve obecně přibližuje oblast spotřební elektroniky a její historický vývoj. Dále definuje největší regionální producenty z tohoto odvětví a analyzuje jejich vývoj, současnou pozici na světovém i regionálním trhu a jejich finanční situaci v poslední dekádě. V závěru kapitola přináší fakta poukazující na skutečný úpadek japonských výrobců a nabízí různé možné příčiny tohoto dění. Poslední část práce prezentuje dotazníkové šetření provedené autorem a jeho výsledky, které jsou hlavním přínosem této práce. Ponořuje se do problematiky preferencí českých spotřebitelů a jejich znalosti a orientace na poli výrobců spotřební elektroniky. Výsledky umisťuje do kontextu s předchozími částmi práce a v závěru přináší autorův komplexní pohled na danou problematiku, i na předpokládaný budoucí vývoj.
Ekonomie luxusu: Je pro studenty VŠE demonstrativní spotřeba důležitým faktorem při nákupu spotřební elektroniky?
Staněk, František ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Výzkumným cílem práce je zjistit, zda je sociální status důležitým faktorem při nákupu spotřební elektroniky, konkrétně mobilních telefonů a přenosných počítačů, a spotřební elektronika je tak ovlivněna efektem demonstrativní spotřeby. Hlavní závěry této práce byly zkoumány statistickou a regresní analýzou z internetového dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 290 studentů Vysoké školy ekonomické v Praze. Ukázalo se, že jednotlivé značky spotřební elektroniky jsou vnímány dramaticky odlišně z hlediska sociálního statusu, který signalizují. Prokázala se také silná závislost mezi cenou produktů jednotlivých značek a tím, jak dobře signalizují sociální postavení. Dále se ukázalo, že neexistuje silná závislost mezi cenou pořízeného mobilního telefonu či přenosného počítače a jeho funkčností, tento faktor tak nemá vysoký vliv při rozhodování o jejich nákupu.
Retail marketing v oblasti spotřební elektroniky.
Stara, Jiří ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Teoretická část práce se zabývá problematikou marketingového mixu a značky. Větší prostor je věnován aktuálním trendům ve světě spotřební elektroniky a českému trhu. Charakteristika zahrnuje technologický vývoj, aktuální stav maloobchodu a představuje nejvýznamnější výrobce a prodejce elektroniky v ČR. Vlastní výzkum se zaměřuje na výzkum nákupního rozhodování v kategorii spotřební elektroniky. Práci zakončuje přehled marketingových nástrojů vhodných pro tento typ zboží.
Návrh strategie malého a středního podniku v oblasti spotřební elektroniky
Švancara, Miroslav ; Šlechtová, Jitka (vedoucí práce) ; Bečvář, Martin (oponent)
V teoretické části je popsána charakteristika malých a středních podniků. V analytické části autor představil společnost K+B Expert a její přímou konkurenci. Společnost K+B Expert podniká v oblasti spotřební elektroniky. V ČR má 19 maloobchodních prodejen. Rozhodla se na základě strategického plánu rozšířit své působení na trhu spotřební elektroniky v rámci horizontální sítě. Dle situační analýzy autor vybral Karlovarský kraj. Zapojením všech investičních kroků a režijních potřeb byla vytvořena holá provozovna, do které bylo potřeba navozit zboží a umístit jej do předem připravených regálů. Následovala propagační akce -- show pro otevření nové provozovny. Společnost K+B Expert jako součást sítě Expert ČR využila marketingovou koncepci této společnosti. Výběr reklamních prostředků provedli marketingoví specialisté a dle porovnání účinnosti byl jako nejefektivnější reklamní nástroj vyhodnocen reklamní leták, který dle vyplněných dotazníků uvedlo přesně 55% dotázaných respondentů jako hlavní zdroj zjištění otevření budoucí prodejny elektro a chystané reklamní akce. Dále byl použit rozhlas, billboardy, inzerce v novinách a reklamní poutače. Přestože skutečné finanční náklady vynaložené na uvedenou reklamní akci byly vyšší než původní plán (skutečné náklady činily 836.500 Kč), počítacími boxy prošlo celkem 8.560 návštěvníků, což bylo více než očekávaná návštěvnost. I celkový obrat prodejny byl vyšší než plánovaný - skutečný obrat činil 4,36 mil. Kč, což je o 9% více, než bylo předpokládáno. V celkovém pohledu může být tato akce zhodnocena jako vydařená a společnost K+B Expert, s.r.o. se může poohlížet po dalším regionu, do kterého rozšíří svoji působnost.
Analýza trhu zábavné elektroniky na výrobky firmy Samsung
Kartáková, Jana ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Kalčevová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je použití různých metod vícekriteriálního rozhodování v realitě konkrétně zhodnocení postavení firmy SAMSUNG na českém trhu, jak si zde stojí v porovnání s ostatními konkurenčními společnostmi. Dalším cílem, bylo posloužit subjektům, kteří zamýšlí pořídit si tento druh spotřební elektroniky. Úkolem bylo uspořádat výrobky podle výsledků jednotlivých metod. Zaměřila jsem se hlavně na výrobky společnosti SAMSUNG. Při výběru elektroniky musíme vzít v potaz velké množství kritérií, a to jak kritéria ekonomická, jako je cena, tak také kritéria technická. K výpočtům jsem využila MS Excel a program SANNA.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.