Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam speciální třídy pro žáky s lehkým mentálním postižením v běžné základní škole
Guričová, Lucie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s mentálním postižením v prostředí běžných základních škol. Cílem práce je popsat a ověřit systém edukace ve třídě zřízené pro žáky s lehkým mentálním postižením a zhodnotit význam této třídy v rámci běžné základní školy. Teoretická část práce se věnuje charakteristice mentálního postižení, zabývá se školní legislativou, srovnává systémy vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v sousedních zemích a popisuje edukační postupy a metody ve vzdělávaní osob s lehkým mentálním postižením. Praktická část je realizována jednou z metod kvalitativního výzkumu, kterou je případová studie. Výzkum je uskutečněn formou pozorování ve třídě zřízené podle § 16 odst. 9, další informace jsou získány na základě polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy školy a rodiči žáků. Závěry šetření nabízejí charakteristiku dané třídy, její specifika a možnosti.
Připravenost mateřských škol na inkluzivní vzdělávání dětí se zrakovým postižením v Jihočeském kraji
Vychopeňová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá situací inkluzivního vzdělávání v mateřských školách. Stěžejním cílem práce je mapování připravenosti mateřských škol na inkluzivní vzdělávání dětí se zrakovým postižením v oblasti Jihočeského kraje. Téma je rozpracováno dle teoretických i praktických východisek speciální pedagogiky a příbuzných oborů. Zkoumaná oblast zájmu je posuzována na základě vytyčených podmínek vycházejících z koncepce inkluzivní pedagogiky. Analýza dotazníkového šetření přináší pohled předškolních pedagogů, kteří mají zkušenost se vzděláváním dětí se zrakovým postižením. Prezentovány jsou příklady Dobré praxe, které doplňují a dotvářejí náhled na informace získané od předškolních pedagogů. Příklady Dobré praxe jsou realizovány formou rozhovorů s pedagogy prvního stupně základních škol, kteří mají rovněž zkušenost se vzděláváním žáků se zrakovým postižením. Výstupem pro praxi jsou Náměty pro činnosti s dětmi se zrakovým postižením. Náměty činností jsou koncipovány jako podněty či inspirace pro pedagogy mateřských škol, kde se vzdělává dítě se zrakovým postižením. Činnosti jsou sestaveny tak, aby mohly být aplikovány v rámci běžného denního provozu mateřské školy, včetně účasti a zapojení dalších předškolních dětí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.