|
Systém ergodiagnostických center v České republice a jeho fungování v procesu ergodiagnostiky z pohledu ergoterapeuta
Pudichová, Anna ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Anna Pudichová Vedoucí práce: MUDr. Bc. Sládková Petra, Ph.D. Název diplomové práce: Systém ergodiagnostických center v České republice a jeho fungování v procesu ergodiagnostiky z pohledu ergoterapeuta Abstrakt diplomové práce: Ergodiagnostika je proces určený osobám s disabilitou, při kterém se hodnotí pracovní potenciál klienta pro účely zaměstnanosti. Žadatelem o toto vyšetření může být Úřad práce, zaměstnavatel, nebo sám klient. Ergodiagnostického vyšetření se účastní interprofesní rehabilitační tým, jehož nedílnou součástí jsou lékaři, ale i nelékařské profese, včetně ergoterapeuta. Ergoterapeutické ergodiagnostické vyšetření je velmi důležitou komponentou celé ergodiagnostiky, kdy se jedná o časově nejnáročnější část ergofiagnostického vyšetření. Vyšetření probíhá celkem ve třinácti specializovaných ergodiagnostických centrech v České republice. Všechna centra musí splňovat personální, věcné i materiální standardy. Závěry z jednotlivých vyšetření prezentují odborníci z týmu na kazuistické konferenci. Výstupem z ergodiagnostického vyšetření je závěrečná zpráva, která obsahuje pozitivní rekomandaci, tedy to, co klient zvládá nebo by mohl zvládat. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak fungovala centra v období pandemie Covid-19. Ke sběru potřebných dat sloužil...
|
|
Mapování práce ergoterapeuta v ergodiagnostických centrech České republiky
Vaiglová, Eliška ; Rybářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jaromíra (oponent)
bakalářské práce: Ergodiagnostika je komplexní funkční hodnocení psychosenzomotorického potenciálu osoby se zdravotním postižením. Může být součástí pracovní rehabilitace poskytované Úřadem práce ČR jako forma poradenské činnosti. Ergodiagnostika je poskytována třinácti ergodianostickými centry v různých krajích České republiky. Na ergodiagnostickém vyšetření klienta se podílí interprofesní tým. Ergoterapeut v rámci ergodiagnostického vyšetření provádí zejména funkční vyšetření horních končetin a testování pomocí modelových činností. Ergoterapeut tímto vyšetřením zjišťuje to, co může vyšetřovaná osoba s disabilitou zvládnout v pracovním životě (zbytkový pracovní potenciál). Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zmapovat práci ergoterapeutů v ergodiagnostických centrech v ČR. Ke sběru dat byl použit semistrukturovaný rozhovor s ergoterapeuty podílejícími se na ergodiagnostickém vyšetření. Semistrukturovaný rozhovor byl použit u dvaceti ergoterapeutů v deseti ergodiagnostických centrech.
|
|
Využití modelových administrativních činností v ergodiagnostice
Zichová, Andrea ; Rybářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jaromíra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Andrea Zichová Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Rybářová Název bakalářské práce: Využití modelových administrativních činností v ergodiagnostice Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se věnuje problematice modelových činností, které jsou zaměřené na administrativní činnosti vzhledem k možnému pracovnímu uplatnění osob s disabilitou. Ergoterapeuti provádějí modelové činnosti v rámci ergodiagnostiky nebo ergoterapie pro zjištění, zda má testovaná osoba dostatečné schopnosti, znalosti a dovednosti potřebné pro provádění daného typu zaměstnání. Cílem této bakalářské práce je sestavení setu administrativních modelových činností využitelných v ergoterapeutické praxi u osob s disabilitou v produktivním věku. Teoretická část práce se zabývá problematikou zaměstnanosti a pracovního uplatnění osob s disabilitou. Dále popisuje charakteristiku práce administrativního pracovníka včetně jeho pracovního prostředí. V samostatné kapitole jsou shrnuta základní fakta o ergodiagnostice. Blíže jsou představeny modelové činnosti, které jsou nedílnou součástí ergodiagnostiky. V praktické části práce je popsáno, jak bylo vytvořeno šest administrativních modelových činností, které byly pilotně otestovány na zdravých jedincích. Vytvořené modelové činnosti byly následně aplikovány na osoby...
|
| |