Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístupy romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí
Kóňová, Zuzana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá přístupy romských rodičů žijících v sociálně vyloučených lokalitách v Chomutově ke vzdělávání jejich dětí. V rámci práce je přiblížena problematika sociálního vyloučení v České republice a také v lokalitě města Chomutov. Práce informuje také o tzv. Strategickém plánu sociálního začleňování na období 2017 - 2020, který byl zpracován pro město Chomutov, ve spolupráci s vedením města a Agenturou pro sociální začleňování a detailně popisuje tzv. Místní plán inkluze, který tvoří důležitou součást Strategického plánu sociální začleňování. Dále se věnuje problematice vzdělanosti a vzdělávání u romských dětí, segregaci romských dětí ve školách, inkluzivnímu vzdělávání. S ohledem na splnění zadaného cíle pojednává práce také o romských rodičích, romských dětech a jejich žákovské roli, o jejich sociálním prostředí. Dále informuje o osobnosti učitele, který s romskými dětmi ve škole pracuje a jeho kompetencích. Jako metoda sběru dat byla pro účely dosažení zvoleného cíle použita metoda individuálních rozhovorů s romskými rodiči. V závěru této práce je uvedeno shrnutí výsledků analýzy a doporučení pro zlepšení přístupu romských rodičů v oblasti vzdělávání jejich dětí. Tato doporučení byla vytvořena na základě získaných dat z rozhovorů, které byly provedeny s romskými rodiči, romskou...
Rodičovský výběr základních škol ve městě Vrchlabí
Cingrová, Kateřina ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Pavlovská, Veronika (oponent)
Cílem bakalářské práce "Rodičovský výběr základních škol ve městě Vrchlabí" je zjistit a popsat, jaké strategie využívají rodiče při výběru základních škol na malém městě, konkrétně ve Vrchlabí. Text se zabývá tím, jakým způsobem rodiče ovlivňují vzdělávací dráhu svých dětí a jaké faktory hrají roli při rozhodování ohledně výběru základní školy. V návaznosti na to se pokouší odhalit a objasnit rozdílné strategie rodičů z maloměsta oproti těm, které měli rodiče před několika lety v Praze. Práce poukazuje na rodiče jakožto na aktéry vzdělávací politiky, snaží se zjistit možnosti zapojení se do jejího utváření a následně odhalit, do jaké míry tyto možnosti rodiče využívají. Práce popisuje možné nerovnosti ve vzdělávání a jejich vliv na vzdělávací dráhu dítěte. Ukazuje odlišnosti mezi základními školami, které umožňuje současný vzdělávací systém České republiky a jaké odlišnosti existují mezi jednotlivými základními školami ve Vrchlabí. Popisuje změny, které nastaly v minulosti v povinné školní docházce. Dále se snaží ukázat, jak velký vliv na rodičovské volby má vlastní zkušenost. Další část textu vychází z rozhovorů, které byly uskutečněny s matkami dětí navštěvujících první třídy na vrchlabských základních školách. Analyzuje a popisuje rodiči zvolené strategie při výběru základních škol a jejich...
Problematika nerovností v přístupu ke vzdělávání na počátku 21. století z pohledu politických dokumentů mezinárodních organizací
Schwanková, Michaela ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
5 Abstrakt Celoživotní vzdělávání a učení je nezbytnou podmínkou úspěšného a plnohodnotného života v současném globalizovaném světě. Deklarovanou snahou mezinárodních organizací (UNESCO, WB, OECD, WTO, EU a dalších) je zajistit vzdělání pro všechny. Tato práce se zaměřuje na iniciativu UNESCO, OECD a EU v této oblasti. UNESCO se orientuje hlavně na rozvojové země (zajištění funkční gramotnosti u těch nejchudších), kdežto OECD a EU na ty rozvinuté (cílem je zaměstnatelnost a konkurenceschopnost lidí, získání klíčových schopností). Mezinárodní organizace formulují své cíle v prohlášeních, strategiích, akčních plánech a dalších návrzích opatření pro odstranění nerovného přístupu k vzdělávání a učení. Ovšem i tyto dokumenty mohou zakládat různá úskalí či problémy při jejich aplikaci v praxi. Klíčová slova Vzdělávání a učení se dospělých, celoživotní vzdělávání a učení se, nerovnosti ve vzdělávání, politické dokumenty, UNESCO, OECD, EU
Problematika nerovností v přístupu ke vzdělávání na přelomu 20. a 21. století z pohledu politických dokumentů mezinárodních organizací
Schwanková, Michaela ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
4 Abstrakt Celoživotní učení je nezbytnou podmínkou úspěšného a plnohodnotného života v současném globalizovaném světě. I když je deklarovanou snahou mezinárodních organizací (UNESCO, WB, OECD, WTO, EU a další) zajistit vzdělání pro všechny, všichni nemají rovné šance při jeho získávání. Tato práce se zaměřuje na iniciativu UNESCO, OECD a EU v této oblasti. UNESCO se orientuje hlavně na rozvojové země (zajištění funkční gramotnosti u těch nejchudších), kdežto OECD a EU na ty rozvinuté (cílem je zaměstnatelnost a konkurenceschopnost lidí, získání klíčových schopností). Mezinárodní organizace formulují tyto cíle v prohlášeních, strategiích, akčních plánech a dalších návrzích opatření pro odstranění nerovného přístupu k vzdělávání. Ovšem i tyto dokumenty mohou skýtat různá úskalí či problémy při jejich aplikaci v praxi. Klíčová slova Vzdělávání dospělých, nerovnosti ve vzdělávání, politické dokumenty (UNESCO, OECD, EU)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.